Suzuki GT250 problemen

GerriT250

MF'er
3 mei 2004
204
30
Schiedam
Ik ben samen met mijn buurman al een hele tijd bezig om een Suzuki GT250 weer rijdend te maken. We zijn een heel eind gekomen, maar nu komen we er echt niet meer uit:
- Allebei de bougies geven een goede vonk als je de motor rond trapt met de bougies er uit gedraaid.
- De rechter cylinder loopt, weliswaar moeizaam, maar zodra de choke dichtgedaan wordt, of er iets te veel gas gegeven wordt, wurgt hij af.
- De linker cylinder doet helemaal niets, af en toe een grote plof via de luchtinlaat van de carburateur.
Condensators zijn vervangen, carburateurs zijn schoongemaakt, contactpuntjes schoongemaakt en gesteld (0,3 mm).
We hebben al het een en ander geprobeerd met vervroegen en verlaten van het ontstekingstijdstip, maar zonder resultaat.
Wie o wie heeft er nog tips en suggesties voor ons?

Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt.

Bijlage: P4250092.JPG

full

is de compressie nog voldoende,zit er schone/verse benzine in/koop een busje startpilot voor 6,5euro dan gaat er wel wat gebeuren meestal,vaak is de boel/blijft de boel verzopen als er een plasje benzine in het carter aanwezig blijft,zie eerst of dat eruit te werken is.

@eigenwijs: Of de compressie nog voldoende is, kunnen we alleen maar proberen te schatten. Je andere tips zullen we in ieder geval eens gaan proberen.

Thnx

GerriT250

Mooi ding :) .
Het klinkt als een mengselprobleem, te weinig benzine. Weet je zeker dat de brandstofkraan in orde is? (en staan de afstellingen van de carb's op de fabriekswaarden?)

Vanavond weer een paar uur bezig geweest, de carburateurs er nogmaals afgehaald en grondig gereinigd, alles nog een keer nagekeken, zelfs Startspray geprobeerd,
maar helaas.........doodse stilte. Een voorzichtig plofje was alles.
Te weinig benzine lijkt me niet het geval, het ziet er eerder uit of de linker-cylinder verzuipt.
Wie heeft er nog tips of adviezen voor me?

Gerrit :?

Hoe lang heeft deze motor stilgestaan?
GT's (alle types) zijn berucht voor hun oliekeringen van de krukas die uitharden als er langere tijd niet met de motor gereden wordt.

benzinedamp+vonkje=boem
laatst had ik een arola karretje met nieuwe benzine erin meteen weer aan de praat,ruim een half jaar stilgestaan,met de oude benzine deed ie nagenoeg niks,ook startpilot hielp toen niks.
zit er echt vers zap in de tank :?
voel is met de vinger op het bougiegat(ken je erbij :X ) of er druk word opgebouwd tijdens de compressieslag en voel met de handpalm op de carb of er onderdruk gezogen word.

Laatst bewerkt:
Hoe lang heeft deze motor stilgestaan?
GT's (alle types) zijn berucht voor hun oliekeringen van de krukas die uitharden als er langere tijd niet met de motor gereden wordt.

yep, weet er alles van.

Je zou ook eens de uitlaten kiunnen controleren.
Ik heb toen met mijn 3 in 1 uitlaat problemen gehad omdat die veels teveel tegendruk gaf. (was een GT550)

of draaitjes van de ontsteking verkeerd om zitten? hebben we pas gehad met een cb400, plofte ook af en toe maar wilde niet op gang komen.

Terug
Bovenaan Onderaan