Suzuki GT 550

Kaxan

MF veteraan
23 jun 2002
1.425
117
Oosten des lands
Een paar weken geleden deze GT 550 gekocht.
Ik wil hem gaan ombouwen zoals velen van mijn leeftijdsgenoten de motoren aanpasten in de jaren 70.
Dus kuip, racetank, dubbele schijf, racezitje, 3-1 uitlaat, campagnolo wielen enz.
Rijden er nog meer GT´s 550 rond op dit forum?, ik weet dat er veel 380 en 750 zijn, maar de 550 is niet zoveel verkocht omdat het prijsverschil met de 750 erg klein was in de jaren 70.

full
 
niets aan doen? Tuurlijk wel! Als je dat leuk vind vooral doen, verkoop het originele spul aan de restauratieliefhebber, is die ook weer blij en deze maak je gewoon "tijdsorigineel" dus idd rickmankuipje. lange tank solo seat etc. etc :]
 
kijk ook ff bij ron zrx
, misschien weet hij tips....

Ik ben zelf met een T500 bezig, en ik probeer die stijl ook toe te passen... :P

wees zuinig op je orginele onderdelen die je overhoudt,....niet weg doen, pleur ze desnoods in een doos op zolder.....
 
heb je al foto's?

....... :Y .....één........van een mooi zwart gespoten frame.....
....en dan nog één met een paar afgeladen planken met smerige onderdelen in een schuur.... 8-) .....nog veul te veul werk dus
moet tot m'n schaamte ook ff vermelden dat ik verder ben gaan sleutelen aan een cb400f( en die ziet er niet uit).....en volgende week komt er een vreselijk stuk cb750 enkelnokker over de werft.....( en dat moet ff snel matzwart/rat/café-dinges wordfen gemaakt,....met als optie niet te netjes aub)






[me]ik hoop over een jaar of 4 klaar te zijn[/me] :X B|
 
Ik heb een Suzuki T-500,is net geen 550,maar ik ga 'm ook ombouwen naar racer van vroegah :Y

Ik ga ook voor 't meerjarenplan,lekker rustig aan en lekker alles perfect maken
 
Een paar weken geleden deze GT 550 gekocht.
Ik wil hem gaan ombouwen zoals velen van mijn leeftijdsgenoten de motoren aanpasten in de jaren 70.
Dus kuip, racetank, dubbele schijf, racezitje, 3-1 uitlaat, campagnolo wielen enz.

Waarom een 3 in 1 uitlaat? Daar schiet je qua vermogen niets mee op bij een tweetakt. Ook de 750 drieclinder van Barry Sheene hat een 3 in 3 uitlaat, koop toch liever zoiets. Had ik op mijn GT750 ook, eentje van Allspeed, een stuk lichter dan de standaard 3 in 4 en klonk ook veel beter. Bovendien duidelijk meer vermogen.
 
Waarom een 3 in 1 uitlaat? Daar schiet je qua vermogen niets mee op bij een tweetakt. Ook de 750 drieclinder van Barry Sheene hat een 3 in 3 uitlaat, koop toch liever zoiets. Had ik op mijn GT750 ook, eentje van Allspeed, een stuk lichter dan de standaard 3 in 4 en klonk ook veel beter. Bovendien duidelijk meer vermogen.

Dat is helemaal waar over die 3 in 1 uitlaat.......maar het geluidje is helemaal te gek. Ik heb ook een 3 in 1 op mijn GT750 tot aan zijn 4de versnelling gaat het goed maar dan is het op!!
suzuki%20gt750%204.JPG
 
.maar het geluidje is helemaal te gek. Ik heb ook een 3 in 1 op mijn GT750 tot aan zijn 4de versnelling gaat het goed maar dan is het op!!

Wat betreft het geluid geef ik je helemaal gelijk, maar ook een 3in3 klinkt ook niet verkeerd, vooral niet als je hem helemaal tot in het rode gebied doortrekt!
 
Waarom een 3 in 1 uitlaat? Daar schiet je qua vermogen niets mee op bij een tweetakt. Ook de 750 drieclinder van Barry Sheene hat een 3 in 3 uitlaat, koop toch liever zoiets. Had ik op mijn GT750 ook, eentje van Allspeed, een stuk lichter dan de standaard 3 in 4 en klonk ook veel beter. Bovendien duidelijk meer vermogen.

Ik ga ook voor de 3 in 3
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan