suzuki gsx750esd 1983 ombouwen naar caferacer

30 jun 2010
138
0
antwerpen
hey,
heb geen ervaring in het ombouwen,
wil me er wel eens aan wagen al heb ik nog geen idee hoe het er uiteindelijk uit zou kunnen zien.
heeft er iemand voorbeelden van dit model dat al is omgebouwd?

waar moet ik op letten?

is dit doenbaar?
kan dit wat worden?

mvg
lander
 
full


zelf ben ik ook aan het verzamelen voor het cafe`en van een gsx750es, hier een voorbeeldje van een amerikaan , ik vind het niks maar ieder zijn meug.
sowieso zou ik er een gs750 tank opgooien, je moet de binnenkant wat wijder slaan en de nokken op je frame een stuk korter slijpen maar dan zit hij als gegoten.
verder het subframe afslijpen en met 25mm pijp een nieuw veel meer open(juist leuk met een 1 schokker) subframe lassen zodat je `kont`heel licht en zwevend wordt om te zien, zoals gezegd , ik ben ermee bezig maar kan helaas bijna nooit eraan werken ivm lichamelijk gezeur.
heel veel plezier en graag foto`s posten, daar zijn we hier gek op!
 
voorbeeld is niet echt mijn ding.

ik ga voor ik eraan begin wel nog wat uitzoeken hoor. zal dus nog wel eventjes duren voor er intressante foto's komen. wat ik nu kan neerzetten is wel een foto van hoe hij nu is.
gbe9_391_u9hza.jpg
 
die heb ik trouwens een half jaar terug hier op het forum gekocht. (met andere plannen die nu niet meer van toepassing zijn wegens andere moto's in huis gehaald)
 
Het is alvast geen makkelijke basis voor een caféracer, daar zijn de oudere Gs'en en Cb's meer voor geschikt.
Een andere tank heb je zowiezo al nodig lijkt me.
 
Zou ik doen, heb ook zon ding gehad een 1100 ES, niets mee te beginnen (op het blok en frame na dan, maar dan wordt het een ratje toe).

dus lekker omgeruild voor een GPZ tje. Maar een GS is ook leuk, maar als je m toch houdt is dit wel een optie.



full
 
Laatst bewerkt:
hmm ook niet mn meug...

misschien enkel cockpit vereenvoudigen (km-teller / toerenteller houden) koplamp (2 kleine rond boven elkaar) stuur wat verlagen, lange benzinetank en zadel met opstaand kontje.

zien wat dat geeft en dan misschien iets hier en daar afwerken met traanplaat?

of gewoon inruilen voor een mooie goeie cb
 
is dit ook niet wat? toch wel een leuk ding zo,
full



en wat je zou kunnen doen , is de tank van een 550 ( volgens mij zoals de foto van chriskid) die loopt mooier door naar de buddy, scheelt weer afwerken!

en wat die maffe pinnen daar de buddy doen weet ik ook niet :?
 
ja verdorie,
nu dacht ik deze moto omte bouwen omdat hij meniet in de steek liet...
totgisterenavond dus...
tijdens rijden stilgevallen en niet meer in gang te krijgen.
eerst dat maar eens opklaren, wasdoor hevige regenbui aan hetgaan en plots nam hij alle gasterug en viel hij stil...

iemand een idee?
 
eerst maar kijken of je een vonk hebt, zo ja, draai dan eens het schroefje onderin je vlotterbakjes open of er wel benzine in zit?
heeft vast met doorslaande bobine te maken door vocht, kabels vernieuwen evt maar eerst kijken of ze ernstig uitgedroogd zijn, wd40 helpt ook.
 
vanmiddag leek hij te willen starten (na een nacht stilgestaan te hebben) hij gaf dus eventjes vonk. plofte een seconde ofzo, hierna niets meer. ook niet als ik opnieuw probeerde te starten.

nu zit ik op mn werk, zondag zal ik wel verder kijken.
ikzelf vermoed iets met de benzine, het pijl staat laag maar er zit nog in de bak, dus zou het nog moeten gaan. misschien vuil mee in de carbu gekomen want tank is niet zo clean meer en is er door het lag peil vetzakkerij doorgekomen?
zal zondag wel kijken...
 
vandaag nadat ik thuiskwam toch een bidonnetje fuel ingekieperd.
heeft weer 1 sec gedraaid (nadat ik eerst voor moest het wat uitùaken een kwartier met de motor heb staan schudden)

maar hij bleef wel telkens nadat ik hem opnieuw en opnieuw en opnieuw startte voor 1 sec of minder draaien, dat is dus al een vooruitgang, zal morgevoormiddag carb eens uitkuisen als we dan toch in die richting gaan zoeken...

aaight
ikzelf
 
oke,
hij rijdt weer.

ik heb eens rondgekeken en een "cafebobber" iets tussen beide in,
zegt me ook wel iets.
wordt met deze motor wel moeilijker lijkt me maar we zullen het maar gewoon doen,
hij is nog zo goed vind ik...

testbank uitdraai 78pk verbruik is nog laag, laat me nooit zelden in de steek enz enz enz
 
Terug
Bovenaan Onderaan