Suzuki Intruder VS1400

Crazylay

Rookie
5 mei 2023
9
6
Beste. Ik ben nieuw hier op het forum en heb een aantal vragen. Binnenkort haal ik (denk ik) mijn eerste motor(Intruder VS1400 1994) die ik voor een leuke prijs over kan nemen van een oom van me. Echter heeft deze wel a 3 jaar stil gestaan(Is goed werkend weg gezet).

Omdat ik nieuw ben in de motor wereld heb ik o.a. wat tips/advies nodig vóór aankoop.

•na a 3 jaar stil staan wat precies vervangen en te controleren ?
•laatste keer bij starten en wat gas geven hoorde hij getik vanuit het blok. Kan dit komen door stil staan?
•twijfel of dit wel een goede keus is als eerste motor…
•enig ander advies/tip is welkom!

B.v.d.

Marco
 
Laatst bewerkt:
luister waar die tik ergens vandaan komt. boven in het blok of juist onderin. na 3 jaar stilstaan zullen de carburateurs wel schoongemaakt moeten worden en dat kan soms nogal behoorlijk lastig zijn en ik spreek uit ervaring, maar als de motor goed start en mooi stationair loopt, lekker niks aan doen. een tik is meestal geen goed teken, maar als je olie ververst, oude benzine er uit en verse er in, wie weet en ontsteking afstellen, voor zover dat kan. bougies controleren is nog het makkelijkste om te doen, dus dat ook even nakijken.
een VS1400 is geen Hayabusa, dus wat vermogen betreft wel te doen. qua gewicht weet ik niet, maar zal wel meevallen.
banden ook zeker controleren op droogtescheurtjes.
 
luister waar die tik ergens vandaan komt. boven in het blok of juist onderin. na 3 jaar stilstaan zullen de carburateurs wel schoongemaakt moeten worden en dat kan soms nogal behoorlijk lastig zijn en ik spreek uit ervaring, maar als de motor goed start en mooi stationair loopt, lekker niks aan doen. een tik is meestal geen goed teken, maar als je olie ververst, oude benzine er uit en verse er in, wie weet en ontsteking afstellen, voor zover dat kan. bougies controleren is nog het makkelijkste om te doen, dus dat ook even nakijken.
een VS1400 is geen Hayabusa, dus wat vermogen betreft wel te doen. qua gewicht weet ik niet, maar zal wel meevallen.
banden ook zeker controleren op droogtescheurtjes.
Ok dankjewel voor je bericht. Ik ben wel van plan om zoveel mogelijk te reinigen en eigenlijk alle oliën en vetten e.d. te gaan vervangen. Denk uit voorzorg ook meteen twee nieuwe banden. Een maatje van me gaat me helpen om de motor in orde te maken. Hij heeft er veel verstand van.

Ik wil het wel meteen goed doen. Mag wel wat kosten.
 
Ik gebruik deze …..
IMG_3282.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan