Suzuki GT750 restauratie - theWarrior's project nummer 1

Mooi spul,maar 1 ding begrijp ik niet,waarom niet eerst die deuk laten verwijderen in die pijp.
 
Is dat geen uitsparing?
IMG_20200417_163532.jpg

save_20201203_122613-jpg.1570800
 
Mooi spul,maar 1 ding begrijp ik niet,waarom niet eerst die deuk laten verwijderen in die pijp.
Weet je, je hebt ergens wel gelijk natuurlijk. Maar zelf heb ik geen spullen om zo'n deuk eruit te krijgen. Ik weet ook geen adres waar ik dit had kunnen laten doen en uit ervaring weet ik dat je als onbekend binnenwaaiende klant met een klein klusje vaak heel erg lang kan wachten tot er eindelijk iets gebeurt. Ook had ik eerlijk hezegd niet verwacht dat het verchromen van de uitlaat zo'n mooi resultaat zou opleveren. Ik zag het meer als een experiment en ging er al van uit dat ik waarschijnlijk een andere pijp moest zien te scoren (setje expansies staat ook nu nog steeds op mijn verlanglijstje). Verder wilde ik met het wegbrengen van de chroom en verzinkspullen wel wat haast maken, ik verwachtte namelijk ook om al eerder weer naar het buitenalnd te gaan voor mijn werk en wilde alles hebben ingeleverd bij de verchromerij voor ik wegging. Een groot gedeelte van de verzinkspullen betrof namelijk bouten van het motroblok en dat wil ik, wanneer ik weer thuis ben in januari, als eerste weer op gaan bouwen. Dus ja, voorlopig moet het maar (tijdelijk?) met die deuk. De krassen zijn in ieder geval mooi weg en de deuk ziet er bijna fabrieks uit, toch?:P. Mocht ik tezijnertijd een nette pijp tegenkomen dan zal ik zeker overwegen de pijp die ik nu heb te vervangen. Ik heb nog meer projecten dus zal wel vaker klant bij de verchromerij worden en kan dan een eventuele andere pijp mee laten verchromen.
 
Weet je, je hebt ergens wel gelijk natuurlijk. Maar zelf heb ik geen spullen om zo'n deuk eruit te krijgen. Ik weet ook geen adres waar ik dit had kunnen laten doen en uit ervaring weet ik dat je als onbekend binnenwaaiende klant met een klein klusje vaak heel erg lang kan wachten tot er eindelijk iets gebeurt. Ook had ik eerlijk hezegd niet verwacht dat het verchromen van de uitlaat zo'n mooi resultaat zou opleveren. Ik zag het meer als een experiment en ging er al van uit dat ik waarschijnlijk een andere pijp moest zien te scoren (setje expansies staat ook nu nog steeds op mijn verlanglijstje). Verder wilde ik met het wegbrengen van de chroom en verzinkspullen wel wat haast maken, ik verwachtte namelijk ook om al eerder weer naar het buitenalnd te gaan voor mijn werk en wilde alles hebben ingeleverd bij de verchromerij voor ik wegging. Een groot gedeelte van de verzinkspullen betrof namelijk bouten van het motroblok en dat wil ik, wanneer ik weer thuis ben in januari, als eerste weer op gaan bouwen. Dus ja, voorlopig moet het maar (tijdelijk?) met die deuk. De krassen zijn in ieder geval mooi weg en de deuk ziet er bijna fabrieks uit, toch?:P. Mocht ik tezijnertijd een nette pijp tegenkomen dan zal ik zeker overwegen de pijp die ik nu heb te vervangen. Ik heb nog meer projecten dus zal wel vaker klant bij de verchromerij worden en kan dan een eventuele andere pijp mee laten verchromen.
Bijvoorbeeld verchromerij Tolenaar doet ook uitdeuken,ik heb ze vreselijk gedeukte benzinetanks weer in nieuwstaat zien brengen,
al weet ik niet of ze zo,n deuk ook uit die pijp kunnen krijgen,maar dat kan je vragen.
Mooi setje expansies voor niet al te duur,
 
Bijvoorbeeld verchromerij Tolenaar doet ook uitdeuken,ik heb ze vreselijk gedeukte benzinetanks weer in nieuwstaat zien brengen,
al weet ik niet of ze zo,n deuk ook uit die pijp kunnen krijgen,maar dat kan je vragen.
Mooi setje expansies voor niet al te duur,
Heb van het tank uitdeuken wel video's gezien, maar hier hebben ze handige hulpstukken voor waarmee ze de deuk van binnenuit terugdrukken. Zal bij zo'n pijp niet gaan. Moet je denk ik een rijtje trekringetjes op puntlassen en dan uittrekken en dan maar hopen dat het geen golvend geput oppervlak wordt. Plamuur knoeien gaat ook niet bij zo'n pijp. Vandaar dat ik er op dit moment even niks mee doe.
 
Die potz pijpen zijn wel netjes maar ben niet zo gecharmeerd van die hoekige bochten. Delkevic heeft ook mooie expansies voor een goede prijs
 
Heb van het tank uitdeuken wel video's gezien, maar hier hebben ze handige hulpstukken voor waarmee ze de deuk van binnenuit terugdrukken. Zal bij zo'n pijp niet gaan. Moet je denk ik een rijtje trekringetjes op puntlassen en dan uittrekken en dan maar hopen dat het geen golvend geput oppervlak wordt. Plamuur knoeien gaat ook niet bij zo'n pijp. Vandaar dat ik er op dit moment even niks mee doe.
Ze kunnen er een stuk uitslijpen en een nieuw stuk inlassen,nadeel van die Del pijpen zijn de lelijke lassen,dan zou je ze ook moeten verchromen.
 
Laatst bewerkt:
Weet je, je hebt ergens wel gelijk natuurlijk. Maar zelf heb ik geen spullen om zo'n deuk eruit te krijgen. Ik weet ook geen adres waar ik dit had kunnen laten doen en uit ervaring weet ik dat je als onbekend binnenwaaiende klant met een klein klusje vaak heel erg lang kan wachten tot er eindelijk iets gebeurt. Ook had ik eerlijk hezegd niet verwacht dat het verchromen van de uitlaat zo'n mooi resultaat zou opleveren. Ik zag het meer als een experiment en ging er al van uit dat ik waarschijnlijk een andere pijp moest zien te scoren (setje expansies staat ook nu nog steeds op mijn verlanglijstje). Verder wilde ik met het wegbrengen van de chroom en verzinkspullen wel wat haast maken, ik verwachtte namelijk ook om al eerder weer naar het buitenalnd te gaan voor mijn werk en wilde alles hebben ingeleverd bij de verchromerij voor ik wegging. Een groot gedeelte van de verzinkspullen betrof namelijk bouten van het motroblok en dat wil ik, wanneer ik weer thuis ben in januari, als eerste weer op gaan bouwen. Dus ja, voorlopig moet het maar (tijdelijk?) met die deuk. De krassen zijn in ieder geval mooi weg en de deuk ziet er bijna fabrieks uit, toch?:P. Mocht ik tezijnertijd een nette pijp tegenkomen dan zal ik zeker overwegen de pijp die ik nu heb te vervangen. Ik heb nog meer projecten dus zal wel vaker klant bij de verchromerij worden en kan dan een eventuele andere pijp mee laten verchromen.
Even mezelf citeren 8)7

Vanmiddag een setje nette gebruikte uitlaten opgehaald van MP. De twee bovenste zijn netjes, de twee onderste hebben wat krassen. Maar ging mij natuurlijk vooral om de bovenste (cilinder 1 en cilinder 3). Moet ze alleen nog eens een keer laten verchromen. Dan zijn ze echt netjes, en blijft de motor ook gewoon origineel. Mijn eigen pijpen met wat deuken/deukjes zijn heel mooi verchroomd en zijn zeker nog bruikbaar. Misschien tzt wel eens te koop aanbieden.
 
Langzaam aan beginnen er wat spullen terug te komen en kan ik binnenkort een begin gaan maken met het opbouwen. Vandaag mijn spullen terug ontvangen van het natstralen. Ik vind het erg mooi geworden. Gewoon de originele uitstraling zonder excessief glimmen. Zijkanten cilinderblok en kop ga ik nog wel polijsten net zoals Suzuki het origineel deed.
IMG_20210123_125853.jpg
IMG_20210123_125844.jpg
IMG_20210123_125724.jpg
IMG_20210123_125706.jpg
IMG_20210123_130010.jpg
IMG_20210123_130022.jpg
IMG_20210123_130041.jpg
IMG_20210123_130056.jpg
IMG_20210123_130150.jpg
IMG_20210123_130203.jpg
 
Langzaam aan beginnen er wat spullen terug te komen en kan ik binnenkort een begin gaan maken met het opbouwen. Vandaag mijn spullen terug ontvangen van het natstralen. Ik vind het erg mooi geworden. Gewoon de originele uitstraling zonder excessief glimmen. Zijkanten cilinderblok en kop ga ik nog wel polijsten net zoals Suzuki het origineel deed.Bekijk bijlage 1587861Bekijk bijlage 1587862Bekijk bijlage 1587863Bekijk bijlage 1587864Bekijk bijlage 1587865Bekijk bijlage 1587866Bekijk bijlage 1587868Bekijk bijlage 1587869Bekijk bijlage 1587870Bekijk bijlage 1587871
Lekker man, schone carters om mee te beginnen. Wel zo fijn bij het opbouwen :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan