Suzuki gsx750es uit 1985

musQ

Die hard MF'er
2 feb 2008
577
8
Noord-Brabant
Hallo motormuizen,

Ik heb sindskort een klassieker gekocht, betreft een suzuki gsx750es uit 1985. De motor heeft een tijdje niet gereden, motor draait wel volgens de eigenaar.

Het is een hobby/project motor en heb het gekocht voor een fles jagermeister.

Alles is kompleet en alleen mijn vraag is, wat zijn de punten waar ik op moet letten buiten de standaard dingetjes.
IMG-20200205-WA0008.jpg


Ik zal uiteraard de tank moeten spoelen en controleren op roest, motorolie verversen, nieuwe bougies monteren en de carbs reinigen. De remklauwen wil ik reviseren en er zal nieuwe remvloeistof in komen.

Ik had ook gelezen dat de uitlaat een zwakke punt is. Maar zijn er nog meer punten waar ik rekening mee moet houden?
 
Dynamo en spanningsregelaar zijn DE zwakke punten van oude suzuki's

O en vervang de rubber remslangen voor de staalomvlochten soort. Wereld van verschil qua remmen
 
  • Leuk
Waarderingen: musQ
Ja dat is de antiduik inrichting die geactiveerd wordt door te remmen
Aaah oke. Best belangrijk dus, of ik moet nieuwere voorpoten monteren. Thnx👍🏻. Best spannend zo'n oldtimer, mja ook een mooie hobby project. Ervaring in auto's en vrachtwagens maar niet echt in motoren als het om intensief sleutelen gaat.
 
Aaah oke. Best belangrijk dus, of ik moet nieuwere voorpoten monteren. Thnx👍🏻. Best spannend zo'n oldtimer, mja ook een mooie hobby project. Ervaring in auto's en vrachtwagens maar niet echt in motoren als het om intensief sleutelen gaat.

Bij de wat latere gsx750es was dit er niet meer maar zit er een rudimentaire verstelbare demping op de vorkpoten op die plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: musQ
Bekend ding.......
IMG_6582.jpg


Ik heb er destijds toch wel iets meer voor betaald zo'n 14 jaar geleden. Ondertussen al veel plezier van gehad. Zoals gezegd Dynamo en spanningsregelaar. De bouten aan de kop breken zo af als je de uitlaat wilt demonteren. Geldt voor de meeste luchtgekoelde motoren denk ik. Dus eerst geod inspuiten en de tijd nemen en er vanuit gaan dat er wat afbreekt, kan het hooguit meevallen. Zoals je kan zien heb ik nog de originele uitlaten, maar de een beetje bijgebakken. Flinke snuif olie erin voor de winterstop. Zat al zo toen ik haar kocht.
Veel plezier met je aankoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: musQ
Bekend ding.......
Bekijk bijlage 1464433

Ik heb er destijds toch wel iets meer voor betaald zo'n 14 jaar geleden. Ondertussen al veel plezier van gehad. Zoals gezegd Dynamo en spanningsregelaar. De bouten aan de kop breken zo af als je de uitlaat wilt demonteren. Geldt voor de meeste luchtgekoelde motoren denk ik. Dus eerst geod inspuiten en de tijd nemen en er vanuit gaan dat er wat afbreekt, kan het hooguit meevallen. Zoals je kan zien heb ik nog de originele uitlaten, maar de een beetje bijgebakken. Flinke snuif olie erin voor de winterstop. Zat al zo toen ik haar kocht.
Veel plezier met je aankoop.
Dankjewel! Mooie exemplaar zeg! Bij mij zit er een andere demper op en uitlaatbochten zijn roestig.

Eerst maar zorgen dat ie draait. Probleem van de vorige eigenaar was dat de carbs vol liepen, wellicht ook de carbs aan laten pakken.

Weet jij toevallig waar ik nieuwe of gereviseerde carbs kan kopen? Mocht de oude niet meer te redden zijn?
 
Dankjewel! Mooie exemplaar zeg! Bij mij zit er een andere demper op en uitlaatbochten zijn roestig.

Eerst maar zorgen dat ie draait. Probleem van de vorige eigenaar was dat de carbs vol liepen, wellicht ook de carbs aan laten pakken.

Weet jij toevallig waar ik nieuwe of gereviseerde carbs kan kopen? Mocht de oude niet meer te redden zijn?
Klinkt alsof er een vlotter blijft hangen. Of de benzine kraan lekt. Kan ook benzine via de vacuüm leiding het blok in worden gezogen. De vacuüm kranen zijn ook $%^-dingen. Maar ik weet geen goed alternatief die zo op de tank past. Alles wat ik vind heeft een kleinere hoh afstand tussen de bevestigingsboutjes.
Onderdelen zijn goed te krijgen maar complete gereviseerde carbs lijkt me stug. Ik ben bang dat je zelf aan het werk moet. Ik heb m'n carb revisiesets hier gewoon lokaal bij de dealer gehaald. Maar wellicht heeft Roukema ze ook. En Biggelaar in Boxte; heeft veel sloop spullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: musQ
Terug
Bovenaan Onderaan