Suzuki gt550 retro racer

Odd82

Die hard MF'er
2 aug 2005
417
0
Lelystad
Sinds vandaag heb ik een nieuw project, waar een bult van mijn voorraad onderdelen (een collectie van spullen die ik door de tijd heen verzameld heb voor projecten die nooit gingen komen), op moeten gaan komen.

De basis is een suzuki gt550, 3 cilinder 2 takt (yeah, cool!), nu nog te lelijk, maar wel goed lopend.
Spullen die klaar liggen zijn oa:
-krober toerenteller
-usd vork
-polyester tank/zit combinatie die ooit van een jaren 80achtige supermono is geweest.
-alu achterbrug
-kleine diversen zoals yoshimura handvatten, clipons, stuurdemper, alu rempomp/koppelingshendel, flinke mono schokbreker van een moderne fiets maar twijfel nog om er gewoon twee schokbrekers op te laten.
Als het goed is komen er van de week ook dikke spaakwielen van een supermotard bij en dikke remmen.

Wat ik nog mis?
- 3 expansieuitlaten
- 3 dikke flatsides
- kuipje (tophalf) in endurancestijl
- gegevens van spoeling van de cilinders van dit type motor om te kunnen gaan bewerken
- inspiratie ( ideén zijn altijd welkom)
- de bevestiging dat het maken vandeze motor in een yoshimurastijl correct is (tijdscorrect en vwb wat yoshimura in het verleden met dit soort motoren heeft gedaan)

Oh en fotos mis ik nog, maar die komen snel.





 
Laatst bewerkt:
Hee,leuk project! *O*
In mijn jonge jaren ook nog een gt550 gehad.(en gt380/t500/gt750)
Succes met het project!
 
Oh joh, cool! Heb ook een gt750 overwogen, maar vind ze net iets te breed en groot. En waterkoeling hoeft van mij niet zo.
Jij lijkt me trouwens wel een persoon die mij een adres voor expansieuitlaten kan geven ;) of jijzelf misschien een setje maken voor dit project? :-P
 
Ik weet niet of die youtube link werkt, maar het geluid van zon tweetakt driecilinder.... Wauw! Haha heerlijk
 
Oh joh, cool! Heb ook een gt750 overwogen, maar vind ze net iets te breed en groot. En waterkoeling hoeft van mij niet zo.
Jij lijkt me trouwens wel een persoon die mij een adres voor expansieuitlaten kan geven ;) of jijzelf misschien een setje maken voor dit project? :-P


Luchtgekoelde blokken van een gt550(of 380)zij uiteraard veel mooier met een ramairprincope(toen al!)dan zo'n waterorgel.
Heb tijdje terug een TR750 Bakker replica gemaakt en daar is het expansiesysteem gemaakt door j.b.dejonge@hetnet in Bovensmilde.Ken de hele man niet maar staat in mijn database.
Word dat niks of is hij te duur dan klop je maar weer aan hier,geen ervaring met dergelijke systemen maar hoe moeilijk kan het zijn. :X :+
 
Zit net even dat filmpje te bekijke met die Gt550/380 die een run maakt en dat is toch een mooie fietsje,jammie! *O*
Godzamme,moet er straks toch nog een tweetakter bij.... :+
Ben benieuwd wat je er van maakt.
 
Haha het nare van tweetakt uitlaten is dat er best veel rekenwerk in gaat zitten en dat alle drie de uitlaten dan ook nog eens gelijke waardes moeten hebben. Misschien toch maar investeren in een pasklaar systeem.
 
Haha het nare van tweetakt uitlaten is dat er best veel rekenwerk in gaat zitten en dat alle drie de uitlaten dan ook nog eens gelijke waardes moeten hebben. Misschien toch maar investeren in een pasklaar systeem.

kun je niet ergens 3 van die bullet expansie`s vinden , had ik vroeger ook onder zo`n
gt .


full
 
Laatst bewerkt:
Mooi kuipwerk op de gt!!!
Ja, klopt, maar ik geloof dat alleen nog jl ze maken voor over de €1000 (!) en higgspeed.
Maar ik zocht ze eigenlijk met losse dempers, zoals op nieuwere tweetakten.
 
ff zoeken op fedor copal uitlaten. Die kan je vast wel helpen en zit gewoon in nederland.
Krijg je gelijk goed berekende en gemaakte uitlaten.

En over dat aanpassen van je spoelpoorten ed Daar heeft eerder op internet een artikel uit een oude moto73 gestaan over het aanpassen van suzuki T500 cilinders en denk dat je daar mee al een heel eind op weg geholpen bent

En anders ff zoeken op google op suzuki t500 tuning. Dan vindt je ook genoeg.
 
Laatst bewerkt:
MVS maakt ze (2t uitlaten) voor je op maat, ook voor race.
Toevallig zat ik het vorige week te lezen.
 
kun je niet ergens 3 van die bullet expansie`s vinden , had ik vroeger ook onder zo`n
gt .


[afbeelding]

ik moet weer aan 1982 denken en de wielspin die je had als je met rengedeng ff een stoplicht sprintje deed. De kou in dat leer in de winter. 2 dingen die ik niet mis van die tijd. De banden en de kleding.
 
Eind jaren 70 vreselijk op m bek gegaan met een 3cil kawa 750 2t...
Te weinig toeren en dan gas geven in n bocht--- niets-niets, klap vol vermogen erin.
Paar weken later een maatje hetzelfde maar dan rechtuit met vriendin achterop, kledder op zn rug.
Toch bleef ik het n heerlijk ding vinden....
Zou er nog steeds graag 1 willen bezitten, alleen al voor het geluid en zn toen onvoorspelbare gedrag.
 
ik moet weer aan 1982 denken en de wielspin die je had als je met rengedeng ff een stoplicht sprintje deed. De kou in dat leer in de winter. 2 dingen die ik niet mis van die tijd. De banden en de kleding.
ik vergeet de kettingen
 
Wat is er met die kettingen,ook een paar jaar zo'n GT750 gehad met een 3in1 eronder maar nooit problemen met kettingen gehad. :?

Mooie Gt M. *O*
 
Laatst bewerkt:
Wat is er met die kettingen,ook een paar jaar zo'n GT750 gehad met een 3in1 eronder maar nooit problemen met kettingen gehad. :?

Mooie Gt M. *O*

nou, als je een tripje naar zuid frankrijk deed, moest je een extra ketting meenemen :')
 
Wat is er met die kettingen,ook een paar jaar zo'n GT750 gehad met een 3in1 eronder maar nooit problemen met kettingen gehad. :?

Mooie Gt M. *O*

Was een poly kit van Doggers , Had een zeker Wim R..t.r uit Joure (ook koffiebrander O-) toendertijd voor z`n z1000 laten maken. (kork ballington repl)

Ding zou altijd nog in de Suzuki kleuren , maar was voor de tijd alweer weg naar een maat van me.

Heeft later nog tijden bij Bruggen motoren (jubbega) gestaan (was toen rood)
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor van een Yamaha RD 350 had hem zelf wat gekieteld en andere expansie uitlaten er onder gemaakt, maar was een giftig ding. Het was in een keer het vermogen erin, alles of niets.
Heb er een paar keer als een vlag aan gehangen_O- _O- .
Maar vindt nog steeds 2 takten super om te horen en te rijden.

Daarom volg ik dit project ook zeer aandachtig.

Succes met de bouw ervan.

Gr Roughneckk
 
Die uitlaten van fedor copal zien er goed uit!!! Kan alleen geen website van hem vinden; nog even zoeken.
 
Volgens mij ook alleen die eerder genoemde merken helaas.

Dit zijn trouwens alvast een paar fotos van hoe de gt550 nu is. Een heerlijk schoolvoorbeeld van 'fout' haha.

2qnbjw5.jpg


2iuuzoo.jpg


2e1rtie.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan