Suzuki Inazuma 250 (2012)

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.556
2.130
Nederland
Wat is er bij Nimag (importeur Suzuki) gebeurd?
Gaan ze nu opeens 250cc motoren aanbieden?
Dat dat kan in Nederland! Alleen 600cc / 100pk+ zou hier enkel verkocht mogen worden! :P

ZobhnooIqK.jpeg


Suzuki Motoren startpagina - Motoren op suzuki.nl

Leuk ding, jammergenoeg 1 cilinder teveel. Of ze hadden er een V-Twin van moeten maken. Ben benieuwd wat deze motor mag gaan kosten. Ik schat zo'n 4500-4800 euro excl. afleverkosten.

Topsnelheid.. 150-160km/u?
Vanaf zomer 2012 leverbaar, dus nog even wachten.

Wel een hele goeie zet van Nimag om ook wat lichtere modellen op de markt te brengen. Met zo'n 250cc kom je ook wel op je bestemming, dus prima voor de consument die wat minder te besteden heeft, maar wel nieuw wil rijden.

Ik ben benieuwd wanneer Yamaha Nederland besluit om hier toch ook dan maar de YBR250 te verkopen en Honda de prachtige VTR250.
 
Nog geen reacties... vinden we dit allemaal een lelijk hok?


Ik vind het wel een leuk ding :Y Hopen dat ze hem onder de € 4500 kunnen aanbieden.
Zal vast met de vernieuwde rijbewijs-wetgeving te maken hebben dat hij hier op de markt komt. Verkoopt ie goed, zal het niet lang duren dat andere producenten hier op inhaken.

Wel even bedenken: De verkopen over 2011 zijn naar een bedenkelijk niveau gezakt. Verkoopaantallen net als in 1975..... '(
 
Ziet er goed uit , zo wel is heel goed kunnen gaan lopen met dat nieuwe rijbewijs gedoe ( Als er tenminste nog jongen mensen hun motor rijbewijs willen halen). Hopelijk lijkt die in het echt alleen niet te klein, dat geeft meteen zo'n brommer uiterlijk.
 
op het eerste gezicht ziet hij er erg gaaf uit, maar na wat langer kijken vind ik de grote tank (+zijkap knipperlicht configuratie) te groot voor de rest (in deze foto). Helemaal als je dit vergelijkt met dat kleine uitlaatje, de verhoudingen zijn een beetje zoek.
voor de rest een mooie naked voor in de lichte motor categorie, dit miste nog!
 
Klein heeft en licht heeft ook weer z'n voordelen (maar ook z'n nadelen).
De tank met de zijkappen voor de radiateur lijken redelijk op die van de GSR600.
De uitlaat moet je natuurlijk vervangen, met een standaard uitlaat ga je niet rondrijden. Op geen enkele motor. Het oor wil ook wat.

Hopelijk ook voor niet meer dan 4500 euro. Van de zomer zullen we het weten.
Misschien dat Honda dan inderdaad toch de VTR250 hier heen haalt en Yamaha z'n YBR250 laat zien.

Met het nieuwe rijbewijs ga ik er van uit dat de mensen die een A2 rijbewijs hebben, dan eigenlijk direct ook voor 35kW gaan, deze zal net 25kW zijn. Als je dan toch met 16pk meer mag rijden, zou ik dat doen. Maar voor 2012 hebben we nog het 25kW rijbewijs.
 
Ik vind het altijd wel erg leuk die lichte motortjes, heb dan ook een tik met weinig cc's en zo zuinig mogelijk rijden :X
Met mijn vrachtwagen, het dorstige turbo auto'tje en Bandit 1200 waar 1 op 18 eerder regel dan uitzondering is :9

Rij nu met een Chinese Honda Dax cloon, een 125cctje, maar een zou ook nog wel een 125cc V-twinnetje van Huosung willen rijden :]
Is alleen kut dat het aanbod zo klein is op marktplaats/nederland
Als je ziet wat voor een gaaf spul in Japan rondtuft :9 :9
 
Hulde dat ze deze opnemen in het programma. Wie weet is het tij aan het keren, misschien wel met wat hulp van het naderende motorrijbewijs in 3 stappen. Voor goedkoop tuffen gaat er niets boven een kleine cilinderinhoud!
 
Ik vind het altijd wel erg leuk die lichte motortjes, heb dan ook een tik met weinig cc's en zo zuinig mogelijk rijden :X
Met mijn vrachtwagen, het dorstige turbo auto'tje en Bandit 1200 waar 1 op 18 eerder regel dan uitzondering is :9

Rij nu met een Chinese Honda Dax cloon, een 125cctje, maar een zou ook nog wel een 125cc V-twinnetje van Huosung willen rijden :]
Is alleen kut dat het aanbod zo klein is op marktplaats/nederland
Als je ziet wat voor een gaaf spul in Japan rondtuft :9 :9


Ik hoop dat ze 'm nog onder de prijs van de CBR en Ninja kunnen weg doen. Aan de andere kant; er zit ook minder plastic op en Suzuki is sowieso nooit de duurste fabrikant geweest.

Ik heb wel eens op een Hyosung GT250 gereden, V-Twin, omdat ze in Nederland de GT125 niet verkopen (wel in Belgie!), leuk dingetje hoor. Maar de kwaliteit, restwaarde en het (bijna) niet kunnen vinden van de neutrale versnelling met een draaiende motor vond ik het niet waard om voor zoiets mijn 'goeie' motor in te ruilen. Tevens ook sponzige remmen, moet je dat ook weer aanpakken. Zou niet mogen voor een nieuwe motor.

Hopelijk kan ik eens een rondje op zo'n Inazuma maken zodra Nimag 'm hier in Nederland heeft, ik vind het een leuk ding, maar dan moet er wel een andere uitlaat op. Ben benieuwd naar z'n verbruik. De prijzen zijn bij de pomp nog steeds niet leuk en het gaat steeds verder de verkeerde kant op en dan is zo'n 250cc helemaal zo slecht nog niet, want ook op de snelweg kan je best lekker meekomen met 110-120km/u zonder de motor pijn te doen.


Hier nog even een filmpje voor iets meer details;


Zo te zien vrijwel geen ruimte onder het zadel... hoop dat er plek is voor een schijfslotje, maar volgens mij zie ik niet heel veel ruimte, of je zou 'm boven het gereedschapssetje moeten leggen, al weet ik niet hoe het zadel er van de binnenkant uit ziet.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het altijd wel erg leuk die lichte motortjes, heb dan ook een tik met weinig cc's en zo zuinig mogelijk rijden :X
Met mijn vrachtwagen, het dorstige turbo auto'tje en Bandit 1200 waar 1 op 18 eerder regel dan uitzondering is :9

Rij nu met een Chinese Honda Dax cloon, een 125cctje, maar een zou ook nog wel een 125cc V-twinnetje van Huosung willen rijden :]
Is alleen kut dat het aanbod zo klein is op marktplaats/nederland
Als je ziet wat voor een gaaf spul in Japan rondtuft :9 :9
tja als je het gaaf vind om met iets wat maximaal 100 km/u rijdt en je knieen naast je oren zit de snelweg op te gaan is dat allemaal heel gaaf spul.
 
Net ff filmpje op youtube bekeken, wat een lelijke koplamp zeg! Pfff streetfighter uit de Lidl 2 voor een euro budget bak :r
 
Leuk ding voor de beginners onder ons die van nakeds houden! Goed dat er een naked instapfiets is.

@ Fokky: wat een onzin, wat rijd jij dan? Zal ik jouw fiets even als goedkoop afzeiken?
 
Laatst bewerkt:
Net ff filmpje op youtube bekeken, wat een lelijke koplamp zeg! Pfff streetfighter uit de Lidl 2 voor een euro budget bak :r

Ongeveer dezelfde koplamp als de Suzuki GSR600 en Suzuki B-King.
Ik heb lelijkere koplampen gezien.
Neem bijv. de universele koplampen die je wel bij de Lidl zou verwachten:

Bikeit_Alien_Enduro_Fairing_Headlight_Lg.jpg

Die zie je op zoveel ouwe offroads. :r
 
Ik vind het wel een gave motor!

Denk alleen niet dat deze extra veel verkocht zal worden door het nieuwe rijbewijs omdat de eerste catogorie tot slechts 125cc is en de tweede tot 35 kw. Daar valt deze leuke motor net een beetje tussen
 
Ongeveer dezelfde koplamp als de Suzuki GSR600 en Suzuki B-King.
Ik heb lelijkere koplampen gezien.
Neem bijv. de universele koplampen die je wel bij de Lidl zou verwachten:

[afbeelding]
Die zie je op zoveel ouwe offroads. :r

Als je het Youtube filmpje van hierboven op 13 seconden ff pauzeert zie je wat ik bedoel.
Is geen mooie overgang van koplamp naar tank.
De koplamp steekt zo raar ver uit en is te raar gevormd als een kop van een sprinkhaan.

Als de kappen bij de radiator wat hoger zitten of gewoon wat hoger zaten, komt het mooier over.

De overgang van koplamp naar de tank, gezien vanaf de zijkant vind ik dan wel mooi gelukt bij de B-King.
Het geheel oogt robuuster.

B_king.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja op 13 seconden oogt het alsof de koplamp 'los' van het geheel is. Bij de B-King is dat idd beter.
Wie weet staat ie op de Motorbeurs Utrecht en is er dan meer over te zeggen. Zo op het filmpje zit ie er inderdaad raar op!
 
Ja op 13 seconden oogt het alsof de koplamp 'los' van het geheel is. Bij de B-King is dat idd beter.
Wie weet staat ie op de Motorbeurs Utrecht en is er dan meer over te zeggen. Zo op het filmpje zit ie er inderdaad raar op!

Haha, iemand is het met me eens voor de verandering :o
 
Maar op de foto in mijn openingspost ziet het er wel normaal uit!
Wie weet passen ze de boel nog aan, of is het filmpje ouder dan de foto. In China rijden er al wat proefmodellen rond.
 
Blij dat suzuki ook een 250 uitbrengt, ziet mooi uit, ik kijk al uit naar een vergelijkingstest tussen de ninja, cbr en inazuma 250.
Ben wel blij dat ze een twin gebruiken ipv een single (cbf 250 :r )


Nu alleen yamaha nog...
 
Ben wel blij dat ze een twin gebruiken ipv een single (cbf 250 :r )

Nu alleen yamaha nog...

Je mag het blok van de CBF250 niet vergelijken met het blok wat onder de CBR250R hangt.
Ik heb met beide motoren gereden en de CBR heeft veel meer in z'n mars.
Maargoed, het is ook luchtgekoeld tegen vloeistofgekoeld.

Yamaha heeft al jaren de YBR250 (Fazer), maar in Nederland moet je minimaal 600cc en 100pk hebben om je kleine penis te compenseren. Dus geen reden voor Yamaha Nederland om deze motor op de markt te brengen. Vreemdgenoeg is de 125 hier wel te vinden geweest de afgelopen jaren...

YBR250:
ybr_250_2011_i.jpg


ybr_250_2011_ii.jpg


Luchtgekoeld, dus de Suzuki zal waarschijnlijk wel beter presteren. Ook vind ik de Suzuki mooier dan deze YBR.
 
Laatst bewerkt:
Je mag het blok van de CBF250 niet vergelijken met het blok wat onder de CBR250R hangt.
Ik heb met beide motoren gereden en de CBR heeft veel meer in z'n mars.
Maargoed, het is ook luchtgekoeld tegen vloeistofgekoeld.

Yamaha heeft al jaren de YBR250 (Fazer), maar in Nederland moet je minimaal 600cc en 100pk hebben om je kleine penis te compenseren. Dus geen reden voor Yamaha Nederland om deze motor op de markt te brengen. Vreemdgenoeg is de 125 hier wel te vinden geweest de afgelopen jaren...

YBR250:
[afbeelding]

[afbeelding]

Luchtgekoeld, dus de Suzuki zal waarschijnlijk wel beter presteren. Ook vind ik de Suzuki mooier dan deze YBR.


:^

Oa ook de oorzaak dat er bijna geen betaalbare nieuwe motoren meer te koop zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan