Suzuki Intruder doet "ie iei ieie ieie ieie"

Thasmo

Rookie
14 sep 2008
26
0
Kruisland (Roosendaal)
Hoihoi allemaal,

Na zo'n anderhalf jaar geleden mijn partner een Suzuki Intruder vs 750 cadeau gedaan te hebben (na wat vragen hier op het forum) heb ik er weer een paar..
Mijn partner gebruikt hem echt als vrije tijd motor.. en rijdt er alleen in het weekend mee, of doordeweeks een keertje na het werk.
Nu startte hij steeds slechter en sinds vandaag is hij volgens mij er helemaal mee opgehouden.
Nu is de motor uit 1988 volgens mij en ik verwacht ook dat er wel wat aan vervangen moet worden..
Als je hm start hoor je wel ie iei ieie ieie ieie maar hij 'slaat' niet meer aan zegmaar.
Kan dat aan de startmotor of accu liggen?
En wat kosten die ongeveer (excl of incl arbeidsuur)

Groetjes Mo
 
Even overstarten vanaf een andere accu (auto b.v. zonder draaiende motor) als ie aanslaat ff 30 km rijden en je hebt weer stroom, en dan morgen gewoon een optimate druppel lader halen EN aansluiten.
 
'Suzuki Intruder vs 750 1988' > 'Suzuki Intruder doet "ie iei ieie ieie ieie"'


Dat doe je dus op dezelfde manier als met een andere auto.

Kabel rood en zwart op de motorfiets accu, kabel rood en zwart op de autoaccu. Auto starten. Dan motor starten.

"Rode dropveter op de rode, kabeltje prik-prak, mannetje weet 't wel.."
 
Okay, en anders kun je het WPH bij mij downloaden.

Als je er een beetje kijk op hebt, overstarten d.m.v. het startrelais is een stuk handiger dan bij de accu, opdat je daar heel moeilijk bij kunt komen.

Ik heb daartoe aan mijn eigen Intruder (VS 1400) van www.louis.de een startstekker van M&S gemonteerd, ook superhandig! met bijbehorende startkabels, maar ben ze bij de Intruder nog nooit nodig geweest, maar op al mijn motoren heb ik zo'n systeem aangelegd.

Ik ga niet voor minder!
 
Nu kan ik best eena auto starten met behulp van een andere accu (van een auto)
maar ik heb echttt geen idee hoe ik dat met een motor moet doen..


zelfde als bij een auto...

plus aan plus, min aan min

en voor er weer experts beginnen over batterij slopen, nee dat kan niet. als de auto 12V is en je motor ook 12V dan kan je die daar zonder problemen mee starten.

vorig weekend nog een zitmaaier gestart met een autoaccu...
 
zelfde als bij een auto...

plus aan plus, min aan min

en voor er weer experts figuren die alles geloven wat er wordt geroepen gaan beginnen over batterij slopen, nee dat kan niet. als de auto 12V is en je motor ook 12V dan kan je die daar zonder problemen mee starten.

vorig weekend nog een zitmaaier gestart met een autoaccu...
:')
 
Laatst bewerkt:
'Suzuki Intruder vs 750 1988' > 'Suzuki Intruder doet "ie iei ieie ieie ieie"'


Dat doe je dus op dezelfde manier als met een andere auto.

Kabel rood en zwart op de motorfiets accu, kabel rood en zwart op de autoaccu. Auto starten. Dan motor starten.

"Rode dropveter op de rode, kabeltje prik-prak, mannetje weet 't wel.."
Als de accu helemaal leeg is moet je eigenlijk een minuut wachten zodat de lege accu weer wat voller is. Ik heb dit truukje al eens eerder gedaan en kreeg m niet meteen gestart.
 
bij een accu die leeg is of defect kun je het beste de min pool overbruggen anders gaat de spanning van de donor accu eerst wel door de lege defecte accu cellen en dan vermindert je start capaciteit.wat ik altijd deed was plus op plus en min op chasis of min kabel frame.
 
Terug
Bovenaan Onderaan