suzuki gsxr of ducati

patrick p

Banned User
17 mei 2002
56
0
heerlen
ik weet niet wat ik moet doen
moet ik mijn suzuki gsxr verkopen en een ducati kopen
of moet ik mijn gsxr houden
graag wat suggesties
 
Als je het geld ervoor hebt... Je hebt het hopenlijk wel over een 748/916/996? Een paar van de weinige fietsen waar ik m'n GSXR voor zou willen inruilen. Effe uitproberen, en dan niet in laten pakken maar zo meenemen ;)
 
Niet te vroeg gejuichd, 't was maar een gok. Ik zag er op Motoroccasion één voor 10.000 Euro staan, ook van '95. Ervan uitgaande dat ze in Duitsland wel wat goedkoper zijn, kom ik op 8.500 Euro :?
 
nou ik zag laatst in de motortrader een duc916sp3 uit 97 met carbonuitlaten en nog wat extra's voor 9000euro staan en dat hier in nedereland lijkt me toch erg onwaarschijnlijk of niet soms ,of heb je van die idioten die hun motor voor veel te weinig geld weg doen
 
Ik ben pas duc hater geworden na er een te hebben gehad
Klote ding reed super maar stond steeds weer met platte batterij,kapotte batterij, kapotte bobijn, kapotte eprom etc. etc. steeds als ik wou vertrekken naar het werk/met lekker weer/als ik om 6u s óchtends klaarstond om 400 km te gaan rijden die dag(niet dus)
 
Italiaans temperament noemen ze zoiets. Ik zou het een k#@^%$!t motor noemen. Het is een feit dat japanse motoren de minste problemen geven (zie bv. de motorcycle news site), maar je moet het niet overdrijven. Dat desmo systeem schijnt wel vaak gesteld moeten worden. Maar als je er zoveel geld extra voor over hebt om een Duc te rijden moet je niet zeuren over de extra onkosten.
 
ja daar heb ik wel vaker van gehoord
maar is dat nou echt zo erg allemaal of zijn die duc's echt zo'n stuk slechter dan jappen
Nieuwe Duc's :} zijn stukken beter :) dan oudere (sinds de overname door de Texanen is er geld voor betrouwbaarheid), maar vallen nog buiten je budget '( (het mijne ook trouwens :( :( )

Ducati's zijn nu eenmaal exotische motoren en hebben dus regelmatiger onderhoud nodig (kortere intervallen) dan Japanners, bovendien worden ze minder verkocht (maar ook weer niet druppelsgewijs) dus zijn de onderdelen ook duurder. En van de exclusiviteit wordt ook gebruik gemaakt om de prijzen wat hoger te houden.

Bega niet dezelfde fout als wij laatst toen we een gebruikte auto wilden uitzoeken: op internet zien ze er misschien goed uit (goed uitgerust, weinig kilometers), maar als er dan weinig voor gevraagd wordt heb je grote kans dat het interieur (okee speelt niet bij motoren, behalve bij Goldwings) er belabebrd uitziet met vlekken en brandgaten van de peuken. Denk ook aan steenslag, valschade (niet bij auto's), maar vooral aan slecht bereden motoren. Dus niet eerst laten opwarmen e.d. voor het gasgeven, geen regelmatig onderhoud, veel wielies/stoppies (die klappen zijn slecht voor je voorvork/kroonplaat, kan wel eens los komen te zitten) enzo. Dergelijke motoren lopen vaak niet goed. En da's erger dan schade aan die mooie Italiaanse kuip.

Natuurlijk kun je het treffen, maar ga ervanuit dat je pech hebt, tenzij geld geen rol speelt bij jou. Maar koop dan maar gelijk een nieuwe!
 
Ik kan niet begrijpen dat je een ander vraagt wat jij moet gaan rijden |(
Zal je toch een rot zorg zijn wat een ander er van vind :?
Koop gewoon de motor die jij wilt hebben.
Doe ik ook, als ik op de mening van andere was afgegaan reed ik nou waarschijnlijk in een auto (is veel veiliger :j )
Fuck off..... ik rij wat ik wil.
2up.gif

Crawl
 
Gewoon proefrijden en kijken wat het leukste is. Ik denk dat ik zou kiezen voor de duc. Het geluidje, de looks is :} :}

Een duc is misschien wat duurder maar als je er echt een wilt moet je je daardoor niet laten afschrikken. Mijn duc moet iedere 20.000 km voor grote beurt. Dat kost mij dan 3,5 eurocent per km :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan