Suzuki intruder Volusia c800 2006 Highwayhawk Fat pipes

korby

Die hard MF'er
31 aug 2005
327
65
Westwoud
Hallo,

Ik heb even een vraag ik heb zelf een Suzuki Intruder C800 Volusia uit 2006
Uiteraard vind ik het geluid aan de magere kant, nu kant ik aan open uitlaten komen van het merk Highwayhawk Fat pipes met db killers.
Nu vraag ik mij alleen af of dit een mooi geluid oplevert zonder de DB killers uiteraard.

Misschien dat iemand dat mij kan laten horen of dat er ergen een geluidopname op internet zwerft?????
Ik hoor het wel

Gr martin
 
Op internet te horen klonk het niet eens zo slecht.
Als je ze maar niet te hard poetst, anders poets je het chroom eraf.


Maar als je echt een topgeluid wilt, koop dan Silvertails of Vance & Hines.
 
Op internet te horen klonk het niet eens zo slecht.
Als je ze maar niet te hard poetst, anders poets je het chroom eraf.


Maar als je echt een topgeluid wilt, koop dan Silvertails of Vance & Hines.

He hallo,

Erg bedankt voor het link, denk dat ik toch voor de vance en Hines ga, deze hebben een mooi geluid en ze zien er gaaf uit :9~ :9~ :9~ . Heeft alleen iemand een idee of er ook een nederlandse leverancier is waar ik ze kan bestellen of gaat dit alleen via internet???

Alvast bedankt :W
 
volgens mij zijn Silvertails en Vance & Hines overal wel verkrijgbaar.
Safe Motors bijvoorbeeld.
Meestal hebben ze het niet even op de plank liggen maar bestellen ze het voor je.
Leveren duurt meestal een paar dagen dacht ik zo.
Succes.

Wat je ook kan doen is een tweedehands setje originele Volusia uitlaten opsnorren en daarvan de dempers aanpassen of verwijderen (goedkoper).
 
Zaterdag proefrit gemaakt op een VL800 Volusia uit 2001 met Cobra uitlaatpijpjes... voor mij teveel volume maar wel een erg vet geluid. niet geschikt voor rustige buurtjes want je hoort je aankomen van kilometers afstand haha.
 
Daarom rij ik zelf met Silvertails.
Met stationair toerental of rustig gasgeven zijn ze nog vrij rustig, behalve als ik het gas opendraai....vette klappen.
 
Tenzij het tegenwoordig (flink) verbeterd is, heeft HH meestal waardeloze kwaliteit chroom.


Highway hawk een slechte kwaliteit chroom, dan heb je het toch echt even mis, het chroom van hun is veel beter, en veel dikker dan de meeste andere merken.
Ik heb op veel bikes dit merk gebruikt en ook andere merken, en daar komt highwayhawk toch echt als één van de beste merken uit.
De uitlaten van HH worden ook veel minder snel blauw dan de andere merken, alleen al omdat er een betere kwaliteit chroom opzit, dus een beetje vreemd om te zeggen waardeloze kwaliteit :? .
 
Highway Hawk is een verzamel merk voor heel veel kleinere producenten van aftermarket spul naar mijn weten. Echter alles wordt onder de naam highway hawk verkocht. Het gevolg is dat er inderdaad goed én slecht materiaal tussen zit.

Je kan het ook zien als dat Highway Hawk bij verschillende fabrieken/producenten inkopen doet. Het resultaat is het zelfde. In ieder geval, ik hoor soms echt goede verhalen over, maar alles wat ik van HH heb (van de vorige eigenaar) ziet er ellendig uit. Ik vermijd HH dan ook liever.
 
Daarom rij ik zelf met Silvertails.
Met stationair toerental of rustig gasgeven zijn ze nog vrij rustig, behalve als ik het gas opendraai....vette klappen.


Heb ook Silvertails op mijn 1500, klinken super, rustig op stationair maar lekker vet als je het gas opendraait.
 
Ik vraag me toch af waar je deze wijsheden vandaan hebt: de vorige eigenaar bestaat niet want MotoLux heeft al 30 jaar dezelfde eigenaar, ten tweede komen alle verchroomde producten uit de zelfde chroomfabriek in China, en worden in deze fabriek ook producten voor Harley gemaakt.

Oh ja, en Highway Hawk is al 40 jaar 100% Nederlands.

Zo wat een oma-tje weer :W

maar volgens mij bedoelde die met de vorige eigenaar de vorige eigenaar van zijn motor die de highwayhawk spullen derop gezet had :+
 
Kstyle e.a.

Enige achtergrondinformatie:

"UMBRA 989", door jou aangeduid als oma-tje, heet xxxxxxxx en is zelf de nieuwe eigenaar van Higway Hawk. Vandaar ....................


een "oma" is een ouder topic, waarin niet recentelijk is gepost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een mooi geluid komt er nooit uit een intruder 800. dan moet je echt een harley kopen. het blijft behelpen met japanners. Maar een intruder uitlaat geeft een heel mooi geluid als je de schotjes in de originele demper doorslaat met een ijzeren staaf. kost niets en een prima geluid met een leuk plofje als je het gas afsluit. Al die silvertails en andere rotzooi klinkt niet!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan