suzuki gsxr750 srad 1996 injectie ombouw en drift project

RK-stuntz

MF'er
17 jun 2018
65
8
omgeving eindhoven
Hallo,

Mijn naam is Ralf ben 26jaar oud en komt uit noord-brabant, ik heb al een tijdje een account op dit forum, maar heb er nog niet veel mee gedaan.
Ik verveel mee een beetje met dit slechte weer, dus ik dacht laat ik is showen wat ik aan mijn gsxr750 uit 1996 heb gehobbyd en ga hobbyen.
de motor is al sinds 2013 in mijn bezit als ik het goed heb, dus niks nieuws.
ik heb er tot 2017 mee rond gereden zoals ik hem kocht met geairbrushte kuip.
DSC06541.JPG


in 2017 heb ik besloten mijn stunt hobby voort te zetten met motoren en heb dus deze motor omgebouwd naar stunt motor.
denk aan circle wheelies, stoppies, driften enz.... op afsloten parkeerplaatsen.
DSC06963.JPG

in 2018 heb ik hem nog verder aangepast.
low 1.JPG

naar mate ik beter werd bleek uiteindlijk dat stunten met een carburateur motor niet ideaal was ivm de rare hoek waarin de carb komt.
ik heb toen om te stunten een gsxr600 uit 2005 gekocht en omgebouwd.
IMG_20191124_132903.jpg

de srad had ik toen zo gemaakt dat hij weer de straat op kon.
maar ik kreeg de carbuarteurs niet zoals gewenst afgesteld en toen ik het zat was een paar weken geleden heb ik alles eraf gegooit wat met carburateurs te maken heeft, nooit meer carbs voor mij!
mijn idee is om er injectie op te bouwen van een donor motor, en de srad te gaan gebruiken als drift motor. Driften niet verwaren met die fever verlengde busas enz.. dat is geen driften.

IMG_20191114_120434.jpg

wat er allemaal al gedaan is door de jaren heen:
gsxr600 2010 schokbreker
home made stalen subframe gsxr1000 style
gsxr1000 zadel, achterzadel, kap, undertail
V+A hell maatwerk stalen remslangen
gsxr1000 k1 achterbrug
gsxr600 srad 4pots remklauwen
gsxr1000 k3/k4 A remklauw + bracket
gsxr600 k5 voorveren (0,85N/mm) met afstands adapters
voorvork compleet reserviced
50mm CNC riser clipons met massieve buisjes
open uitlaat demper
yamaha R1 16mm brembo rempomp
aangepast koppeling rondsel (langere hefboom) voor lichter inknijpen
carterpan + oliepickup omgelast (zuigt achterin aan)
omgelaste uitlaat header (met rvs eind deel) + hitte band
stale radiateur cage
ABM kroonplaat
520 tandwiel 15T JT
520 tandwiel 50T JT staal (aangepast van husaberg fe400 1996)
520 ketting D.I.D zvmx goud 114links
gsxr750 2012 V spadbord
losse carterventilatie filter
gsxr750 2001 koppeling pakket (drukveren IPV diafragma veren)
handmatige distribitie ketting spanner
ben vast nog iets vergeten.


het volgende is dus nog het plan:
1. ombouw naar injectie van een k1/k2/k3 gsxr750
2. gsxr1000 k3/k4 brandstof tank met brandstofpomp monteren
3. Crash cage (val beugels) monteren
4. Subcage monteren (passagier steunen) (zie laatste foto)

hier nog wat extra fotos omdat plaatjes kijken altijd leuker is.
IMG_20190810_152906.jpg

IMG_20191114_120441.jpg

IMG_20191207_141045.jpg

IMG_20191207_141133.jpg

IMG_20191207_141121.jpg

just a idle wheelie.jpg

stoppie 1.jpg

circle wheelie handbrake.jpg

DSC_1840.jpg

251-tm_large_default.jpg
 
Laatst bewerkt:
dit is het idee voor de ombouw naar injectie.

Srad gsxr750 efi:
Nokkenas inlaat
kleppendeksel
thermostaathuis
pen bobines
-
gsxr750 k1/k2/k3:
L+R stuurschakelaar
kabelboom compleet
versnelling positiesensor (ivm ontsteking mapping verschil per versnelling)
gaskleppen compleet
nokkenas sensor
ecu

gsxr1000 k3/k4:
brandstoftank
brandstofpomp

de gaskleppen zitten bij een srad verder uit elkaar, dus ik moet even kijken of ik spacers tussen elke gasklep kan maken van 3mm.
de brandstofrail moet ik ook iets op bedenken.
ik wil perse k1/2/3 injectie vanwege de secundaire butterflys BTW.
de KM teller moet ik ook nog even kijken of ik die kwijt kan van een k serie of dat ik hem er niet op zet.
 
zou ik ook kunnen doen maar dan moet ik deze motor naar de stort brengen, beetje zonde van al die nieuwe onderdelen.
maar ik ken een bedrijfje waar ze waarschijnlijk al deze onderdelen 2ehands hebben liggen, dus dat moet goed komen.
als ik de boven genoemde onderdelen heb is het een eitje om er injectie op te bouwen, 100% zeker dat hij meteen goed loopt moet die onderdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan