Suzuki GSXR / Yamaha YZF R1 / Kawasaki ZXR

ZeVier

Rookie
19 jul 2004
2
0
Antwerpen
Hey allemaal,

ben een gloednieuw lid van dit forum. Wat een aktiviteit hier zeg !!! TOF !!

Ik rijd al enkele jaren op een ZXR 400, maar ben van plan me iets zwaarder aan te schaffen.

Ik zit te denken over

Suzuki GSX 1000-R
Yamaha YZF R1
Kawasaki ZX10R of ZX12R

Kunnen jullie me wat vergelijkingen geven ? Of tips, of meningen.
Over het uitzicht hoef je niet te beginnen, dat is voor mij bijzaak.
Voor mij tellen vooral koppel, vermogen en vooral ook comfort en rijgenot.

heel erg bedankt

en bergen rijplezier

ZeVier
 
Welkom!

Wat betreft je keuze; als je ook voor comfort gaat zou ik de zx-12 kiezen, die is wat comfortabeler dan de rest. Maar bedenk wel dat het een hele overstap is van een 400 met 65pk naar een 1200 met +/-170 pk. Ook qua sturen, die 1200 is toch behoorlijk wat zwaarder enzo.
 
full


Welkom
 
Hoi allemaal,

ik rijd nu al een poos op die ZX12R. Wat een plezier !!!
Heb een model van 2003 gevonden aan promotieprijs.
Wat een comfort zeg !!! Prima houding (1m85 lengte),prima zitje !!!

En koppel heeft ie, in elke versnelling kan je makkelijk vanuit 1500rpm wegrijden.

Een vraag toch: hoe komt het dat ik hem zo moeilijk op z'n achterwiel krijg.
Als ik in 1ste alles open haal(vanuit stilstand),blijft hij nog aan de grond.
Moet ik dan echt met de koppeling werken ? Of eerst dicht en dan weer open ?
Ik verwahtte dat hij genoeg koppel zou hebben om hem ergens tegen 5000-6000 rpm op te heffen.
Hij heeft geen begrenzing aan de luchtinlaat, zou er een elektronische begrenzing in zitten ?


thx

ZeVier(12)
 
wel een grote overstap mag ik wel zeggen
de R1 is leuk maar wel redelijk agressief evenals de zx 10
de gsx-r 1000 is wat dat betreft wel wat vriendelijker dan die 2
de zx 12 is meer voor te toeren en voor heel hard rechtdoor te rijden echt veel bochtenwerk zie ik daarmee niet zo snel gebeuren :]
als ik zou moeten kiezen dan tussen de gixxer en de zx12 waarbij mijn voorkeur zou uitgaan naar de gixxer 1000 of als je toch een 400 bent gewend een 600cc? daar zitten ook hele leuke motoren tussen die het een 1000 lastig kunnen maken :)
 
Welkom!!!!!!!!!! Jij gaat wel meteen een ERG grote stap maken. Wat dacht je van een GSX-R750? Super fiets en ruimschoots voldoende vermogen.

Mzzl.
 
Hoi allemaal,

ik rijd nu al een poos op die ZX12R. Wat een plezier !!!
Heb een model van 2003 gevonden aan promotieprijs.
Wat een comfort zeg !!! Prima houding (1m85 lengte),prima zitje !!!

En koppel heeft ie, in elke versnelling kan je makkelijk vanuit 1500rpm wegrijden.

Een vraag toch: hoe komt het dat ik hem zo moeilijk op z'n achterwiel krijg.
Als ik in 1ste alles open haal(vanuit stilstand),blijft hij nog aan de grond.
Moet ik dan echt met de koppeling werken ? Of eerst dicht en dan weer open ?
Ik verwahtte dat hij genoeg koppel zou hebben om hem ergens tegen 5000-6000 rpm op te heffen.
Hij heeft geen begrenzing aan de luchtinlaat, zou er een elektronische begrenzing in zitten ?


thx

ZeVier(12)

Hum ik denk dat je een 25 Kw versie hebt, geen koppeling nodig, gewoon in 2 gas geven vervolgens dicht draaien en helemaal open trekken (wel voet op de rem)
 
Hum ik denk dat je een 25 Kw versie hebt, geen koppeling nodig, gewoon in 2 gas geven vervolgens dicht draaien en helemaal open trekken (wel voet op de rem)

haha 25kw versie van een zx12r? :X

kwestie van oefenen lijkt me, krijg een antieke CB ook nog op zn achterwiel met 350 cc'tjes ;)
 
Hallo ik heb zelf ook een 400 zxr gehad en dat gelul van een 400 naar een 1000 dat het verschil erg groot is ligt gewoon aan je zelf,je kan met een 400 ook op je bek gaan,iedereen zij tegen mij,man van een 400 naar een 1000 dat moet je niet doen,mijn vrienden rijden allemaal 900 of 750 cc en ik heb deze R1 nu 8 maanden en ik speel er mee als of ik al jaren op een R1 rijd,ik heb wel meteen een stuurdemper er op gezet,en dat raad ik ook iedereen aan.
 
ZX12R!!!! :}
Ik zit er ook over te denken om zon monster aan te schaffen, waanzinnig uiterlijk en hyper snel! :P En als je de snelste bent met sturen op een 12R ben je ook echt de snelste!
 
Heee das niet gek zo'n 12!!
Voor wheeeeelies wat minder geschikt dan de anderen, maar mega lol met dat ding.
Probeer eerst maar eens met 8000 toeren en gewoon openschroeven.
Lukt dat niet, dan de koppeling erbij!
De 12 heeft een vrij lange wielbasis (jajaja, vergeleken met de anderen) en heeft meer gewicht op de voorkant, vandaar minder wheelie neigingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan