Suzuki gsxr 600 k2 uitlaat bochten bold-on naar slip-on

Tat2holic

Rookie
16 mei 2019
5
2
Beste leden en techneuten,

Ik heb het volgende.....

Momenteel een suzuki gsxr 600 k2 uit 98 met een bold-on einddemper en uitlaat onder mijn motor hangen.
Ik wil deze vervangen voor een slip-on systeem en heb mij via fb laten vertellen dat het waarschijnlijk mogelijk is door er een slip-on bocht van een gsxr 1000 k5 onder te monteren.
Aangezien mijn technische kennis over suzuki en de onderdelen niet zo ver reikt dat ik precies de verschillen weet en de motorzaak klaarblijkelijk geen moeite wilt doen in mijn oude motor hoop ik via het MF uitsluitsel te krijgen wat er wel of niet past en mogelijk is. Of dat ik wellicht andere tips kan krijgen. Zodat ik niet klakkeloos onderdelen ga aanschaffen.

Ik zie het niet zitten om het te laten lassen omdat ik de standaard bochtenset origineel wil houden en daarom afzagen geen optie is. En las dat een bochtenset van een 1000 op een 600 toch weer een extra kick geeft in het accelereren altijd prettig toch.

Dus mijn vraag. Welke slip-on bochtenset van een gsxr 1000 passen 1 op 1 (of met een kleine aanpassing) op mijn gsxr 600 K2?

Mijn dank is groot voor de meedenkers en de expers op dit forum.
 
Inderdaad geloof niet altijd wat je leest. De kans is namelijk aanwezig dat je vermogen aardig instort op het moment dat je een uitlaat van een 1000 monteert. Daarnaast loop je het risico dat de uitlaatbouten afbreken bij het demonteren en dan ben je pas echt ver van huis. ik zou er eerder voor kiezen om toch gewoon af te zagen en dan de slip on demper erop te zetten. Da's minder risicovol en waarschijnlijk loopt je motor beter dan met een uitlaat van een 1000 eronder.
Als je er toch voor kiest om een compleet andere uitlaat te monteren, dan zul je ook moeten werken aan het inlaat traject.
 
Inderdaad geloof niet altijd wat je leest. De kans is namelijk aanwezig dat je vermogen aardig instort op het moment dat je een uitlaat van een 1000 monteert. Daarnaast loop je het risico dat de uitlaatbouten afbreken bij het demonteren en dan ben je pas echt ver van huis. ik zou er eerder voor kiezen om toch gewoon af te zagen en dan de slip on demper erop te zetten. Da's minder risicovol en waarschijnlijk loopt je motor beter dan met een uitlaat van een 1000 eronder.
Als je er toch voor kiest om een compleet andere uitlaat te monteren, dan zul je ook moeten werken aan het inlaat traject.

Duidelijk verhaal.

Slijptol erin dan maar.

Bedankt voor je snelle antwoordt.
 
Er zijn toch ook bolt on open sportdempers te koop, dan ga je toch niet je pijp doorslijpen .

Als je special een 1000cc demper erop wil, vraag je aan de verkoper of die de bout afstand, en diameter wil opmeten weet je ook gelijk of die past
 
Er zijn toch ook bolt on open sportdempers te koop, dan ga je toch niet je pijp doorslijpen .

Als je special een 1000cc demper erop wil, vraag je aan de verkoper of die de bout afstand, en diameter wil opmeten weet je ook gelijk of die past
Het gaat er om Dat ik een slip on einddemper onderweg heb die ik er op wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan