Suzuki gsxr 750 '98

JoeyF

Rookie
26 jun 2017
12
0
Kerkrade
Hallo,

Ik heb een gsxr 750 injectie.
Op het moment dat ik boven de 220 ga rijden ,duwt die aan de rechterkant van het blok de olie eruit ? Heeft de motor zoiets als overdruk is hier iets aan te doen? Of heb ik een groter probleem aan hand ?

Mijn dank alvast
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een gsxr 750 semi injectie.
Op het moment dat ik boven de 220 ga rijden ,duwt die aan de rechterkant van het blok de olie eruit ? Heeft de motor zoiets als overdruk is hier iets aan te doen? Of heb ik een groter probleem aan hand ?

Mijn dank alvast


Je mag ook maar max 130km uur wist je dat niet ?

Waar komt de olie dan uit , wees eens specifiek ??????????
 
Oh van die 130 km/h hebben ze mij nooit wat van verteld :p

Ik ben nog een beetje een leek in dit geval maar waar je de olie bijvult daarboven zit volgens mij een oliekoeler? En het lijkt daar ergens van af te komen
 
Oh van die 130 km/h hebben ze mij nooit wat van verteld :p
Er staan overal van die ronde borden ,rood randje met wit vlak met cijfertjes erin ;)
Ik ben nog een beetje een leek in dit geval maar waar je de olie bijvult daarboven zit volgens mij een oliekoeler? En het lijkt daar ergens van af te komen

Een SRAD heeft geen oliekoeler althans de mijne hebben die niet :P Kuipen eraf je blok schoonmaken stukje rijden en echt kijken waar het vanaf komt.

Het zal je kleppendeksel pakking wel zijn en check ook of je luchtfilterbox vol olie zit :t
 
Oh van die 130 km/h hebben ze mij nooit wat van verteld :p

Ik ben nog een beetje een leek in dit geval maar waar je de olie bijvult daarboven zit volgens mij een oliekoeler? En het lijkt daar ergens van af te komen
Kijk eens goed naar je motor, waar het vandaan komt.

Dat kunnen wij niet voor je doen.
 
Maar het probleem is dat die pas olie eruit gaat duwen op het moment dat die zwaar belast wordt,
Zodra ik stil sta en ik laat hem gewoon stationair lopen en maak alles schoon lekt die nergens meer.

Maar ik haal straks nog eens alles eraf en kijk ik eens in de luchtfilter.
 
Maar het probleem is dat die pas olie eruit gaat duwen op het moment dat die zwaar belast wordt,
Zodra ik stil sta en ik laat hem gewoon stationair lopen en maak alles schoon lekt die nergens meer.

Maar ik haal straks nog eens alles eraf en kijk ik eens in de luchtfilter.

Check ook de carterontuchting, misschien is deze verstopt of geknikt.
Ook nog mogelijk is dat de carterdruk te hoog is, maar dat is dan geen goed teken.

Trouwens, zit er domweg niet te veel olie in?
 
Laatst bewerkt:
Maar het probleem is dat die pas olie eruit gaat duwen op het moment dat die zwaar belast wordt,
Zodra ik stil sta en ik laat hem gewoon stationair lopen en maak alles schoon lekt die nergens meer.

Maar ik haal straks nog eens alles eraf en kijk ik eens in de luchtfilter.

Je kunt vaak wel afleiden komt de olielekkage van hoog of laag ? Van hoog dan zouden je injectie inlet rubbers 4x bovenop ook nat moeten zijn ? Dan lekt je kleppendeksel rubber.

Wat heb je allemaal gedaan aan je motor toen hij nog niet lekte })


Op je luchtfilterbox zit links een klein dopje (no 11) trek dat eens eraf dat vangt water en olie op. Slang no 9 is de carter ontluchtingslang zit zit nog vast aan je air-box ?

hspibaucvwbun.jpg


Als laatste tip, wikkel wat aluminium op kritische plaatsen ga rijden hopelijk vangt de folie olie op waar het lekt ?
 
Laatst bewerkt:
Check ook de carterontuchting, misschien is deze verstopt of geknikt.
Ook nog mogelijk is dat de carterdruk te hoog is, maar dat is dan geen goed teken.

Trouwens, zit er domweg niet te veel olie in?

Hoge carterdruk dat zou hij moeten kunnen zien in de air-box.

Teveel olie _O- we hadden ooit eens iemand in het SRAD topic die had de motor bijgevuld op de standaard tot aan de vuldop :P Die zat echt vol _O- :o
 
Maar het probleem is dat die pas olie eruit gaat duwen op het moment dat die zwaar belast wordt,
Zodra ik stil sta en ik laat hem gewoon stationair lopen en maak alles schoon lekt die nergens meer.

Maar ik haal straks nog eens alles eraf en kijk ik eens in de luchtfilter.


Zitten je inlet rubberklemmen wel goed vast ? Probeer eens een foto te maken na de rit en post die hier ?
 
Als je de leesbril opzet zie je dat de slang #8 is ;)
Je kunt vaak wel afleiden komt de olielekkage van hoog of laag ? Van hoog dan zouden je injectie inlet rubbers 4x bovenop ook nat moeten zijn ? Dan lekt je kleppendeksel rubber.

Wat heb je allemaal gedaan aan je motor toen hij nog niet lekte })


Op je luchtfilterbox zit links een klein dopje (no 11) trek dat eens eraf dat vangt water en olie op. Slang no 9 is de carter ontluchtingslang zit zit nog vast aan je air-box ?

[afbeelding]

Als laatste tip, wikkel wat aluminium op kritische plaatsen ga rijden hopelijk vangt de folie olie op waar het lekt ?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt vaak wel afleiden komt de olielekkage van hoog of laag ? Van hoog dan zouden je injectie inlet rubbers 4x bovenop ook nat moeten zijn ? Dan lekt je kleppendeksel rubber.

Wat heb je allemaal gedaan aan je motor toen hij nog niet lekte })


Op je luchtfilterbox zit links een klein dopje (no 11) trek dat eens eraf dat vangt water en olie op. Slang no 9 is de carter ontluchtingslang zit zit nog vast aan je air-box ?

[afbeelding]

Als laatste tip, wikkel wat aluminium op kritische plaatsen ga rijden hopelijk vangt de folie olie op waar het lekt ?

Ik heb de motor zo gekocht, verder niks zelf eraan gedaan.
Maar het was ooit een 600 maar de vorige eigenaar heeft er een 750 onder gehangen dus ik vermoed dat daar iets is mis gegaan. Ik ga vanavond meteen eraan beginnen, dan houd ik jullie op de hoogte .
 
Ik heb de motor zo gekocht, verder niks zelf eraan gedaan.
Maar het was ooit een 600 maar de vorige eigenaar heeft er een 750 onder gehangen dus ik vermoed dat daar iets is mis gegaan. Ik ga vanavond meteen eraan beginnen, dan houd ik jullie op de hoogte .

Dat staat los van elkaar :Y een blok is een blok wat kan lekken.Of gaar / rot /kapot kan zijn!

Dat je zoiets gekocht hebt :X :N een 600 cc frame is totaal anders als een 750 frame met swingarm en remmen :?
 
Dat staat los van elkaar :Y een blok is een blok wat kan lekken.Of gaar / rot /kapot kan zijn!

Dat je zoiets gekocht hebt :X :N een 600 cc frame is totaal anders als een 750 frame met swingarm en remmen :?

Denk dat het een beetje onwetenheid is geweest en gebrek aan ervaring.

Maar heb de boel een beetje uit elkaar gehaald en in de airbox zit inderdaad een laag olie.
Het slangetje van de carterventilatie (8) is schoon en open.

Voor de rest heb ik nu alles schoon gemaakt, en morgen weer even proefrijden en kijken of ik iets kan zien.
 
Staat gsxr er dan voor dat je dan wel sneller mag rijden als toegestaan ?? Gsxr is slechts een type aanduiding meer niet ;)Jawel op het circuit O-) Op de snelweg netjes 135/uur :t

Klopt helemaal, maar als je niet harder rijdt als de maximale snelheid moet je lekker een ander type fiets gaan rijden, iedereen met een racer rijdt gewoon te hard, en dat maakt ook geen drol uit, als je het maar met verstand doet.
 
Denk dat het een beetje onwetenheid is geweest en gebrek aan ervaring.
Al doende leert men ;)
Maar heb de boel een beetje uit elkaar gehaald en in de airbox zit inderdaad een laag olie.
Het slangetje van de carterventilatie (8) is schoon en open.

Voor de rest heb ik nu alles schoon gemaakt, en morgen weer even proefrijden en kijken of ik iets kan zien.

Na je proefrit ook meteen je air-box controleren zit die weer bomvol met olie dan heb je overdruk.Mijn beide SRAD's blijven namelijk mooi droog daar.

Kon je die laag olie in je air-box eruit gieten of was het meer een opdamp laagje ?

Hoe hoog staat je oliepeil wel je motor rechthouden leg een waterpas op je tankdop dan meet je altijd goed.
 
Al doende leert men ;)Na je proefrit ook meteen je air-box controleren zit die weer bomvol met olie dan heb je overdruk.Mijn beide SRAD's blijven namelijk mooi droog daar.

Kon je die laag olie in je air-box eruit gieten of was het meer een opdamp laagje ?

Hoe hoog staat je oliepeil wel je motor rechthouden leg een waterpas op je tankdop dan meet je altijd goed.

Laag olie kon ik inderdaad eruit gieten, heb nog een luchtbelletje zichtbaar bij het olie kijk glaasje. Dus dat zou gewoon goed moeten zijn. Ben bang voor het ergste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan