Kaxan
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #101
nah..komt ie...
het is een K-type, van januari 1973...met losse carbs, kleur was idd die lime green. Chroom is redelijk, velgen wat dat betreft goed, maar voor de rest is het nu nog een hoopje ellende..Alles moet overgespoten worden, al is het frame aardig maar kan ook wel een repaint gebruiken...
Het ding is bijna compleet, maar ik mis wel een aantal dingen zoals de bevestiging van de tellers op de kroonplaat. heb wel de tellerset, maar niet de zeg maar achterkant.. Ik mis een embleem van de zijkapjes en de emblemen op de tank zijn wat chroom betreft ok, maar niet wat betreft de glazen oranje inhoud...Verder mis ik de knippers, steuntjes en de reflectoren...
Verder ligt alles los, de kop is eraf, rempomp eraf..paar bakken moertjes. Maar eens uit gaan zoeken.
De uitlaat leek op het eerste gezicht goed, maar de middelste bocht heeft een serieuze deuk en de linkerdemper boven is een keer serieus gelast en op een andere plek heb ik een gaatje gevonden. Dat wordt dus vernieuwen vrees ik...Achterspattert is roestig en heeft twee vouwtjes...lamphouder is met beetje polijsten weer goed te krijgen, voor gaat maar niet echt geweldig.
Kortom ; een fiets die niet 'even' op te knappen is, maar toch een serieuze inspanning vereist. Ik stuur plaatjes zodra de batterijen van de camera zijn opgeladen...Dan graag even je oordeel. Er is zeker wat van te maken, maar gaat wel een iets langere geschiedenis worden dan ik had gehoopt...En da's op zich geen probleem, want ik wil m eigenlijk weer redelijk top krijgen...Blok ziet er overigens wel erg goed uit..doet me deugd !
ps. zijn de pakkingen voor het ding duur ? Wil eigenlijk zsm het blok weer in elkaar hebben. Wat mag zo'n ding gelopen hebben voordat ie opgeboord moet worden ? Evt. cilinders van nicosil monteren ?
Dat mensen instaat zijn om een motorfiets zo te laten aftakelen!!