Suzuki GSXR 600 Srad motorwissel; do or don't?

PmrdeBoer

Rookie
18 feb 2013
22
0
Utrecht
Beste alle geïnteresseerde mede-motorrijders en ervaringsdeskundigen,

Ik zal mij allereerst voorstellen: ik ben Paul de Boer, 27 jaar, werkend en besteed mijn vrije tijd onder andere graag op de motor. Echter, is sinds een aantal maanden mijn motoravontuur een andere weg in geslagen; namelijk een waar herstelpropject.


Hoe het begon: voor het nieuwe seizoen had ik mijn motor (Suzuki GSXR 600 Srad bj 1998) een grote beurt gegeven (alle vloeistoffen, remblokken, olie etc vervangen/ ververst). De motor was warm, ingereden en leek er zin in te hebben, tot ik de oprit van de snelweg op wilde tijden...Op een groot verkeersplein richting de snelweg wil ik bij het stoplicht optrekken, maak toeren, er slaat iets vast, mijn achterwiel blokkeert en de motor slaat direct af. Uit reflex trek ik mijn koppeling in waardoor ik nog met enige snelheid de berm in kan rollen, zodat ik de vier rijen optrekkende auto's aan mij voorbij kon laten gaan. Enfin, Wegenwacht gebeld, welke niets voor mij betekenen kan dus er wordt een mooie grote, gele vrachtwagen voor mij besteld om mijn motor naar de nabijgelegen garage van een goede vriend van mij te brengen. Enigszins verbaasd over wat er is gebeurd laat ik de motor achter, met stiekem de hoop dat het iets elektronisch is (heb eerder met een ontplofte accu langs de weg gestaan door een kapotte spanningsregelaar). Helaas is dat niet het geval. De vriend waar ik mijn motor heb staan belt mij later die week op en zegt dat de motor toch echt is vastgelopen, geen beweging meer in te krijgen. Ik uiteraard balen, maar ik hou wel van een uitdaging dus ik wilde het avontuur aangaan; deze motor gaat weer rijden, hoe dan ook.