Suzuki GT 550 uit '73

ok , ik heb ze op allerlei manieren geprobeerd om eruit te halen ( zelfs heet stoken ) maar ze gingen echt niet los :N


het is een dunne metalen bus met daarin rubber en daar weer in de stalen bus.

heet stoken lijkt me niet zo,n goed idee dat vind het rubber niet zo fijn.

ik heb ze bij de X7 laten zitten en er een metalen ringen met bout en moer die alles afdekte.
 
Zo, het is even geleden maar volgende week komt me frame van de coater terug.(foto's volgen )

Kunnen we eindelijk gaan opbouwen :}

Ik wil me krukas laten reviceren ivm lekke keringen en me cilinders laten honen, die zijn niet best meer.
Waar kan ik dat laten doen, ik weet dat Erik Potze dat doet alleen dat is 250km bij mij vandaan :? Is er geen bedrijf wat in de buurt van Berkel en Rodenrijs (Rotterdam) die dat ook kan ?
Het liefst mag die ook een klein beetjes gekietelt worden
 
ik zat eraan te denken om mn krukas te laten reviseren maar Potze is inderdaad voor mij ook zo'n 220km ver weg... Ik sprak met iemand op het GT treffen en die had het over dat je krukas naar iemand in Duitsland kon sturen (die er blijkbaar goed in is, doet alleen suzuki 2takt) maar ik ben de naam vergeten... rekent zo'n 50e per cylinder. Waarom vermeld ik het dan? wellicht dat iemand anders een 'oja' momentje

anyway, ik ben benieuwd naar de foto's :t
 
Zo, het is even geleden maar volgende week komt me frame van de coater terug.(foto's volgen )

Kunnen we eindelijk gaan opbouwen :}

Ik wil me krukas laten reviceren ivm lekke keringen en me cilinders laten honen, die zijn niet best meer.
Waar kan ik dat laten doen, ik weet dat Erik Potze dat doet alleen dat is 250km bij mij vandaan :? Is er geen bedrijf wat in de buurt van Berkel en Rodenrijs (Rotterdam) die dat ook kan ?
Het liefst mag die ook een klein beetjes gekietelt worden

Stuur een PBtje naar TeamHeronSuzuki (Bas) hij weet nogal veel adresjes.
Of Erik Bitacticus gehaasticus
 
Laatst bewerkt:
ik zat eraan te denken om mn krukas te laten reviseren maar Potze is inderdaad voor mij ook zo'n 220km ver weg... Ik sprak met iemand op het GT treffen en die had het over dat je krukas naar iemand in Duitsland kon sturen (die er blijkbaar goed in is, doet alleen suzuki 2takt) maar ik ben de naam vergeten... rekent zo'n 50e per cylinder. Waarom vermeld ik het dan? wellicht dat iemand anders een 'oja' momentje

anyway, ik ben benieuwd naar de foto's :t

Zie mijn bovenstaande bericht ,Bas of Erik vragen via de Forum PB.
Alternatief , Home - Cok van den Heuvel Motoren | CH Classics
 
Laatst bewerkt:
ik zat eraan te denken om mn krukas te laten reviseren maar Potze is inderdaad voor mij ook zo'n 220km ver weg... Ik sprak met iemand op het GT treffen en die had het over dat je krukas naar iemand in Duitsland kon sturen (die er blijkbaar goed in is, doet alleen suzuki 2takt) maar ik ben de naam vergeten... rekent zo'n 50e per cylinder. Waarom vermeld ik het dan? wellicht dat iemand anders een 'oja' momentje

anyway, ik ben benieuwd naar de foto's :t

Je bedoelt Bernd Braun klik. Veel goedkoper dan de mannen hier (zelfs inklusief de porto) ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zij hun krukassen hier ook brengen... ;)
Ikzelf heb daar twee Kawasaki 750 triple krukassen laten doen, die doet hij dus ook, perfekt werk. Je kunt onderdelen mee opsturen of via hem meebestellen aan nette prijzen. Ikzelf heb toen dat laatste gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Heb hem net even gebeld, hij had het nogal druk dus moest vooral geen haast hebben.
Was ook niet van plan om met dit weer te gaan rijden. :]
Gelijk wat onderdelen bij Potze besteld, kan ik mooi beginnen met opbouwen
 
Rieks van der Wal heeft nog gewerkt bij Van Veen Kreidler, hij sleutelde toen aan de fietsjes van Aalt Toersen en Jan de Vries.
 
Rieks van der Wal heeft nog gewerkt bij Van Veen Kreidler, hij sleutelde toen aan de fietsjes van Aalt Toersen en Jan de Vries.

Dat waren nog eens tijden,de borrelglaasjes klasse *O* :] :Y
De Riwa was een samenwerking van de Nederlandse wegracecoureur Aalt Toersen en Rieks van der Wal (vandaar: Riwa).

Men bouwde in een werkplaats achter het huis van laatstgenoemdes ouders een 50cc-productieracer met Kreidler-motorblokje. Daarnaast werd een serie opgezet van een grasbaanmotor, ook met 50cc-Kreidlerblok. In later jaren werden de eerste Honda crossmotoren voorzien van een aangepast Riwa-frame.

Rieks van der Wal is ook nog actief geweest als tuner op de raceafdeling van Gebben Motoren in Staphorst.[1]
 
Laatst bewerkt:
tataaaaaaaaaaa *O* *O*
full
 
Zo ik heb met alle revisie bedrijven contact gehad die jullie aanbevolen hebben, vraagje :
Ik heb de nicasil variant cilinders en de stalen variant liggen, origineel hoort er de stalen variant op, '73er.
Ik kan alleen even niet de overmaat zuigers vinden die ervoor nodig zijn(stalen), wel voor de nicasil.
Iemand iedeeen waar ?

Bedankt alvast
 
Als je nicasil cilinders heb dan zou ik die altijd nemen,veel beter dan de gietijzeren variant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan