Suzuki GT 80 L

insevh

MF'er
16 apr 2013
58
0
Chatin
hallo allemaal,
misschien kennen jullie me nog ;) ik ben, zoals jullie waarscheinlijk zullen werken aan mijn manier van schijven, onder de 18. ik ben een oude suzuki gt 80 aan't opknappen (na ja, ik probeer hem eerder aan de praat te krijgen) Zodra hij het goed/goed genoeg doet gaat mijn vader er s'ochtens een croissantje op halen :)
Mede dankzij jullie is het me gelukt hem te laten rijden !
maar er is nog een probleem: om hem te starten moet ik de luchtfilter ingang helemaal dicht houden, om hem te laten lopen heb ik de luchtfilter half afgeplakt, hij loopt niet stationair tenzij ik de luchtfilter maar een héél klein stukje open hou, hij trekt (volgens mijn vader) niet lekker en de brommer reageert niet goed op gas geven (nogmaals volgens mijn vader ;) )
Ik denk dat al deze probleemen samen hangen en een probleem vormen, wat denken jullie hiervan ? en hebben jullie enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
Alvast bedankt voor de eventuele reacties !
inse

PS: sorry voor de taalVoutjes, ik woon al 9 jaar in fr en daar gaat je nl van onderuit :Y
 
ik denk dat domweg de afstelling van de carburateur niet klopt.
als je de luchtinlaat moet afplakken om minder lucht te laten aanzuigen, ben je verkeerd om bezig.
je moet er voor zorgen dat de motor meer benzine krijgt.
 
bedankt voor je reactie ! maar met die carburateur heb ik al van alles geprobeerd:
uitkookt, alle gaatjes uitprikt, het stationair schroefje er helemaal in en uit gedraait + alle standen daar tussen in.

zou een grotere sproeier misschien de oplossing kunnen zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Lekkende krukaskeerringen, werkt je choke goed, compressie ?
enz enz, hoelang heeft dit beesje stilgestaan ?

spuit er eens wat remmenreiniger op als hij loopt , de carb, kan ook valse lucht zijn.
 
Die eerste zou kunnen, daar heb ik nog niet naar gekeken. Bedankt voor de mogenlijke oplossing :]
Of de choke werkt weet ik niet, maar die heeft toch alleen invloed op het starten ?
Compressie is er wel (merk ik tijdens het kicken) maar hoeveel ???
Ik heb al wat deo op allerlei plaatsen gespoten, maar ik kon geen tijging Van het toerental waarnemen.

Ik heb hem op de franse marktplaats gekocht, het zal me niet verbazen als ie 10 jaar stil heeft gestaan :0 ik ben de derde eigenaar. De 2 vorige is het niet gelukt om hem te laten rijden, dus het is een pittig beesje ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat de carb nog steeds niet schoon is, hij krijgt gewoon te weinig benzine.
Carb uit elkaar halen en ultrasoon laten reinigen. Met uitkoken en gaatjes uitprikken krijg je carbs vaak niet schoon. Vlotterkamer schoonmaken en meten of die goed staat afgesteld.
Andere optie kan zijn roest in de tank, waardoor het filter/kraan verstopt raakt.

Ik neem ook aan dat je met verse benzine rijdt en de tank goed hebt schoongemaakt?

Maar dit is pas het begin, als dit niet werkt zijn er nog heel wat mogelijkheden wat er fout kan zijn.....
 
Laatst bewerkt:
@janB late reactie ;)
ik zal eens kijken waar ik die carb ultrasoon kan laten reinigen, het zal me verbazen als ik dat in een straal van 50km kan laten doen :0
Ik heb wel nieuwe benzine in de tank gegooid (al 2x helemaal vol) maar ik heb hem niet bepaald schoongemaakt, dat is zo irri door die kleine opening :\
Als ik morgen mijn hw op tijd af heb zal ik die tank eens leeg gooien en checken of de benzine "schoon" is (geen roest deeltjes enzo) zoja zou ik hem misschien met de hogedrukspuit kunnen "ontroesten" ?
In ieder geval bedankt voor al jullie hulp !!
 
Normaal als hij niet start maar wel met je hand op de carb, dan krijgt hij te veel lucht en te weinig benzine...
Wat voor een carburateur zit er op? een CV of gewoon gasschuif....
zonder voldoende info, is het voor ons bijna niet te doen om fatsoenlijk info te geven of ideeen
 
volgens mij zet je met dat schroefje met die veer erom je gasschuif alleen maar hoger , en regel je daarmee je stationaire toerental...
draai die eens uit, en start dan eens met de choke er op ZONDER aan het gas te komen...en controleer of je een vrije slag op je gaskabel hebt...
Deze mogen bijna geen doorgang hebben onder de gasschuif ebben bij starten
 
Mijn ideeen/ervaringen met 70cc 2-takt: als hij valse lucht krijgt dan vliegt het stationair toerental omhoog. Als hij te weinig compressie heeft, dan heeft hij onderin geen koppel: terugschakelen om te accelereren. Ik denk dat JanB gelijk heeft en dat hij te arm staat. Misschien geen grotere sproeier, maar gewoon een nieuwe schone sproeier er in zetten.
 
Bedankt iedereen voor jullie reacties ! Ik heb de carb er net af gehaald, hier is een foto van de sproeier
IMG_20140312_134119.jpg

Het is een maat 85 sproeier, niet echt groot voor een 80cc of heb ik het verkeerd ?
Verder zag alles in de carb er vrij schoon uit.
@gassen ik heb net een paar keer gekickt zonder de carb, toen hoorde ik dat er lucht uit het carb/cylinder gat komt, is dat normaal ? Zou het membraan de lucht die naar de carb wil niet tegen moeten houden ??
@guntherrex ik heb laatst al gecheckt met een bus deo of er valse lucht was, maar die heb ik niet kunnen vinden
 
Update na carb schoonmaak:
Nu weet ik het niet meer, net de carb schoongemaakt, sproeier uitgeblazen met een compressor.
En nu krijgt ie.... TE WEINIG lucht (of teveel benzine ?) nu rijdt ie alleen zonder luchtfilter :\ terwijl hij eerst alleen met een half afgeplakte luchtfilter reedt
 
Haha, mooi terug gevonden. Voor deze motor zijn (bijna) geen onderdelen te vinden op internet. Behalve op ebay.de, maar geen luchtfilter.
Dus ik ben naar de plaatselijke brommer zaak geweest en die heeft me een luchtfiltertje verkocht.
Maar, nee, niet origineel
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk sluit nu je vlotternaald niet goed af en blijft de benzine een beetje door stromen in je vlotterkamer en komt daardoor je vlotternivo te hoog te staan en daardoor heb je ineens een veel te rijk mengsel.
Carburateur nog een keer uit elkaar halen en dan echt maar dan ook echt heel goed schoon maken en ook je vlotterhoogte goed afstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan