Suzuki Intruder doet "ie iei ieie ieie ieie"

Thasmo

Rookie
14 sep 2008
26
0
Kruisland (Roosendaal)
Hoihoi allemaal,

Na zo'n anderhalf jaar geleden mijn partner een Suzuki Intruder vs 750 cadeau gedaan te hebben (na wat vragen hier op het forum) heb ik er weer een paar..
Mijn partner gebruikt hem echt als vrije tijd motor.. en rijdt er alleen in het weekend mee, of doordeweeks een keertje na het werk.
Nu startte hij steeds slechter en sinds vandaag is hij volgens mij er helemaal mee opgehouden.
Nu is de motor uit 1988 volgens mij en ik verwacht ook dat er wel wat aan vervangen moet worden..
Als je hm start hoor je wel ie iei ieie ieie ieie maar hij 'slaat' niet meer aan zegmaar.
Kan dat aan de startmotor of accu liggen?
En wat kosten die ongeveer (excl of incl arbeidsuur)

Groetjes Mo
 
full



sorry zag de topic titel en kon hem niet laten
 
Laatst bewerkt:
die hebben ze bij bikes and solutions hangen..toch? :)


en ik denk dat de motor het doet, en nu durft diegene niet meer te stoppen omdat de motor anders weer neit start en alleen maar ie iei ieie ieie ieie geluiden maakt :)
 
Hehe door omstandigheden niet eerder kunnen reageren.. maar volgens mij istie echt dood..
Teminste de accu dan.. want die wil niet meer..
Met de kleurtjes was het nog wel gelukt haha.. maar jammer helaas.. nieuwe accu ben ik bang.
Heel lief alle technische dingetjes.. ben wel van het klussen in huis enzo maar aan verdere techniek.. lees auto en motor durf ik niet te kloten want ik heb er echt 0,0 verstand van..
Toch maar weer naar motorhuis brengen..*stond ie paar maanden terug al met een lekke achterband..*
 
Nou we zijn er eindelijk uit na wat gezoek. *O*
Accu en startmotor zijn in orde.
Het is de verdeler of te wel de Rectifier Regulator op zn engels :P
Nu is het probleem alleen er 1 te vinden...
Zag prijzen van 230 eurootjes.. en dan moet hij nog uit het buitenland komen.
Lijkt me raar dat er iemand hier in NL geen onderdelen verkoopt.. :?
Weet iemand een goede onderdelenleverancier?

Groetjes
 
www.woesthoff.nl ( in brummen )
Goede japanse motorsloop met heel goede prijzen en een NOG betere service!

Ja, dit is reclame, echter werk ik niet voor het bedrijf! :P
Ik heb gewoon hele goede ervaringen met dit bedrijf! :)
 
Nou we zijn er eindelijk uit na wat gezoek. *O*
Accu en startmotor zijn in orde.
Het is de verdeler of te wel de Rectifier Regulator op zn engels :P
Nu is het probleem alleen er 1 te vinden...
Zag prijzen van 230 eurootjes.. en dan moet hij nog uit het buitenland komen.
Lijkt me raar dat er iemand hier in NL geen onderdelen verkoopt.. :?
Weet iemand een goede onderdelenleverancier?

Groetjes

Heeft ie 2 jaar stil gestaan? :o regulator / spanningsregelaar (SR) is iets wat erg vaak kapot gaat, zeker gezien het feit dat ik dit soort topics altijd tegenkom :z
 
Nou we zijn er eindelijk uit na wat gezoek. *O*
Accu en startmotor zijn in orde.
Het is de verdeler of te wel de Rectifier Regulator op zn engels :P
Nu is het probleem alleen er 1 te vinden...
Zag prijzen van 230 eurootjes.. en dan moet hij nog uit het buitenland komen.
Lijkt me raar dat er iemand hier in NL geen onderdelen verkoopt.. :?
Weet iemand een goede onderdelenleverancier?

Groetjes

www.carmo.nl
 
Nee 2jr terug een nieuwe accu gehad maar hij bleef kut starten, soms in 1x en andere keren leek ie weer dood.
Vorig jaar nog wat dingenn vervangen, ze kwamen er niet uit bij de garage.
Teminste ze zeiden elke keer ja het is opgelost, en dan startte ie 2x leuk en daarna hield het weer op...
 
Nee 2jr terug een nieuwe accu gehad maar hij bleef kut starten, soms in 1x en andere keren leek ie weer dood.
Vorig jaar nog wat dingenn vervangen, ze kwamen er niet uit bij de garage.
Teminste ze zeiden elke keer ja het is opgelost, en dan startte ie 2x leuk en daarna hield het weer op...
Ik vraag mij dan af wat ze vervangen hebben, lijkt mij dat ze hem eerst doormeten, om de oorzaak te vinden. Zit er ergens een lek, is de regulator kapot, laad de dynamo de accu op? Zo ja accu loskoppelen, aankijken of hij vol blijft. Dan weet je zeker, dat er ergens een lek zit in het elektrisch systeem zit. En dan is het soms lang zoeken waar?
 
Het leek in de bedrading te zitten (?).
Ik bedoel ik ben maar een leek.. als ik ziek ben ga ik ook naar een huisarts ;)
Neem aan dat die ook voor niets al die jaren op school heeft gezeten?
Zo ook met mn motor, dacht ik.. hup naar de motorzaak.. maar goed als zij zeggen dit is het en ze vervangen het, neem ik aan dat het probleem verholpen is. Als ie dan een paar dagen later weer niet meer start dan krijg iik daar toch twijfels bij.
Een motor moet gewoon starten. Of ben ik nu raar :S?
 
Het leek in de bedrading te zitten (?).
Ik bedoel ik ben maar een leek.. als ik ziek ben ga ik ook naar een huisarts ;)
Neem aan dat die ook voor niets al die jaren op school heeft gezeten?
Zo ook met mn motor, dacht ik.. hup naar de motorzaak.. maar goed als zij zeggen dit is het en ze vervangen het, neem ik aan dat het probleem verholpen is. Als ie dan een paar dagen later weer niet meer start dan krijg iik daar toch twijfels bij.
Een motor moet gewoon starten. Of ben ik nu raar :S?

Lijkt mij als je naar een motorzaak gaat dat ze daar dingen gaan testen wat het wel en niet kan zijn, uiteindelijk zullen ze iets tegen moeten komen waardoor de motor niet start.
Als je nu net terug ben geweest en hij doet het nog niet is mijn reactie gelijk terug te gaan en verhaal halen. Ik weet niet wat ze nu precies gedaan hebben en wat je ervoor het moeten betalen, op reparatie zit ook garantie lijkt mij? (bij mij wel althans) :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan