Suzuki gsxr 750 k5 komt niet op toeren

Leroygsxr

Rookie
27 jun 2017
5
0
Utrecht
Goeiemiddag

Ik heb een vraag over mijn suzuki ik had te weinig olie. Toen gevuld maar iets te veel er in gedaan. Wel mee gereden alleen kwam niet op toeren en kom niet op snelheid. Olie heb ik er een beetje uit laten lopen en injectorcleaner in mijn tank gedaan. Maar mijn suzuki loopt voor geen meter. Hij komt wel in elke versnelling op een toerental rond de 8000 toeren maar hoger komt die niet. Ook als ik mijn koppeling inhoud en gas geef gaat die heel langzaam naar de 8000 toeren ipv 16000. Verder heb ik het luchtfilter schoon gemaakt en nieuwe bougies erin gedaan. Nog steeds doet hij het niet goed.

Weet iemand wat ik eraan moet doen

Bvd
Leroy
 
2 liter olie.

Is geen olielampje. Het was storings lampje met storing FLerop
-O-
Verder heb ik het luchtfilter schoon gemaakt en nieuwe bougies erin gedaan. Nog steeds doet hij het niet goed.
Sorry, toch nog even extra ter verduidelijking. ;)
Dit is pas na de storing gedaan, of was die er al?

(Tankontluchting geknikt? Brandstofleiding knel?)

Al met de tankdop open gereden? (Niet met een volle tank natuurlijk..)
 
Laatst bewerkt:
De eerste 20 km liep de motor nog gewoon goed. En vanaf toen maakte de motor heel weinig toeren. Ik kan ook niet even doortrekken want als ik in zn 4 of 5 rij en rij ongeveer 7 a 8000 toeren en trek hem open blijft die gewoon hangen op de 8000 toeren. Hoeveel gas ik ook geef
Ja ik heb ongeveer 30 km gereden met teveel olie
 
Ik heb een vraag over mijn suzuki ik had te weinig olie. Toen gevuld maar iets te veel er in gedaan. Wel mee gereden alleen kwam niet op toeren en kom niet op snelheid.

De eerste 20 km liep de motor nog gewoon goed. En vanaf toen maakte de motor heel weinig toeren.

als dit een kwis met multiple choice is, gelieve dat dan ook aan te geven in de titel.

ik gok op de 2de quote ... juist ?
wat heb ik gewonnen ?
 
Is de FI-melding nu weg? Als die er nog steeds is, kan het ook zijn dat je STVA stuk is (=stappenmotortje dat de secundaire gaskleppen regelt). Als deze stuk is, komt je blok niet meer boven de 7000 toeren o.i.d.
 
Bij de gsxr ,brand ook het fi lampje,, fi= fault indication ,betekent ergens een fout .
Die brand ook als er te weinig olie in het blok zit ,maar dan krijg je ook de melding check in het display te zien.
Als je te veel olie bijvult in motorblok,krijg je inwendig te veel oliedruk overal .
Dit probeert motor eruit te gooien via carterontluchting of via het luchtfilter ,zodat de olie weer word mee gezogen injectie in en zo verbrand in de cilinders.
Ook kan die overdruk aan olie, lagerschade bij krukas veroorzaken ,zo zie je maar te veel olie kan ook schade opleveren.
Verder als je fi lampje nu nog brand ,,moet je de diagnose stekker doorlussen, zodat je ziet wat je storingscode is .
Bij gsxr,s ,s uitgedrukt in c codes er is een hele lijst van.
Ook als je zelf diagnose stekker niet kan doorlussen ,moet je naar een dealer gaan die je emc/ ecu van deze gsxr kan uitlezen,via de diagnose stekker,, ,die ziet dan ook welke storingscode je hebt..
En olie peilen op deze gsxr doe je zo ,houd motor recht en kijk naar peilglas ,staat die tussen minimaal en max in is het goed,tot aan maximaal mag ook ,er over heen kan echt niet.
En 2 liter motorolie bijvullen is echt veel ,daarvoor had het lampje mocht je echt te weinig motor olie hebben gehad ,al gaan branden ,dus ik denk dat jij een hele andere storing hebt.
Wat zie je verder op je display,als je rijd en fi lampje brand?.
Gewoon watertemperatuur of nog iets anders ?.,of knippert die watertempratuur en dan een fi melding erbij?
Nog iets ,dat fi betekent fault indication ,,,,dus een algemene fout.
Al lees ik hier op het forum vaak mensen beweren fi betekent fault injectie,en geven vaak meteen de injectie de schuld ,terwijl die fi melding ook je uitlaatklep of wat anders kan zijn, etc,dat klopt dus niet bij gsxr,s .
Hoop je weet onderhand al wat je probleem was en anders snel laten uitlezen ,om verdere schade te voor komen.
Is wel zo als je fi komt door een defecte of af en toe verkeerd doorgevende een sensor ofzo dan gaat de gsxr in een soort basis mode lopen ,en draait slecht hoge toeren tallen etc ,maar draait wel ,om de motor te beschermen.
En je zo nog naar huis kan of naar de dealer.
Start hij helemaal niet meer, en je ziet wel meldingen is het probleem zo erg ,het is echt stuk.
Dus ,onderzoek is wel gewenst nu en verder rijden ermee zou ik niet doen.
Ja naar de dealer als je er zelf geen verstand van hebt ,
Succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Offtopic: Ik dacht dat FI stond voor Fuel Injection of fuel injected. Maar hoe dan ook geeft het FI lampje een fout weer.

Sommige Suzuki's kan je in een zogenaamde dealer mode zetten. Zo krijg je een eventuele foutmelding op je display te zien. Met deze foutcode kom je een heel stuk verder.

Er zal ergens een defecte of verkeerd afgestelde sensor zitten. Kan natuurlijk ook in de bedrading zitten.

Zonder code is het geen doen om hier een schatting te maken.

Ook de vragen hoeveel olie te veel er in zat en hoe je het er weer uit hebt gekregen zijn nog niet beantwoord.
 
Het suzuki werkhandboek ,manual zegt echt fi betekent,, fault indication,,,een algemene foutmelding.
En dat geld bij gsxr,s voor alle types zo die zijn uitgerust met injectie ,vanaf 2000/2001.
Ook gehoord na navraag bij suzuki nimag ,de importeur in nederland. ,die ik even terug over iets had gebeld inzake mijn gsxr,en een terug roep actie voor een onderdeel.
Die dealer mode krijg je alleen, als je de diagnose stekker doorlust.
Maar let op .oudere Gsxr,s heb twee draden eraan ,heel simpel dan door te lussen ,met een paperclip of een klein draadje. De types gsxr k1 en k2 en dacht ook de k3.
De nieuwere gsxr,s vanaf k4 hebben 4 of 6 draden.bij diagnose stekker.
Lus je de verkeerde door ,kan je zelfs de emc/ ecu kapot maken ,dus wel oppassen met dat doorlussen ervan.
Al wat filmpjes op youtube en foto's op google gezien ,van verkeerd doorgeluste diagnose stekkers,en het vervolg ervan lees je nooit .
Dan zijn al die video en foto plaatsers erg stil.
Dus pas goed op als je niet weet wat je doet.
En zoals boven gezegd zonder c codes is jouw klacht zo vaag als maar kan en kan niemand iets zinnigs zeggen wat er nu precies aan de hand is met de gsxr.
 
Laatst bewerkt:
Bij de gsxr ,brand ook het fi lampje,, fi= fault indication ,betekent ergens een fout .
Die brand ook als er te weinig olie in het blok zit ,maar dan krijg je ook de melding check in het display te zien.

Dat is onzin, lampje gaat absoluut niet aan door een te laag oliepeil en chec staat ook compleet los van een vloeistofpeil. Er is alleen een oliedruk lampje die pas aangaat als de olie op is.
 
Het suzuki werkhandboek ,manual zegt echt fi betekent,, fault indication,,,een algemene foutmelding.
En dat geld bij gsxr,s voor alle types zo die zijn uitgerust met injectie ,vanaf 2000/2001.

Oh? Heb je een voorbeeld?

25zmjrq.png
2uhlok9.png
 
Is de FI-melding nu weg? Als die er nog steeds is, kan het ook zijn dat je STVA stuk is (=stappenmotortje dat de secundaire gaskleppen regelt). Als deze stuk is, komt je blok niet meer boven de 7000 toeren o.i.d.


BINGO,u gaat door voor de koelkast zonder bier ,hij moet hij wel de C49 melding erbij hebben.

Maar 2 litr olie bijvullen _O- :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan