Suzuki GSXR 750 WN 1992 heeft te weinig vermogen

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Goedenavond.

Alvorens ik mijn probleem bespreek zal ik maar een korte historiek van de motorfiets geven.

Toen ik de motor een maand had ben ik naar de testbank geweest, toen was hij nog 100% standaard.

De motor had toen 106pk en 72Nm aan het achterwiel, niet zoveel vermogen verlies dus op al die jaren.

Heb dan wat onderdelen gekocht; open uitlaat dynojet kit en aparte luchtfilters.

Alles gemonteerd maar had toen perongeluk de cartontluchting slang dichtgemaakt (had nog een aparte slang genomen om de carterontluchting boven de ketting te laten komen maar deze slang was blijkbaar dicht).

Ben dan met de motor naar circuit gereden maar was daar een ramp (kwam niet boven de 9000 toeren en veel blauw,grijze en zwarte rook uit uitlaat).

Thuis dan mijn blunder gezien en de carterontluchting terug open gemaakt.

Na was afstel werk en balanceren van de carburateurs reed hij een stuk beter maar miste toch nog vermogen naar mijn gevoel.

Vandaag dan maar de compressie gemeten:

Cil1: 10 bar
Cil2: 10 bar
Cil3: 8 bar
Cil4: 10 bar

Volgens de handleiding van suzuki is het minimum 10 bar en moeten de zuigerveren vervangen worden bij 8 bar (onderling mag er 2 bar verschil per cilinder zijn).

Heb toen wat olie in een cilinder gespoten en zag de compressie druk met zo'n 2.5bar stijgen.

Nu ben ik bang dat ik met de dichte carterontluchting de zuigerveren kapot heb gedrukt.

De motor verbruikt ook wat olie (niet dramatisch veel maar toch nog genoeg om te merken).

Mijn vader denkt misschien dat de kleppen lekken maar ik denk niet dat de kleppen na een paar duizend km 'ineens' gaan lekken?

Wat vinden jullie van deze kwestie?

Motor is van 1992 en heeft 46000 km.
 
Laatst bewerkt:
dan kun je hem beter op de bank zetten en goed laten afstellen ,
natte vinger werk en bougie kleur kijken is niet meer van deze tijd joh .

en een keertje klepspeling kijken kan ook nooit kwaad.
als je zuigerveren kapot zijn moet hij verschrikkelijk roken, dus dat lijkt me sterk.

ik ben zelf ook een k&n setje en een dynojet kitje aan het monteren op een 1100w,
ik ga hem ook op de bank laten afstellen, dat is beter joh .
je zet er voor een hoop geld spullen op , maar je haald er niet het maximale uit als je zelf op de gok afsteld.

Maar ik dacht dat als je compressie steeg bij een 'natte' compressietest (olie in bougiegat gieten) dit duidde op versleten zuigerveren?

Ga hem nog eens op de testbank zetten als alles ongeveer in orde is (compressie terug goed, luchtfilter doos en isolatieplaat tussen motor en carburateurs maken).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan