suzuki gsxr 600

19 aug 2012
2
0
zou me graag een suzuki gsxr 600 aanschaffen.
iemand ervaring met deze motor die eventueel wat plus - en minpunten kan meegeven?

mvg
 
Ik heb de 2001 en 2004 gehad en was over beide motoren te spreken. Qua rijwielgedeelte is er weinig op of aan te merken. De remmen hadden misschien wat beter gekund. De blokken zijn betrouwbaar. Mijn 2001 had er bij lage constante snelheden last van dat hij wat schokkerig liep. Als het gas wat meer open ging was het verdwenen. De 2004 deed dat wat beter, maar had weer meer moeite om mooi op te pakken vanaf stilstand. Daarnaast vond ik die uitvoering wel heel hoogtoerig geworden. Bij langdurige snelwegritten begon het hoge gejank me op een gegeven moment wat tegen te staan. Voor mij was dat aanleiding om over te stappen naar de 750 en daarvan heb ik nooit spijt gehad.
Terug naar de 600; fijne motorfiets met enkele overkomelijke tekortkomingen. Ik heb mijn GSXR600 overal voor gebruikt, woon-werkritten, toeren op zondag en verre vakanties. In Finland heb ik in totaal ruim 150 km onverhard gereden, zonder problemen. De Gixxer heeft me nooit in de steek gelaten en geen klap verkeerd gegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan