Suzuki GT 550

nah..komt ie...

het is een K-type, van januari 1973...met losse carbs, kleur was idd die lime green. Chroom is redelijk, velgen wat dat betreft goed, maar voor de rest is het nu nog een hoopje ellende..Alles moet overgespoten worden, al is het frame aardig maar kan ook wel een repaint gebruiken...

Het ding is bijna compleet, maar ik mis wel een aantal dingen zoals de bevestiging van de tellers op de kroonplaat. heb wel de tellerset, maar niet de zeg maar achterkant.. Ik mis een embleem van de zijkapjes en de emblemen op de tank zijn wat chroom betreft ok, maar niet wat betreft de glazen oranje inhoud...Verder mis ik de knippers, steuntjes en de reflectoren...

Verder ligt alles los, de kop is eraf, rempomp eraf..paar bakken moertjes. Maar eens uit gaan zoeken.

De uitlaat leek op het eerste gezicht goed, maar de middelste bocht heeft een serieuze deuk en de linkerdemper boven is een keer serieus gelast en op een andere plek heb ik een gaatje gevonden. Dat wordt dus vernieuwen vrees ik...Achterspattert is roestig en heeft twee vouwtjes...lamphouder is met beetje polijsten weer goed te krijgen, voor gaat maar niet echt geweldig. B|

Kortom ; een fiets die niet 'even' op te knappen is, maar toch een serieuze inspanning vereist. Ik stuur plaatjes zodra de batterijen van de camera zijn opgeladen...Dan graag even je oordeel. Er is zeker wat van te maken, maar gaat wel een iets langere geschiedenis worden dan ik had gehoopt...En da's op zich geen probleem, want ik wil m eigenlijk weer redelijk top krijgen...Blok ziet er overigens wel erg goed uit..doet me deugd ! :)

ps. zijn de pakkingen voor het ding duur ? Wil eigenlijk zsm het blok weer in elkaar hebben. Wat mag zo'n ding gelopen hebben voordat ie opgeboord moet worden ? Evt. cilinders van nicosil monteren ? :?

Dat mensen instaat zijn om een motorfiets zo te laten aftakelen!!
 
had die niet een 380 GT ?

Maareh :

ik heb dus nodig :

- kap blok waar de koppelingskabel ingaat
- knippers + bevestigingen
- Tellerschalen ; waar de tellers inkomen
- achterspatbord ; hoeft niet top te zijn, maar wel aardig (lagere prioriteit)
- voorspattert ; idem...(lagere prioriteit)
- linker uitlaat (lagere prio)
- embleem kapje GT550
- emblemen tank

en nog wat kleiner spul, maar da kom nog wel...wie ?
 
Laatst bewerkt:
had die niet een 380 GT ?

Maareh :

ik heb dus nodig :

- kap blok waar de koppelingskabel ingaat
- knippers + bevestigingen
- Tellerschalen ; waar de tellers inkomen
- achterspatbord ; hoeft niet top te zijn, maar wel aardig (lagere prioriteit)
- voorspattert ; idem...(lagere prioriteit)
- linker uitlaat (lagere prio)
- embleem kapje GT550
- emblemen tank

en nog wat kleiner spul, maar da kom nog wel...wie ?


Tellerschalen ; waar de tellers inkomen
kap blok waar de koppelingskabel ingaat

Heb ik beide voor je liggen + veel klein spul.........

Dasimo
 
Moet je even meten maar veel onderdelen zijn wel uitwisselbaar tussen de verschillende modellen
 
Laatst bewerkt:
en....inmiddels is mijn enthousiasme aardig getemperd B| Ik ben aan het sorteren gegaan, hele garage met onderdelen. De staat van een aantal dingen (blok, frame, wielen en uitlaten) is aardig als je kijkt naar de leeftijd, maar ook niet echt je van het...Verder is de tank op een klein deukje na deukloos (ga ik eruit halen) en lijkt het best een mooie restauratieopdracht....maar dit gaat me toch echt te ver vrees ik. Heb eerder een project als dit gehad en of ik daar weer zin in heb... |(

Dus ik heb besloten om de suus te slopen '( '( . Ik ben niet van het slopen van mooie fietsen, maar soms moet je even je verstand laten werken vrees ik.

Dus....In onderdelen te koop :

- Blok met cilinderkoppen en Ram Air
- volledige uitlaatset ; aardig. Linkerpijp is gelast.
- carburateurs ; losse versie, compleet
- Filterbox
- Frame met alle framedelen en kenteken
- M-stuurtje : goede staat
- Voorvork (ziet er nog netjes uit)
- tellerset
- Voorspattert : aardig, achterspattert..er gratis bij
- Wielen ; chroom op velgen is heel netjes
- lamporen, koplamp, tank en zijkappen + emblemen. Die vand e tank zijn niet meer top, die van de zijkappen wel
- sportbuddy ! :}
- electriek : kabelboom, bedieningsunits li+re
- koplamp, achterlampunit
- en een bak met boutjes, moertjes schroefjes, gingetjes

Gaat me aan het hart ;(

als je wat nodig hebt even mailen, kan er ook in ene keer vanaf
 
Laatst bewerkt:
full
 
u heb meel..

maar efkes vraagske ; hoe zit het met de uitwiesselbaarheid van GT onderdelen ? Kan een achterspattert van een 380 bijv. op een 550 ?


Ik heb idd een GT380, en ik heb al ervaren dat een 550 achterspatbord iets breder is, en dus never nooit op een 380 gaat passen. Maar ik lees dat je je plannen gewijzigd hebt. Klinkt wel als een verstandig idee, er konden wel eens aardig wat terreuro's in een dergelijk projectje gaan zitten.
 
yep..maar heb hem inmiddels wel in elkaar gezet en dan raak je er alweer aan verknocht en de twijfel slaat alweer toe. Heb m op marktplaats gezet en blijkbaar zijn deze dingen toch erg gelieft want het haalbedrag heb ik er eigenlijk alweer uit...

Ik denk er nog efkes over na..zal morgen nog ff een piccie posten zoals hij er nu bijstaat...scheelt al een hele hoop met de treurnis van de vorige ploaties ;)
 
en..uit pure frustratie gisteren maar eens als een razende tekeer gegaan..en dit was het resultaat..sla nu ernstig aan het twijfelen... :? :X

[afbeelding]

niet twijfelen maar doen :Y en deze ziet er beter uit dan waar ik toen mee moest beginnen :(
Deze is zo te zien compleet en je zal verbaast staan wat een schoonmaakbeurt en wat spuitwerk kan doen :}
 
jongens...ik verkoop hem toch maar. Was erg enthousiast, maar ik wil erg graag zo'n fiets, zo graag dat ik een te brikkig ding neem met teveel werk. Kortom : ik parkeer de wens even en deze gaat weer weg....FF verstandig zijn, er komt iets mooiers voor terug... ;)
 
Het heeft wel wat zo'n ding. Die 4 pijpen met 3 cilinders zijn gewoon geweldig. Het is ook redelijk uniek aan het worden, maar ik denk dat het wel een bewerkelijke fiets is. Wil je 'm echt strak en goed krijgen dan moet je echt aan de bak. Denk dat ik ook voor jouw optie zou gaan als ik in jouw schoenen stond. Gelukkig sta ik in mijn eigen mooie schoenen, want die zijn natuurlijk veel mooier.
 
_O- orgineel zeker ?

Nee jongens...als ie morgen komt dan istie weg. Anders hou ik m...Eerst de racert af...ben net naar de verchromert geweest en heb daar ook weer een fikse rekening van liggen..Kortom ; ff tijd dan voor verstandige zaken...

Heb de boeken van de GT liggen, is nog niet off my mind 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan