Suzuki GT750 restauratie - theWarrior's project nummer 1

Ja middenbok is standaard maar ze worden wel eens verwijderd als er andere uitlaten onder zitten of om gewicht te besparen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Volgens stond het ergens in de regio van de 2k te koop?

En mooi project en update! Heb pas geleden heel je topic doorgelezen, je pakt het serieus aan!
Had de advertentie ook zien staan, maar heb zelf pas een GT750 gekocht en spaarpot wil als student niet meewerken.

Die carburateurs hebben wel wat weg van mijn oude gt250 carbs maar die van mij hadden een "ronde aansluiting" richting de cilinders. En op de cilinders zelf, pas die vorm van jouw carburateur.

Mooie schokbrekers trouwens! ik zoek ze zelf ook nog :)

Zit onder iedere gt750 btw een middebok dat jij weet? Bij die van mij niet.
Jij hebt de prijs goed onthouden, was inderdaad in de regio van de 2k. En ook best veel animo voor, en nee, dit waren geen verkooppraatjes, zelfs toen ik er was werd de verkoper nog gebeld door iemand die langs wilde komen.

Volgens mij heeft iedere GT750 een middenbok, is waarschijnlijk nog wel ergens aan te komen. Evenals aan de schokdempers. Weet niet wat voor GT jij hebt (misschien ergens te vinden op M-F?) maar de latere types hadden een "korte huls" over de veer en de vroegere types een "langere huls". Wel mooi dat jij ook zo'n motor hebt.
 
Okey dan ga ik daar ook nog naar opzoek, bedankt!

Notificaties heb ik aanstaan op MP voor alles mbt tot suzuki GT's, ik zie ze allemaal voorbij komen haha :)

En is inderdaad extreem veel vraag naar, vandaar dat ik super blij ben dat ik deze opknapper heb kunnen kopen en vind sleutelen darnaast ook nog eens leuk. Mijn GT heb ik gelukkig kunnen kopen voor ongv 3k misschien te veel misschien niet??

WhatsApp Image 2021-04-22 at 16.31.34.jpeg


Maar ik zal jouw topic niet verder volspammen, zal binnekort er zelf maar eens een opstarten.
 
Kawasaki wiel, zou heel goed kunnen, maar wanneer ik google op afbeeldingen kom ik diverse plaatjes tegen met zo'n wiel erin. Ik zie er tot dusver ook geen naam of andere indicatie op staan. Maar ik geef toe dat ik nog niet heel uitgebreid heb gekeken.
 
Okey dan ga ik daar ook nog naar opzoek, bedankt!

Notificaties heb ik aanstaan op MP voor alles mbt tot suzuki GT's, ik zie ze allemaal voorbij komen haha :)

En is inderdaad extreem veel vraag naar, vandaar dat ik super blij ben dat ik deze opknapper heb kunnen kopen en vind sleutelen darnaast ook nog eens leuk. Mijn GT heb ik gelukkig kunnen kopen voor ongv exact 3k misschien te veel misschien niet??

Bekijk bijlage 1622436

Maar ik zal jouw topic niet verder volspammen, zal binnekort er zelf maar eens een opstarten.
Die stond begin maart te koop toch? Had toen ook contact met de verkoper (Jolanda was de MP naam) en was serieus aan het overwegen om te gaan kijken maar motor was toen al gereserveerd.

Deze motor verdient inderdaad een eigen topic hier. Waar wacht je nog opO-)
 
Die stond begin maart te koop toch? Had toen ook contact met de verkoper (Jolanda was de MP naam) en was serieus aan het overwegen om te gaan kijken maar motor was toen al gereserveerd.

Deze motor verdient inderdaad een eigen topic hier. Waar wacht je nog opO-)
Ja klopt helemaal! 10 jaar stilgestaan en al 30 jaar in de familie.

Zit bij niet echt vaart in, net als als me andere projecten :) maar ga morgen wel eens even een topic ervoor aanmaken!
 
Doe dat, dan krijgt hij een plaatsje in het GT topic.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Dat wiel is inderdaad een Kawa gietwiel van bv een KZ650,de GT heeft standaard nooit gietwielen gehad,
die van mij had die wel maar waren after-market gietwielen gemaakt door Melber.

Z650LTD | 古着とインポートのeasypopのブログです
rg-gamma41.jpg

Carbs lijken inderdaad 250 carbs,
Knippers met platte kant zijn niet van een GT250,die met ronde achterkant zijn wel Suzuki,zover ik kan zien staat er Lucas op
het knipperlicht glas van de knippers met vierkante achterkant,dan zou het van 1 of andere Engelse motor kunnen zijn.
Dit zijn Triumph knippers,die lijken er op.
TRIUMPH T120 T90 T100 T140 T160 FLASHERS LUCAS STYLE Vehicle Parts &  Accessories Other Motorcycle Parts
 
Laatst bewerkt:
Leuk project,ik ben zelf geen tweetaktmotor fanaat maar waardeer je plan van aanpak en manier van sleutelen. Lekker knutselen en veel (proberen) zelf te doen....ga zo door zou ik zeggen en ben benieuwd naar t eind resultaat.....
 
Even een stand van zaken: ik was vorige week begonnen met het carter opbouwen met de versnellingsbak assen van mijn onlangs aangeschafte donor. De krukas had ik een poosje geleden al weer opgehaald dus niets stond me meer in de weg om eindelijk het blok te gaan opbouwen. Dacht ik...Voor wat de krukas betreft in eerste instantie toen het ding nog in elkaar zat voelde/hoorde je eigenlijk niets vreemds aan de lagers, uit voorzorg en vanwege grondigheid toch maar letterlijk alles vervangen en nu ik de oude losse lagers bekijk en beluister ben ik toch blij dat ik alles vervangen heb. Je hoort/voelt toch dat ze niet 100% soepel meer gaan.
IMG_20210504_164613.jpg


Na het monteren van versnellingsbakassen met nieuwe lagers en krukas was dit het resultaat:

IMG_20210504_130215.jpg


IMG_20210504_160140.jpg


IMG_20210505_115827.jpg
IMG_20210505_135913.jpg


Voordat ik verder ging bedacht ik me dat ik nog niet had geprobeerd of de versnellingen goed schakelden. Dit bleek helaas niet het geval te zijn. Kon niet door alle versnellingen heen schakelen. Blok weer gesplitst, had de bouten nog niet op moment vastgezet alles alleen maar handvast. Schakelvorken zaten goed, assen zaten goed, maar toch liep een schakelvork "vast" in de groef van de schakelwals. Na wat puzzelen kwam ik erachter dat ik het naaldlager op de schakelwals niet had gemonteerd. Sterker nog, ik kan het hele ding nergens vinden. Dus de schakelwals zat niet strak in het carter maar kon bewegen waardoor de schakelvorken niet goed in de groef konden blijven en de nokjes niet lekker de bocht om gingen. In mijn idee had ik alle lagers nieuw besteld, maar helaas dit kleine lagertje over het hoofd gezien. Ook mijn oude lager kon ik nergens meer vinden. Van mijn donor zat het lager nog in het carter, deze eruit gehaald maar voelde niet helemaal jofel meer. Nieuw lager besteld, prijs valt alles mee en voor een tientje ga ik geen risico nemen, maar hier wacht ik nu dus al bijna een week op.
Wel bericht gehad dat mijn cilinders klaar zijn. Had deze weggebracht voor boren en honen. Zaak heeft het grondig aangepakt. Kop en cilinderblok zijn gevlakt omdat de boel iets krom was. Ook schijnt het dat de middelste voering er van fabriekswege scheef in zit. Hij heeft dit nagezocht en her en der informatie ingewonnen en dit schijnt een vaker voorkomend iets te zijn. Uiteindelijk is het hem gelukt om het toch te fiksen. Stukje uit zijn mail:

Alleen de middelste cilinder zit / zat scheef .
Dat was zo toen je hem bracht , heb foto s gemaakt en mezelf er in verdiept op forums en dat blijkt vaker voor te komen .
Ik heb het zo goed mogelijk op gelost zodat het gewoon gebruikt kan worden .
ik zal de link nog eens opzoeken maar de middelste zit er af fabriek al wat scheef in zegt men .
ik heb dat exact zo gehouden als dat het was , moest 0,4 uit das dus 0,2 per kant en dat ging net

Men schrijft voor 0,05/0,06 maar ook daar wordt op div forums op gereageerd dat dat erg krap is .

ik het er 0,07 van gemaakt zoals dat wordt geadviseerd door de" experts ".

Morgen maar het cilinderblok, kop en zuigers ophalen en dan hopelijk wanneer het schakelwals naaldlager binnen is kan ik eindelijk verder met de blokopbouw. To be continued....
 
Maar goed dat je het gecontroleerd heb,beter nu er achter komen dan als het blok al
in het frame zit 😬,let er ook goed op dat de palletjes,pennetjes en veertjes van de schakelwals nog in goede staat zijn,
en als je de koppeling monteert controleer of de stalen platen in de juiste richting zitten,allemaal de zelfde richting op.
Zorg er ook voor dat je alle oliekanaaltjes controleert op doorgang zo ook de sirs nippels,zit er 1 verstopt ben je het haasje.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tips @RG-gamma , ik heb de carterhelften echt heel grondig nagekeken, doorgeblazen etc maar geef toe dat ik het spannend blijf vinden om de helften definitief op elkaar te bouten vanwege het gevoel om toch een klein vuiltje over het hoofd te hebben gezien.
 
Die sirs nippels zitten zeefjes achter ,die zeefjes willen wel eens kapot gaan waardoor de doorgang gedeeltelijk of helemaal
geblokkeerd word,je moet die dus ook controleren.
 
Laatst bewerkt:
Nr25 op de tekening ,
suzuki-gt750-1973-1974-1975-1976-1977-k-l-m-a-b-usa-e03-crankcase_bigsuusa81778_5ce4.gif

Zo kunnen die zeefjes er dus uitzien,foto komt uit dit topic,overigens interessant om eens door te lezen,misschien
kan je er wat tips uit vissen,
full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tips @RG-gamma , ik heb de carterhelften echt heel grondig nagekeken, doorgeblazen etc maar geef toe dat ik het spannend blijf vinden om de helften definitief op elkaar te bouten vanwege het gevoel om toch een klein vuiltje over het hoofd te hebben gezien
Knappe klus! Heb mijn carterhelften na het stralen in de ultrasoon gehad....
 
Kijk dat zie ik graag. Met een beetje geduld lekker alles zelf doen. Leerzaam en effectief. Op naar je volgende klus.... (I can't hardly wait)
 
Terug
Bovenaan Onderaan