Suzuki gsxr 750 srad remt slecht na revisie

oldskoolgsxr

MF veteraan
3 jun 2013
1.329
1.994
Beste motorliefhebbers.
Kunnen jullie me raad geven voor mijn oude srad 750.
Mijn remmen zijn waardeloos. Na 10minuten zit ik tegen de hendel.

Stalen remleidingen, gereviseerde originele klauwen, nieuwe schijven, nieuwe 5.1 olie
Radiale nissin rempomp gebruikt, maar die oude radiale rempompen zijn ook niet betrouwbaar hoor ik dan later.....

Maar ik lees her en der dat dit een bekend fenomeen is.
Een ombouwkit en 4zuigerremmen van een gsxr 600 zou kunnen lukken. Maar wie weet hierover meer?

Alle raad welkom.

35jgeoi.jpg
 
Net zoals je bij Brembo verschillende gradaties remdelen kan kopen heeft Öhlins dat ook,zo zij de spullen die bijvoorbeeld in de Moto GP
gebruikt worden niet te vergelijken met het goedkopere spul wat ze ook maken.
Maar zelfs dat goedkopere spul is beter dan wat er standaard uit Japan komt.
 
Net zoals je bij Brembo verschillende gradaties remdelen kan kopen heeft Öhlins dat ook,zo zij de spullen die bijvoorbeeld in de Moto GP
gebruikt worden niet te vergelijken met het goedkopere spul wat ze ook maken.
Maar zelfs dat goedkopere spul is beter dan wat er standaard uit Japan komt.

Is allemaal een kwestie van vraag en marktwerking...
Wat uit japan komt voldoet prima voor het geen ze gemaakt worden, maar de vraag of een voorvork van Ohlins en de extra kosten die daarvoor bijkomen voldoende is om een plus aan motoren te verkopen...
Ja je kunt altijd beter en sterker maken, maar dan stijgt de aanschafprijs ook navenant en dan prijs je je zelf uit de markt voor die paar mensen die graag het uiterste uit hun machine willen halen, terwijl het grootste gedeelte amper 4000 km per jaar rijdt op hun nieuw aangeschafte hobbyfiets..de kilometervreter rijdt niet op het randje, en hij die daar overheen wilt koopt die Ohlins of brembo wel..
Hierachter zijn twee van die "rijders" die de handvatten, handle's , remschijven , remschakelset etc allemaal niet goed genoeg vinden, en dan moet er een mooie geannodiseerde set of wavebrakes voor terug komen, doet niets aan de prestatie's af van de machine, een testrun of dyno set vinden ze niets, want dat zie je niet, maar ook dat kan allemaal door de fabriek er op gezet worden....
is alleen voor de "echte liefhebber"
 
je doet het nu uitschijnen alsof Kayaba of Showa niet zouden weten hoe een goede vering te maken ???? rijders genoeg die met dat standaard spul vliegen over circuits.
Standaard spul?,meestal is dat ook aangepast,al is het maar door Hyperpro of andere veringspecialist.
Al is ook het standaard Japanse spul verbeterd in de laatste jaren.Maar zelfs Honda heeft het opgegeven ,terwijl ze toch jarenlang
Showa gebruikt hebben voor hun race motoren.
 
Nissin maakt ook echt goed spul. Alleen hebben ze niet zoveel keuze. Gewoon goed straat spul of caliber 'pardon hoeveel kosten die remmen'?......... 'Per stuk!???!'
 
gaat goed los hier :P

Beetje kort door de bocht om brembo en ohlins als enige optie te noemen.... het spul dat op tv te zien is kunnen we toch niet betalen! afgezien van het feit dat het vaak niet eens te koop is. En op het randje rijden heeft ook al niks te maken met brembo of ohlins…. je rijdt (maar meestal niet) op de grens van wat het materiaal dat daadwerkelijk op je fiets zit kan, en niet op de grens van mooie brembo of ohlins spulletjes uit de folder.

Ik geloof er helemaal niks van dat de fanatieke circuitrijders hier die met een standaard, maar goed afgestelde vork van hun supersport rondknallen de circuitdag erna met een echte ohlins superbike of motogp vork significant sneller rond zal gaan.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat al dat fraaie materiaal heel vet is om te hebben en dat het je niet per definitie sneller maakt is dan ook helemaal geen reden om het niet te kopen ;)
Het mannetje of vrouwtje dat die rechter clip-on bedient maakt echt wel het grote verschil vlak voor tijdens en na de bocht. Hard rechtdoor lukt de meeste hier best aardig denk ik.

Later,

Loek
 
Het is zeker niet de enigste optie,genoeg andere merken de goede spullen maken,maar het is gewoon het beste wat er te koop is.
Die keuze is natuurlijk aan jezelf,de meeste die af en toe een circuitdag rijden doen dat voor de lol en de kosten moeten dan binnen de perken blijven.
Zelf heb ik wel het duurdere spul gehad en dat verschil met standaard is gewoon goed te merken,en ja je kan er dan harder mee dan met
het standaard spul gewoon omdat het beter remt en de vering beter reageert en af te stellen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan