suzuki GT250

,voor de purist is zelfs een niet origineel boutje taboe ;)
Er zijn maar heel weinig motoren uit die tijd nog 100% origineel.

:Y :Y :Y

ik heb er een paar :9

maar ik zeg niet aan beginnen :N

gewoon technisch goed en betrouwbaar en verder doen wat je zelf het mooiste vind.

geloof me het 100% origineel maken is bijna onmogelijk en verschrikkelijk duur :(

en meerwaarde is er eigenlijk niet :N :N

lekker :] :] :] en genieten

:W :W
 
Voor andere aparte :+ mensen zoals jij heeft het wel een meerwaarde.
Zo is een mooie originele rg500 of gt750 meer waard dan een niet origineel exemplaar.
Alleen zijn de kosten om een motor weer origineel te maken vaak inderdaad hoger dan
wat de waarde dan is na restauratie.Op de langere termijn zou je misschien winst kunnen
maken als de motor in waarde stijgt,maar dat zal bij de zware motoren eerder het geval zijn dan bij de kleintjes.Uitzondering daarop is de RGV die zal zeker in waarde stijgen,maar je ziet het ook al bij de oudere T en GT modellen al stijgen die minder snel in waarde.In het geval van hansm ,als hij zwarte kapjes mooier vind gewoon doen,die zwart spuiten dat zijn de kosten niet.Persoonlijk vind ik de in kleur gespoten kapjes mooier maar dat is mijn
smaak,om te laten zien aan andere mensen dat hij zo origineel is kan je het net zo goed in kleur laten want zoals ik al eerder zei de meeste mensen weten echt het verschil niet tussen
wat nu wel of niet origineel is voor dat bouwjaar.Je mag al blij zijn als men weet wat een gt250 is. :Y
 
Laatst bewerkt:
ga het nog even bekijken in welke kleur het komt, hoe dan ook het m-stuur blijft er voorlopig toch zeker op. Kan er mij iemand duidelijk uitleggen hoe de toerenteller kabel loopt, heb de kabel op de zelfde manier gelegd als de vorige en de nieuwe is stuk gegaan na 400km dus ik veronderstel dat het ergens knelt of niet helemaal juist loopt :/
 
De kabel moet netjes lopen zonder knikken of rare bochten,verder moet hij gesmeerd zijn,bijvoorbeeld met molykote grafietvet,alleen nooit het laatste stukje bij de teller smeren,
doe je dat wel dan kan het vet in je teller terecht komen.Tellerkabels gaan vaak kapot als ze te kort zijn of er ergens een knik in zit of een te scherpe bocht maakt,te weinig smering,of een vastgelopen teller.
 
Heb de indruk dat de kabel voor mijn toerenteller wat te lang is. Toch is dit een originele kabel van bij de suzuki dealer (besteld met het onderdeelnummer).
15600901771_3f2753628e.jpg

Als iemand weet hoe de kabel dient te lopen?..
Verder op het programma staat voor deze week:
- Voorvorkkeerringen vervangen (wiel en spatbord al gedemonteerd deze avond:
- carburators ultrasoon reinigen
Het kapot gaan van de kabel lijkt met niet te wijten aan het te kort zijn, of aan de teller, die is nieuw en de kabel ook.. Had de kabel gelegd zoals de vorige liep, maar dit blijkt dus toch niet echt juist te zijn..
Verder nog een tankje gescoord om te laten spuiten, kleurencombinatie wordt maui blue metallic met zwarte zijkapjes :)
 
Heb de indruk dat de kabel voor mijn toerenteller wat te lang is. Toch is dit een originele kabel van bij de suzuki dealer (besteld met het onderdeelnummer).
[afbeelding]
Als iemand weet hoe de kabel dient te lopen?..
Verder op het programma staat voor deze week:
- Voorvorkkeerringen vervangen (wiel en spatbord al gedemonteerd deze avond:
- carburators ultrasoon reinigen
Het kapot gaan van de kabel lijkt met niet te wijten aan het te kort zijn, of aan de teller, die is nieuw en de kabel ook.. Had de kabel gelegd zoals de vorige liep, maar dit blijkt dus toch niet echt juist te zijn..
Verder nog een tankje gescoord om te laten spuiten, kleurencombinatie wordt maui blue metallic met zwarte zijkapjes :)


Kan het niet goed zien maar er zit in het zijdeksel een uitsparing waar de kabel moet lopen
niet aan de buitenkant van het zijdeksel zoals op de foto
dan langs de framebuis naar het balhoofd
tussen de vorkpoten door naar de teller

zal van het weekend anders wel even gaan zoeken in de boeken naar foto's

Erik
 
Ja de uitsparing het dekseltje weet ik zitten, net boven de aansluiting op de oliepomp. In de foto op de vorige post had ik de kabel al terug losgemaakt van de oliepomp dus hij liep absoluut niet langs de buitenkant van het zijdeksel. Zal vanavond nog eens een poging wagen. Heb er alleen geen zin dat de kabel nog eens kapot loopt B| Denk je dat de kabel over het stukje frame loop zoals de kabel de koppeling? z
 
Ben dus bezig met het vervangen van de voorvorkkeeringen, krijg alleen mijn binnenpoot niet verder uit elkaar. heb bovenaan de poot de seegerring al verwijderd, maar hoe krijg ik dat dopje er nu uit?
foto's te verduidelijking:
15480623750_2a2fd0be84.jpg

Andere kant poot (boutje zit er terug op om het niet kwijt te doen)
15045453484_f67fc295cf.jpg
 
Bij de voorvorken die ik heb gedaan (andere types motoren) zou dat er zo uit moeten wippen, deze lijkt een beetje vastgerot, ik zou hem voorzichtig proberen los te tikken.
 
Als dat een dopje is wat eruitkan en de Circlip al weg is, dan zou ik bijna zeggen dat je er eens een paar lichte tikjes met een houtje en een hamer op moet geven, dan zul je zien dat hij wel naar beneden gaat en kun je makkelijk zien dat er een rand met vuil/roest zit die hem nu vasthoudt.
Denk dat als je `normaal`die clip weghaalt tijdens dat de vork in de motor zit dat hij dan door de veerdruk omhoog wordt geduwd en nu heb je hem eerst andersom uit elkaar gehaald en dan heb je dat effect niet, kan dat?
 
Laatst bewerkt:
de dopjes zijn in beide poten los *D Merci voor de hulp! Had het al eens gedaan bij mijn suzuki ac50, maar die voorvork zit toch wat anders in elkaar (veren langs buitenkant binnenpoot) dus een beetje zoals een suzuki t20 :) We hebben dus weer wat bijgeleerd (volgende keer de dopjes verwijderen als de vork nog gemonteerd zit aan het frame) :P
Vanavond de keerringen dan maar monteren :) en de carburators liggen momenteel bij een vriend om ze ultrasoon te reinigen.
Verder ook nog deze tank een tijdje geleden gescoord :)
15417572027_87b1d5d431.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben dus bezig geweest met poging tot vervangen van de keerring van de voorvork, heb alleen volgend probleem, er komt een rubberen dichting/ring mee uit die ik niet terug vind op de partslist/waarover ik niet helemaal zeker ben:
het gaat om deze ring/dichting.
15682563052_73ac507816.jpg

Zit op deze plaats in de voorvork, dus net onder de keerring:
15061038084_0e2b9c1b52.jpg

En hier is de partslist (model gt250 A, B, C):
15495598368_8731aaf5b0.jpg



Het model gt250 K en L heeft een iets andere voorvork, hier zit onder de keerring een ring (nr17 op de tekening, partsnummer: 51158-33730)
15495850707_8be5a47af4_z.jpg


mogelijk dat het om deze ring gaat? en dat de voorvork een beetje doorheen de jaren wat een mix geworden is?
 
enige wat ik me kan voorstellen is dat de gemonteerde keerring smaller is dan de originele.
en dat de vorige eigenaar de ruimte tot de circlip op heeft gevuld met de extra keerring.
 
carburators ultrasoon *D wacht nog op de pakking en dan kan alles terug gemonteerd worden :Y


15720089975_0b1d8eda0c_z.jpg
 
enige wat ik me kan voorstellen is dat de gemonteerde keerring smaller is dan de originele.
en dat de vorige eigenaar de ruimte tot de circlip op heeft gevuld met de extra keerring.

Yeps dat denk ik ook, heb ik ook eens gehad met mijn GT750, daar heb je verschillende diktes keerringen voor. Ik heb er na veel zoeken nu een keerring in die precies past *D
 
Ben met men voorvork naar mijn dealer geweest. Toen ik uitlegde welke ring ik bedoelde wist hij over wat ik het had. De ring is terug gemonteerd met een nieuwe keerring erboven en het past perfect. Vind het wel raar dat het niet in de partslist stond. Hierop zei de dealer dat het mogelijk was dat er iets gebruikt was van een ouder model.. Verder vond ik deze foto op het net:
gt250L_mh_cblue_03.jpg

Is hierop de kabel van de toerenteller correct gemonteerd denken jullie? :)
groeten
 
gek ik zie de foto wel. Maar denk dat de kabel nu wel juist loopt. Dit weekend maar eens de carburators monteren en terug afstellen :)
 
Weg motor oma!
goed weer, tijd om de gt nog eens buiten te laten:
16291541341_831f6e8e59.jpg


Voorvorkrevisie voldoet prima, geen lek meer. Alleen nog wat probleempjes met de carburatie.
Carburators zijn dus ultrasoon gereinigd, heb hierbij ook de pakking voor vlotterkamper vervangen alsook de 2 pakking ringetjes. Vlotterhoogte is nagemeten en dit was volgens fabriekswaarde. Toch blijven ze lekken? :/ kan ik de benzinekraan beginnen verdenken?
 
Heb voor de eerste keer panne gehad met de gt :(
Was aan het rijden en bij het stilstaan aan een kruispunt viel de motor uit en was niet meer aan de praat te krijgen.
Dacht eerst dat het probleem lag bij de benzinetoevoer maar dit bleek niet zo te zijn.
Bougies vonken en ontsteking staat correct afgesteld. Wanneer het de condensatoren zouden zijn zou ik vonkjes moeten zien tussen de punten en die zie ik ook niet
Heb de alternator uitgemeten zoals beschreven staat in haynes manual maar ik verdenk nu echt wel de batterij. Batterij is YB5L-B 12V 5AH.
Heb de batterij aan druppellader gehangen en vervolgens startte de motor weer (vrijdag). Heb vandaag de spanning gemeten op batterij aangesloten in het circuit: 11,96V
Wanneer ik het contact inschakel meet ik 11,43V (lichten uit)
Motor draaiend met licht uit 12,03V
Motor draaiend met licht aan 11,74V
Motor terug uitgeschakeld maar 11,44V
Accu losgekoppeld meet ik 11,94V
Kan ik hieruit besluiten dat men accu kaduuk is?
Iemand nog suggesties of mijn conclusie kan bevestigen?
heb de accu 2 weken geleden bijgevuld me gedestilleerd water maar het niveau stond behoorlijk laag, dus was ik waarschijnlijk te laat :/
 
Laatst bewerkt:
Raar heb nog eens een ritje gedaan. niet te ver om dat ik geen zin heb om ver van huis te zijn met panne. ongeveer 12km gereden, thuis gekomen batterij eruit gehaald en nu meet ik spanning van 12,36V op losse accu
Motor weigert weer te starten.. :/
ik zal vanavond de metingen eens doen van je link
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan