Suzuki gsxr1000 kleppen stellen

stephanxt

Rookie
25 feb 2008
4
0
Mijn suzuki gsxr 1000 staat op 30.000 km volgens het onderhoudsboek moeten de kleppen gesteld worden/gecontroleerd.
Heeft hier iemand ervaring mee ofdat ze echt gesteld moeten worden of valt het mee.

Alvast bedankt,
 
Mijn suzuki gsxr 1000 staat op 30.000 km volgens het onderhoudsboek moeten de kleppen gesteld worden/gecontroleerd.
Heeft hier iemand ervaring mee ofdat ze echt gesteld moeten worden of valt het mee.

Alvast bedankt,

30K kleppen stellen, ik dacht om de 6/12K :? Over het algemeen valt er bij een gezonde motor weinig kleppen te stellen met deze kilometerstand, ligt er natuurlijk aan hoe de eigenaar er mee om gaat.
 
Waarom telkens weer die zelfde vragen over kleppen stellen?
Controleer ze gewoon, of wil je het risico lopen dat je motor kapot loopt omdat een mede forummer zei: "Ach joh, niks aan doen, meestal staan ze nog wel goed"
 
Ik kan het niet zo snel, zal wel wat verkeerd doen dan? Bougies er uit, klepdekselboutjes los, deksel er af, schoonmaken, pakkingrestjes verwijderen, klepspeling 16x controleren, alle kleppen stellen die nodig zijn, (met micrometer shims nameten en de juiste wisselen), blok een paar keer ronddraaien en klepspeling nogmaals checken, nieuw of schoongemaakte pakking monteren en de bougies en alle boutjes weer met juiste moment vastdraaien...........kost mij heel wat meer dan 20 minuten. Ik zal wel gewoon erg traag zijn. ;)
 
Ik kan het niet zo snel, zal wel wat verkeerd doen dan? Bougies er uit, klepdekselboutjes los, deksel er af, schoonmaken, pakkingrestjes verwijderen, klepspeling 16x controleren, alle kleppen stellen die nodig zijn, (met micrometer shims nameten en de juiste wisselen), blok een paar keer ronddraaien en klepspeling nogmaals checken, nieuw of schoongemaakte pakking monteren en de bougies en alle boutjes weer met juiste moment vastdraaien...........kost mij heel wat meer dan 20 minuten. Ik zal wel gewoon erg traag zijn. ;)

Let op: kleppendeksel met rubberen pakking eraf en de bougies eruit, geen pakkingrestjes verwijderen, klepspeling controleren, kleppen stellen die nodig zijn (geen shims, dus...), een paar keer ronddraaien en klepspeling ff voelen met voelertje, kleppendeksel monteren en de nieuwe bougies erin draaien. Klaar is Clara en dat in iets meer dan 20 minuten. Ben er weer 12K vanaf. Moet wel zeggen dat het enorm scheelt dat het blok er niet inzit. Als het wel zo is dan is het zadel eraf, kuipwerk eraf, tank eraf, bobines eraf, stuk frame verwijderen, kabels aan de kant leggen en dan eindelijk beginnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan