suzuki gsx750f loopt slecht stationair valt uit als ik rem

5 mei 2010
43
0
flevoland
heren kenners,

Ik heb een suzuki gsx750f.
Deze loopt dan weer hoog in toeren dan weer laag en stationair valt ie langzaam uit.
Als ik rem(duikt een beetje) valt de motor uit, daarna start ie weer en als ik rij heb ik geen probleem verder.
Ik heb op aanraden van dit forum de carbarateurs laten reiningen (ultrasoon).
Maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Nu wordt mij verteld dat ie langzaam verzuipt als ie stationair loopt en dat dat het probleem is. Volgens een andere kenner moet ik de vlotternaalden vervangen? Voordat ik dat ga doen wil ik jullie mening graag horen!!

thnx alvast
 
de verbinding van het luchtfilter op de carb(inlaatrubbers) zit goed. Maar aan de kant van het lucht filter krijg ik de rubbers niet helemaal goed in het luchtfilter. maar dat heb ik ook met mijn kawa gpx 600, nog wel een tikje erger zelfs en die loopt prima.
 
Carburateurs synchroniseren?
Loopt hij wel het juiste stationaire toerental?
Brandstoffilter verstopt (zorgt voor benzinegebrek en schraler mengsel)?
Choke niet vast/haperend?
Zoals bananeman al zei: aansluiting tussen de cilinders en carbs, deze nog goed?

Succes ;)
 
En nu hoor ik van een motorzaak dat de carbarateur met een vijltje en een boortje aangepast moet worden omdat dit een typische suzuki carbarateur kwaal is.
Als de inlaat rubbers lek zijn, loopt ie volgens hem helemaal niet meer?

Jongens, ik ben een beginnend monteur, en lerende maar ik zit hier echt even stuck.
Als ik de carb wegbreng kost het me 150,- en dan zou die weer goed moeten lopen. Wat moet ik doen?
 
hey paul k, Choke zit niet vast, en gaat soepel open en dicht, dat was eerder niet het geval, toen bleef ie steken, en moest ik hem handmatig dichtdrukken op dat stangetje. was iets verbogen, maar dat werkt nu prima.
brandstoffilter is vervangen.
toerental is niet af te stellen omdat ie steeds uitvalt en als ik gas geef loopt ie 3000 en valt dan langzaam weer uit..
En nee ik heb ze niet laten synchroniseren.
 
En nu hoor ik van een motorzaak dat de carbarateur met een vijltje en een boortje aangepast moet worden omdat dit een typische suzuki carbarateur kwaal is.
Als de inlaat rubbers lek zijn, loopt ie volgens hem helemaal niet meer?

Jongens, ik ben een beginnend monteur, en lerende maar ik zit hier echt even stuck.
Als ik de carb wegbreng kost het me 150,- en dan zou die weer goed moeten lopen. Wat moet ik doen?

Zoals ik het lees lijkt het meer op valse lucht, niet zozeer op een fout in het carb ontwerp. Als dat zo zou zijn geweest, dan had het probleem zich altijd al voor moeten doen, nu nu pas. Na het reinigen van je carbs zijn ze zo goed als nieuw, daar kan het haast niet meer aan liggen.

Deo-test: spuit deo (remmenreiniger heb ik wel eens gehoord) langs de rubbers die je carbs met het blok verbinden. Als het inderdaad valse lucht is, dan hoort het blok hoger in toeren te gaan lopen bij het spuiten.
 
En nu hoor ik van een motorzaak dat de carbarateur met een vijltje en een boortje aangepast moet worden omdat dit een typische suzuki carbarateur kwaal is.
Als de inlaat rubbers lek zijn, loopt ie volgens hem helemaal niet meer?

Jongens, ik ben een beginnend monteur, en lerende maar ik zit hier echt even stuck.
Als ik de carb wegbreng kost het me 150,- en dan zou die weer goed moeten lopen. Wat moet ik doen?

En wat gaan ze doen dan?
 
:^

dat ben ik ook nieuwsgierig naar :?

heeft niemand de deoproef voorgesteld?

de motor aanzwengelen, en deo sproeien rond de inlaatrubbers... als dit het toerental beinvloed is het mis....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de rubbers getest en dat gaat goed, geen verandering in toeren tal al is het moeilijk te meten omdat ie sowieso niet op 1 stand toeren loopt.

Maar ik heb het hele zaakje los gehaald en weer goed vast gezet, de rubbers tussen de carb en het luchtfilter zitten nu netjes en dicht, hij loopt nog steeds niet lekker, maar al een heel stuk beter, hij valt niet meer uit met remmen, maar loopt nog steeds niet goed stationair.

volgens de garage dus, staat ie te verzuipen op stationair, hij wilde niet zeggen wat hij ging doen met zijn vijl en boor? maar ik zag het al meteen niet zitten, hij deed het namelijk prima.
Ik ga de carb nog 1 keer laten afstellen. wat me wel opviel is dat 1 van de mengschroefjes verder de carb insteekt dan de andere 3 terwijl ze alle 4 helemaal ingedraaid zijn en dan in hele slag open en een halve slag terug, volgens het handboek, zou er daar iets mis kunnen gaan.

thanx voor het mee denken
 
Eerst de motor zover krijgen dat hij (verhoogd) stationair blijft lopen, dan synchen met bijvoorbeeld een Carbtune Pro

Daarna het mengsel af (laten) stellen met bijvoorbeeld een Colortune (zelfde site als carbtune) en daarna de testbank op met dat ding en eventueel fijnafstellen.

Dit zijn instrumenten die je als (beginnend) monteur eigenlijk niet kan missen....
 
Laatst bewerkt:
Carburateurs synchroniseren? Dat wil ook nog wel eens een onregelmatige stationaire loop veroorzaken. Kan je door de dealer laten doen, of hier eens een vriendelijk verzoekje doen.

Tevens moet ik opeens denken aan een brandstofpomp die faalt. Zit er een pomp in eigenlijk?

TIP: als het mengsel zelf niet in orde is (F/A ratio), dan kan je hem het beste eens op een Dynojet bank zetten. Daar kijken ze meteen naar dat soort dingen en weet je ook of je motor te arm of rijk loopt.
 
bedankt voor de tips heren, ik ga mijn handen wassen en is wat gereedschap aan schaffen.
Die carbtune pro en colortune heb ik zeker nodig, hij rijd nu een stuk beter en slaat niet meer af ook niet bij een noodstop.
Ik hou jullie op de hoogte en thnx again, gelukkig heb ik nog een cbr 1000 ;-) ff mijn frustratie eruit rijden..... en die soes moet en zal goedkomen.
 
bedankt voor de tips heren, ik ga mijn handen wassen en is wat gereedschap aan schaffen.
Die carbtune pro en colortune heb ik zeker nodig, hij rijd nu een stuk beter en slaat niet meer af ook niet bij een noodstop.
Ik hou jullie op de hoogte en thnx again, gelukkig heb ik nog een cbr 1000 ;-) ff mijn frustratie eruit rijden..... en die soes moet en zal goedkomen.
Als je in de buurt zou wonen, mocht je die van mij wel lenen. Maar Flevoland - Kerkrade en weer terug is duurder dan de Carbtune en de Colortune bijelkaar.... *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan