Suzuki gsx750r wil niet starten??

Grumpy84

Rookie
28 jul 2022
4
0
ik rij met een suzuki gsx750r van bj:1994 nu is mijn probleem had batterij terug opgeladen en in motor gestoken maar bij de massa aan te sluiten contact gemakt met het kader waar door deze niet meer start heb de zekering vernieuw aan de start relais dat is er 1ntje van 30A sluit alles terug aan steek het contact aan alles werkt zoals het moet maar toen ik hem wilde starten heb ik vermoedelijk terug de 30A zekering verbrand heb nu geen tijd meer om er naar te kijken maar waarschijnlijk terug doorgebrand .wat zou er nog mis zijn dat hij de zekering doorbrand wat is hier het probleem??? Mvgr davy
 
Alles in de dash doet het... nou kan een lampje niet achteruit branden maar toch... De startmotor gaat sowieso buiten de zekering om...
Electrisch denkend kan het gewoon om met een verkeerd om aangesloten accu de startmotor te bekrachtigen zonder dat de zekeringen om de oren vliegen. En misschien is een oud slecht zekeringetje of een foute aflezing van een 10 A zekering de oorzaak.
Verkeerd om aansluiten of een spike kan de CDI vernield hebben. Een CDI in rust legt geen bobines aan massa, het zou dus kunnen dat bij de eerste pulsen de CDI doorslaat en sluiting maakt... ver gezocht.
Als het mij zou overkomen steek ik er een nieuwe hoofdzekering in
 
Bij aansluiten van de batterij heb ik inderdaad terwijl ik mijn massakabel aansloot met mijn sleutel kortsluiting gemaakt op het kader en dan is de zekering van de startrelais doorgebrand 30A is deze . Nieuwe gestoken en dan weer batterij aangesloten contact aan en alles ging tot ik hem wilde starten terug in kortsluiting dus ??
 
je kan geen kortsluiting maken tussen massa-kabel en frame, dat is gewoon een verbinding.

edit : bananeman was me voor.

wat wel kan is dat er ergens anders een korsluiting is die uiteraard pas tot uiting komt als er een spanningsbron wordt aangesloten
 
Terug
Bovenaan Onderaan