Suzuki gsxr srad 750 cc 1998 de hele motor trilt

27 sep 2018
11
0
Goededag,

Ik heb sinds een maand een suzuki gsxr srad 750 cc uit 1998.
Nu heb ik al een maand lang een hele vervelende trilling in me hele motor en bij 4000 toeren het ergst.
Nu heb ik al nieuwe banden erop laten zetten maar niks wilt helpen en met trillen bedoel ik pendalen, stuur, tank alles

Ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen
 
Da's wel zo'n beetje het overgangsgebied waar de hoofdsproeier erbij komt.

Wilde gok, er hapert een gasschuif? 1 of 2 gasschuiven komen te laat mee (versleten) met de rest en dan loopt het onregelmatig in dat toerengebied.

hoofdsproeier treed in werking vanaf een bepaalde gasstand, niet vanaf een bepaald toerental.
in vrijloop bij 4000 toeren is die gasstand nog lang niet behaald.
 
hoofdsproeier treed in werking vanaf een bepaalde gasstand, niet vanaf een bepaald toerental.
in vrijloop bij 4000 toeren is die gasstand nog lang niet behaald.


Ja oké, het is inderdaad gasstand.
Met vrijloop bedoel je een bepaalde kruissnelheid en dan draait het blok 4000 toeren?

Of bedoel je versnelling in vrij? En dan gas geven tot 4000 toeren.
 
Laatst bewerkt:
En
Ja oké, het is inderdaad gasstand.
Met vrijloop bedoel je een bepaalde kruissnelheid en dan draait het blok 4000 toeren?

Of bedoel je versnelling in vrij? En dan gas geven tot 4000 toeren.
En ook dat heb ik bekeken bij rijden of vrij gewoon gas geven allebei het zelfde het is gewoon heel erg dat het hele chassic trilt pendalen tank stuur
 
Ik ben geloof ik niet de enigste die dacht dat dit nog een carburateurfiets was_O-
Maar dat maakt voor de rest ook niet uit.

Trillingen kunnen komen door onbalans of interne schade zoals een kapot lager. Maar daar lijkt hier geen sprake van omdat het alleen zo rond de 4000 toeren is.

Elke verbrandingsmotor heeft trouwens in mindere of meerdere mate last van trillingen bij een bepaald toerental. Dat maakt de fabrikant minder door balansassen toe te passen zodat het niet meer hinderlijk is, of de fabrikant maakt de configuratie zo dat hinderlijke trillingen optreden bij een toerental waar je toch bijna nooit, of maar eventjes in rijd.

Ik ken de motor verder niet maar ik ga ervan uit dat er al vanaf fabriek trillinkjes zaten bij de 4000 toeren en dat dit versterkt word door een slechte afstelling of er is wat defect.
Dus het zou inderdaad een kwestie kunnen zijn van de gashuizen synchroon stellen, of er is een sensor defect of zit los enz.
 
Zoek een rustige weg op en ga bv 75 km/h rijden en zet de motor in z`n vrij laat em eens uitrollen heb je dan ook trillingen ?
Desnoods motor uitzetten met dodemans rode knop bv . Mochten er geen trillingen waargenomen worden kun je de aandrijflijn , remmen die aanlopen, wielen die scheef staan etc uitsluiten. verder kunnen idd carburateurs niet synchroon staan wat onbelans kan geven. Kijk of er misschien rubbers tussen ophangingen zitten die vergaan zijn waardoor spelingen ontstaan of metaal op metaal .
 
Ik ben geloof ik niet de enigste die dacht dat dit nog een carburateurfiets was_O-
Maar dat maakt voor de rest ook niet uit.

Trillingen kunnen komen door onbalans of interne schade zoals een kapot lager. Maar daar lijkt hier geen sprake van omdat het alleen zo rond de 4000 toeren is.

Elke verbrandingsmotor heeft trouwens in mindere of meerdere mate last van trillingen bij een bepaald toerental. Dat maakt de fabrikant minder door balansassen toe te passen zodat het niet meer hinderlijk is, of de fabrikant maakt de configuratie zo dat hinderlijke trillingen optreden bij een toerental waar je toch bijna nooit, of maar eventjes in rijd.

Ik ken de motor verder niet maar ik ga ervan uit dat er al vanaf fabriek trillinkjes zaten bij de 4000 toeren en dat dit versterkt word door een slechte afstelling of er is wat defect.
Dus het zou inderdaad een kwestie kunnen zijn van de gashuizen synchroon stellen, of er is een sensor defect of zit los enz.
Belansassen heeft die niet en verder is alles keurig nagekeken maar nog steeds last van 😅
 
Niks moet natuurlijk maar een injectie hoor je ook af en toe te synchroniseren.

Gaskleppen moeten wel heel erg out of spec staan wil je daar wat van merken.
Ik had ooit 2 gaskleppen die stonden 5 mm verder open dan de andere 2, die liep er ree gewoon prima.
 
Goede en juiste hoeveelheid motorolie erin? Ik heb ook eens een keer gelezen dat iemand een boutje/clipje van z'n radiateur los had zitten wat gek genoeg veel trillingen met zich mee bracht. Strakke kettingschakels?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan