Suzuki gsxr 98 komt niet vooruit.

R6Dave

Rookie
3 apr 2019
9
0
Beste motor vrienden, ik zit met een probleem. Ik heb een Suzuki gsxr uit 98 overgenomen heeft 2 jaar stil gestaan en ben hem aan het opknappen Vanalles al vervangen maar nu komt die niet vooruit, koppeling komt netjes op en begint ook te rollen maar hoeveel gas ik ook bij geef hij gaat niet vooruit? Wat kan het probleem zijn?
 
Zit er wel een ketting op?

Met een openingspost waar zo weinig informatie in staat kunnen we alleen maar gokken.
Ketting zit er op, sorry voor de matige info maar heb geen idee hoe ik het anders moest beschrijven, koppeling komt wel op hij begint ook gewoon te rollen maar hoeveel gas ik ook bij geef hij gaat niet sneller dan dat, toeren schieten we omhoog bij het bedienen van de gashendel.
 
Je hebt gelijk. Ik zeg het verkeerd.
De koppelingsplaten zijn versleten waardoor de koppeling niet meer volledig kan aangrijpen of het bedieningsmechanisme van de koppeling (kabel of hydraulisch) functioneert niet naar behoren.
Als het een kabel is controleer dan of deze vrij kan bewegen.
Als het een hydraulische versie is controleer dan of de beide cilinders vrij kunnen bewegen.
 
Kun je 'vanalles vervangen' uitleggen?
Ik heb tot nu toe remklauwen vervangen, olie+filter vervangen de remleidingen ook, had wel al wat hulp ingeroepen om de koppeling te testen die had hem op de paddock gezet en toen ging die wel normaal door ze versnellingen heen het achterwiel versnelde toen ook gewoon bij het gas bijgeven.
 
Hij rijd dus achteruit?
Als je niet weet hoe je het moet omschrijven, begin dan eens op te sommen wat je wel hebt gedaan of vervangen.

Edit: je hebt dus nog niets aan de koppeling gedaan. Begin eens met het controleren van de kabel en de afstelling daarvan. Zie werkplaatshandboek.
Stap 2 is olie aftappen en deksel er af.
 
Je hebt gelijk. Ik zeg het verkeerd.
De koppelingsplaten zijn versleten waardoor de koppeling niet meer volledig kan aangrijpen of het bedieningsmechanisme van de koppeling (kabel of hydraulisch) functioneert niet naar behoren.
Als het een kabel is controleer dan of deze vrij kan bewegen.
Als het een hydraulische versie is controleer dan of de beide cilinders vrij kunnen bewegen.
Dank je wel, zal eens kijken of de kabel vrij kan bewegen.
 
Ik heb tot nu toe remklauwen vervangen, olie+filter vervangen de remleidingen ook, had wel al wat hulp ingeroepen om de koppeling te testen die had hem op de paddock gezet en toen ging die wel normaal door ze versnellingen heen het achterwiel versnelde toen ook gewoon bij het gas bijgeven.
Brandstoftank was ook verroest die heb ik wel laten behandelen en ze hadden de brandstof pomp vervangen was ik vergeten erbij te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan