Suzuki GT 250 1974

hmolenaar32

Die hard MF'er
5 aug 2009
775
64
Ook maar eens een topic maken van mijn "project".
Onlangs mijn zoveelste 2T aangeschaft in de vorm van een GT250. Leuke machine die wat liefde nodig heeft, vooral uiterlijk (dacht ik).

Na een goede proefrit besloten om 'm mee te nemen en thuisgekomen opeens slecht starten, niet lekker lopen en 1 uitlaat die niet warm werd.
Balen dus .....
104609752_3862048883869615_4862847902688355613_n.jpg



Maar goed ik zou 2 weken op vakantie gaan en kon er eens over na denken en inmiddels had degene van wie ik deze gekocht had ook een persoon gevonden binnen de T&GT club die mij wil helpen het weer op de rit te krijgen.
Maar wat ik in de vakantie ook tegenkwam was een gestrand project van een zelfde GT, met opnieuw opgebouwd motorblok door Marcel Vlaandere, nieuwe bak, zuigers, ruilcilinders, krukas gedaan, frame gepoedercoat, nieuwe velgen, veel nieuwe onderdelen, wat zaken opnieuw verchroomd etc.
Welnu ....besloten om die ook te gaan halen en omdat er een paar zaken op de bovenstaande wel mooier zijn ga ik 1 goeie maken en kan deze (de bovenste) straks weer weg. Ws zijn het de carbs of benzine toevoer die stokt.
Wordt vervolgd.
Oja grappig detail is dat de kentekens slechts 1 cijfer van elkaar verschillen.
75241111_606059450291210_2259794070612178773_n.jpg
 
Volgens mij, ik kan me vergissen, heb ik de eerste 250 van je vorig jaar gezien op de meeting van de T&GT club. Eigenaar was toen ook druk aan het sleutelen eraan, met hulp van een ervaren club sleutelaar. Ook toen werden de carb's helemaal nagekeken. Weet niet of het euvel toen werd gevonden.
 
Zou eerst maar eens kijken of de bougie nog vonkt van de cilinder die niet meeloopt,deze motortjes hebben nog contactpunten,
best kans dat de punten ingebrand zijn of niet goed afgesteld,of dat een condensator kapot is gegaan.
 
Zou eerst maar eens kijken of de bougie nog vonkt van de cilinder die niet meeloopt,deze motortjes hebben nog contactpunten,
best kans dat de punten ingebrand zijn of niet goed afgesteld,of dat een condensator kapot is gegaan.
of gewoon vet geslagen, als die het met de proefrit nog wel deed..

Het is een oude 2 takt he, "altijd gezeik", maar zo moet je het niet zien. Dat hoort bij de charme van zo'n ding, daarom wilde je er ook een, toch :+ ;)
Leuk fietsje!

Maar begrijpen waarom hij niet loopt & zelf kunnen fixen is een vereiste, anders ben je zo uitgereden. Dus oefenen en leren!
 
Volgens mij, ik kan me vergissen, heb ik de eerste 250 van je vorig jaar gezien op de meeting van de T&GT club. Eigenaar was toen ook druk aan het sleutelen eraan, met hulp van een ervaren club sleutelaar. Ook toen werden de carb's helemaal nagekeken. Weet niet of het euvel toen werd gevonden.
Dat weet ik niet, ik heb m gekocht van de secretaris van de GT club ....
Die mij overigens een goed adres heeft gegeven om mij verder te helpen.
Maar goed, een vers blok is altijd fijn dus die kant ga ik sowieso op.
Beide cilinders hebben overigens een vonk.
Heb er ook geen tijd voor gehad, gekocht en direct op vakantie gegaan ..... vandaag de man die me kan helpen eens bellen.
 
of gewoon vet geslagen, als die het met de proefrit nog wel deed..

Het is een oude 2 takt he, "altijd gezeik", maar zo moet je het niet zien. Dat hoort bij de charme van zo'n ding, daarom wilde je er ook een, toch :+ ;)
Leuk fietsje!

Maar begrijpen waarom hij niet loopt & zelf kunnen fixen is een vereiste, anders ben je zo uitgereden. Dus oefenen en leren!

Klopt hoor en heb zat aan die dingen gesleuteld alleen minder tot geen ervaring met Suzuki, ga er nog wel wat aan doen :-) maar prio wordt straks degene opbouwen met het verse blok en zorgen dat die als een zonnetje loopt.
P.s. bobines enzo welke nieuwe kan je daarvoor gebruiken ?
 
Dat van de bobines weet ik niet. Maar je hebt nu 2 (complete?) fietsen, kan je van de andere geen bobine lenen om het probleem uit te sluiten (of te bevestigen)?
 
De tweede fiets moet ik nog halen. De vraag van de bobines komt eigenlijk voort uit een soort van preventief omdat het van die oude meuk is .....
 
Als beide bougies vonken zal het een brandstof probleem zijn,verstopte sproeier waarschijnlijk,is de tank wel schoon van binnen,
zo niet kan je aan de gang blijven als deze niet eerst schoongemaakt word.
 
of gewoon vet geslagen, als die het met de proefrit nog wel deed..

Het is een oude 2 takt he, "altijd gezeik", maar zo moet je het niet zien. Dat hoort bij de charme van zo'n ding, daarom wilde je er ook een, toch :+ ;)
Leuk fietsje!

Maar begrijpen waarom hij niet loopt & zelf kunnen fixen is een vereiste, anders ben je zo uitgereden. Dus oefenen en leren!
Gezeik komt omdat die motoren vaak te lang stil staan of ondeskundig aan gesleuteld word,of geen onderhoud krijgen,
normaal gesproken zijn ze gewoon betrouwbaar.
 
Het is misschien een gevaarlijke aanname maar de eerste motor die je had was van de secretaris van de T & GT club? Tenzij hij beter is in de administratie en vergaderen zou je verwachten dat die fiets toch redelijk in orde moet zijn, en het in principe iets kleins moet zijn?

Het kan ook een vuiltje in een sproeier zijn oid. weet jij veel...

@RG-gamma ik zeg ook niet dat ze niet betrouwbaar zijn, maar wel gevoelig voor allerlei kleine dingen.. meer dan een 4 takt en zeker meer dan een moderne motor..

PS je schrijft dat je 1 goede wil maken van deze 2 maar ik denk toch dat je hier gewoon 2 goeie van kan maken. Maar oke - misschien 1 met alle beste spullen en 1 mindere.
Maar 2 motoren hebben is ook leuk :+
Iets met n+1 virus...
 
Het is misschien een gevaarlijke aanname maar de eerste motor die je had was van de secretaris van de T & GT club? Tenzij hij beter is in de administratie en vergaderen zou je verwachten dat die fiets toch redelijk in orde moet zijn, en het in principe iets kleins moet zijn?

Het kan ook een vuiltje in een sproeier zijn oid. weet jij veel...

@RG-gamma ik zeg ook niet dat ze niet betrouwbaar zijn, maar wel gevoelig voor allerlei kleine dingen.. meer dan een 4 takt en zeker meer dan een moderne motor..

PS je schrijft dat je 1 goede wil maken van deze 2 maar ik denk toch dat je hier gewoon 2 goeie van kan maken. Maar oke - misschien 1 met alle beste spullen en 1 mindere.
Maar 2 motoren hebben is ook leuk :+
Iets met n+1 virus...

:-) Klopt hoor het blijven er 2, bij mijn huidige motor zijn bijv de spatborden mooier en die zet ik om en nog wat zaken. Ik ga de tank er ook eens afhalen en helemaal leeggooien en de kraan eraf. Lijkt dat er nauwelijks benzine loopt tijdens de prime stand.
2 motoren is zeker leuk maar heb ook nog een Vstrom staan, alhoewel de garage groot zat is wil ik in principe 2 motoren en misschien nog 1 brommertje :-)
En tja met een huis en tuin is daar ook altijd wel iets aan te doen dus de tijd moet ik echt verdelen.
 
:-) Klopt hoor het blijven er 2, bij mijn huidige motor zijn bijv de spatborden mooier en die zet ik om en nog wat zaken. Ik ga de tank er ook eens afhalen en helemaal leeggooien en de kraan eraf. Lijkt dat er nauwelijks benzine loopt tijdens de prime stand.
2 motoren is zeker leuk maar heb ook nog een Vstrom staan, alhoewel de garage groot zat is wil ik in principe 2 motoren en misschien nog 1 brommertje :-)
En tja met een huis en tuin is daar ook altijd wel iets aan te doen dus de tijd moet ik echt verdelen.
Ja het leven is zwaar🥴:+
 
Maar 2 motoren hebben is ook leuk :+
Iets met n+1 virus...



Jij ben een horder🤫,dus die nemen we niet serieus:N:+
 
Volgpostje!

En inderdaad misschien is het met een verse bougie al opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Zo ik kan aan de slag, zal wel een behoorlijke tijd duren maar vooruit O-)
 

Bijlagen

  • 1659FACE-7BA2-43F4-8F50-DA5DEF82DD62.jpeg
    1659FACE-7BA2-43F4-8F50-DA5DEF82DD62.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 26
  • CD372CC2-443C-428E-8818-8155D1A6FAE2.jpeg
    CD372CC2-443C-428E-8818-8155D1A6FAE2.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 25
  • C0E9A7BC-7E70-441F-9E8A-E5EC364C09A0.jpeg
    C0E9A7BC-7E70-441F-9E8A-E5EC364C09A0.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 26
  • ABED752E-35CB-4697-8B95-0C34E03EEEA0.jpeg
    ABED752E-35CB-4697-8B95-0C34E03EEEA0.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 25
  • 34993C9A-DBFB-4ED5-8E51-452E9C18D4A6.jpeg
    34993C9A-DBFB-4ED5-8E51-452E9C18D4A6.jpeg
    2 MB · Weergaven: 26
  • F74CCCFB-5E1C-4E75-AA58-4389D18FB644.jpeg
    F74CCCFB-5E1C-4E75-AA58-4389D18FB644.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 27
Dagje werk,ff een paar dingentjes overzetten. :Y ;)
Dat dacht ik ook tot ik gisteren eens goed keek haha, poetsen kost ook veel tijd :Y:Y
Ga in elk geval de spatborden switchen, de koplamp en lamporen, misschien de tellerbak en sowiezo de tankdop.
vraag me overigens af of het slot op de dop los te halen is ?
 
Dat dacht ik ook tot ik gisteren eens goed keek haha, poetsen kost ook veel tijd :Y:Y
Ga in elk geval de spatborden switchen, de koplamp en lamporen, misschien de tellerbak en sowiezo de tankdop.
vraag me overigens af of het slot op de dop los te halen is ?
Tijd kan je er altijd zoveel in steken als je wil, als je je eisen maar opschroeft...

foto van het slot in de dop?
het is ook in elkaar gezet, meestal kan het dan ook los.. maar niet altijd even makkelijk!
 
ha, ik bedoelde eigenlijk een foto van de binnenkant, hier kan je niet zien hoe het gemonteerd zit.
Maar slotjes kan je eigenlijk altijd (vrij eenvoudig meestal) eruit halen..
Ze hebben het er in gekregen dus zou er ook weer uit moeten kunnen,het zit of geborgd met een clip
of met 1 van de inwendige palletjes,dan moet er ergens een gaatje zitten waardoor je dat palletje kan terug drukken
en zo het slotje kan verwijderen,zit er geen clip of gaatje kan je het slot niet verwijderen zonder geweld.
 
Handiger is in mijn geval de tankdop (de 1 is mooier dan de ander) en contactslot samen overzetten :-) alleen werkt dan het stuurslot niet maar ja wie gebruikt dat nog ..... (zit nl vast in 1 van de 2 en is onbruikbaar)
 
Terug
Bovenaan Onderaan