Suzuki GT 550 klaar voor een krukasrevisie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

z13002563

Rookie
3 feb 2011
14
0
Haarlem
Hallo Brikken & Klassieker rijders

Ik ben nieuw op dit forum en sinds een paar maanden in het bezit van een GT 550 uit 74
Altijd al willen hebben maar zijn moeilijk te vinden. Heb de GT gekocht van een verzamelaar uit Vriezenveen. De GT is echt in redelijke staat ( foto's volgen nog) maar heeft wel wat aandacht nodig. Hij heeft een paar jaar stilgestaan. De vorige eigenaar vertelde dat ik er makkelijk mee naar huis ( Haarlem) mee kon rijden. Het was starten en lopen. En inderdaad
was het twee keer trappen en hij liep. Hij loopt ook mooi maar op de snelweg krijg ik de GT niet boven de 120km. Ik weet dat een tweetakt altijd wat rookt maar dat moet na een km of 15 gereden te hebben toch wel weg zijn. En daarom even dit bericht. Hij rookt pittig en dat blijft de GT ook doen ook na een uur gereden te hebben. Ik heb hier en daar al geinformeerd
en men zegt dat ik waarschijnlijk aan een krukasrevisie moet geloven. Ik wil dat zeker weten
voordat ik dat ga ( lees laat) doen. Hoe kom ik hier nou achter.
Wat kost zo iets. Wie kan mij iets vertellen. Het zou super zijn als ik eens ff bij een tweetakt kenner langs kan komen om eens te laten kijken naar de GT voordat ik de operatie aan ga.
Hoop op een aantal reacties waardoor ik iets meer weet dan nu het geval is.

Groeten uit het mooie Haarlem
Bart
 
Bekend verhaal: Tweetakt, die lang stilgestaan heeft= krukaskeerringen naar de fillistijnen! '(
Als hij nl blijft roken, ben je bezig je versnellingsbakolie op te stoken. En dat vindt je bak niet fijn. :N Als je geen brokken wilt maken, zal dus het blok uit elkaar moeten. :Y
Er zijn overigens genoeg Suzukitopics hier.
Gewoon ff zoeken. Naar beneden scrollen is al voldoende.
Enne:

Foto's, daar zijn we hier dol op! :+

Tip van Gijs: Zou proberen een werkplaats handboek te scoren. Zitten vol nuttige info.
 
Laatst bewerkt:
loopt de gt wel goed op 3 cillinders?
je kan er ook nog nieuwe bougies in zetten.
carburateurs schoonmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan