Suzuki GT250-X7

Welkom iedereen!

Vandaag mijn carters gesplitst, waarna het volgende te zien was:
DSC00782_zps381057e3.jpg


DSC00783_zps8b3e5bbb.jpg


Wat mij onmiddelijk opviel was het bijna volledig afwezig zijn van het laagje afdichting! Op sommige plaatsen is het nog een beetje te zien, maar op de essentiele plekken is het foetsie :X
Ik meen me te herinneren dat ik toen blauwe Hylomar heb gebruikt. Dat was dus de laatste keer. Dit kan ook het rokerige gedrag verklaren. Volgende keer dus Loctite 5926, met dank aan Hans voor de tip.
Gelukkig ziet verder alles er, op het eerste gezicht, nog op en top uit. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker niet verkeerd uit :N

Maar inderdaad weinig pakkingresten. Op zich goed, want als de pasvlakken echt vlak zijn
pers je er alles tussen uit dus heel "zuinig" in smeren. Echter........je ziet duidelijk de frees-
sporen en die zijn nu juist bedoeld om "kris-kras" de pakking vast te houden voor de absolute afdichting :Y In dit geval weinig achter gebleven resten ?

Misschien een tipje : Als je het blokje weer gaat sluiten de pasvlakken heel
goed ontvetten met de meest goedkope/goede ontvetter die ook heel snel verdampt *O*

Remmenreiniger van de Action *D

M.b.t. Hylomar...........ik weet het niet zeker meer........was dat ook niet iets op gedeeltelijke
siliconenbasis ? Als dat zo is .........siliconen en benzine gaan niet samen :N
 
Laatst bewerkt:
M.b.t. Hylomar...........ik weet het niet zeker meer........was dat ook niet iets op gedeeltelijke
siliconenbasis ? Als dat zo is .........siliconen en benzine gaan niet samen :N
Mhh, zou zomaar kunnen. Als ik ook die sludge onderin het carter zie bekruipt mij het gevoel dat dit, deels opgeloste, Hylomar is. Maar als ik naar de specificaties van Loctite 5926 kijk lees ik "Flexibel siliconen afdichtingsmiddel voor algemeen gebruik", en het TDS blad vertelt "NOTE: Not recommended for parts in contact with gasoline". :X
Heb je dit eerder gebruikt, of verdere ervaring mee?
 
Mhh, zou zomaar kunnen. Als ik ook die sludge onderin het carter zie bekruipt mij het gevoel dat dit, deels opgeloste, Hylomar is. Maar als ik naar de specificaties van Loctite 5926 kijk lees ik "Flexibel siliconen afdichtingsmiddel voor algemeen gebruik", en het TDS blad vertelt "NOTE: Not recommended for parts in contact with gasoline". :X
Heb je dit eerder gebruikt, of verdere ervaring mee?

:+ Voor wat het waard is natuurlijk :Y maar er is een behoorlijk generatieverschil tussen de Hylomar en de 5926 :Y De eerste is eigenlijk siliconenkit met een kleurtje..... en de Locktite heeft meer (moderne) toevoegingen en er zit nog "iets" van siliconen in. De vraag heb ik ook gesteld tijdens het kopen van de 5926.........want het = siliconen natuurlijk maar de "oude rot" achter de toonbank deed ook in 2-takt DKWeetjes en Italiaanse brommers en verzekerde mij dat het prima werkte bij de 2-takten. Er is verschil tussen "dampen" en onder gedompeld in benzine. Hij is dus niet geschikt voor het afdichten van vlotterbakken en zo ,maar wel voor de/het afdichten van carterhelften van een 2-taktblok.

Maar misschien zijn er alternatieven :Y

De meesten waren voor "groot-verbruik" en ook bijbehorende prijzen -O-
 
Generatieverschil, die term hoor ik de laatste tijd vaker. _O-
Maar, je hebt wel een punt inderdaad. En als iemand met ervaring het veelvuldig gebruikt zal het wel goed zitten. Wel ben ik, al zoekende, Threebond 1194 tegengekomen, wat weer hetzelfde is als Yamabond4 en Hondabond4. Ach, het blok gaat voorlopig nog niet dicht dus tijd zat om een keuze te maken.
Met deze hitte zorgt alleen kijken naar het blok al voor klotsende oksels.
 
Laatst bewerkt:
Generatieverschil, die term hoor ik de laatste tijd vaker. _O-
Maar, je hebt wel een punt inderdaad. En als iemand met ervaring het veelvuldig gebruikt zal het wel goed zitten. Wel ben ik, al zoekende, Threebond 1194 tegengekomen, wat weer hetzelfde is als Yamabond4 en Hondabond4. Ach, het blok gaat voorlopig nog niet dicht dus tijd zat om een keuze te maken.
Met deze hitte zorgt alleen kijken naar het blok al voor klotsende oksels.


;) Komt tijd...........komt raad :Y Je X7 heeft zo lang in dozen gezeten .........die paar mnd extra...........pfffffff
 
Wegwezen oma! Tjongejonge, er is weer aardig wat tijd verstreken sinds de laatste post.
Afgelopen jaar heeeeeel veel nagedacht over wat ik precies met de X7 ging doen, en ondertussen verder gezocht naar sleutelruimte.
Afgelopen week heb ik eindelijk onderdak gevonden in een auto garage *O* . Gelijk een motor heftafel aangeschaft en de spullen verhuisd.
IMAG0129_zps2fd34cec.jpg

Het frame staat nog duimendik stof op, maar het spel kan beginnen! :Y
Inmiddels heb ik besloten om hem redelijk origineel te houden omdat dit toch bij het tijdsbeeld past waarin de X7 hoort. Wel een race zitje en een paar expansiepijpen en spaakwielen. De originele gietwielen zijn zo zwaar als dieplood :X

Eerst maar eens de zaak ontstoffen, strippen, stralen en weer van een vers lakje voorzien. :P

Later meer...... :W

Arend
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 weken geleden een X7 erbij gevonden

zijn er nu dus 3

deze word opgebouwd met de Engelse "badkuip" FLF kit

begin is er duurt nog wel een tijdje voor het klaar is :$

full
 
Die heb ik vaker gezien, maar dan met kuip. Kan dat? Volgens mij in Heron kleuren.
Ben benieuwd naar het eindresultaat. :Y

Trouwens, de X7 is eigenlijk altijd enigszins zeldzaam geweest in Nederland. De Yamaha modellen (LC) waren "moderner" en werden meer verkocht. Onderdelen zijn schaars inderdaad en ik hou je aanbod zeker in het achterhoofd! Ik ben al blij dat ik een reserveblok heb kunnen vinden.
 
Wel apart,maar niet echt mijn smaak zo,n kuipset.Ik vind dat te groot voor een relatief kleine motor.
 
Laatst bewerkt:
Leuk project. Ga zelf in het weekend normaal kijken naar een gt250k :) Hopelijk dit jaar wat meer tijd voor je project, want dit machien moet terug op de baan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan