sav
MF veteraan
Hoi Thijsken,
Wat antwoorden:
- Ja, het blok moet uit het frame om de cilinder los te gooien.
- De nokkenasketting gaat ongeveer 30.000 km lang mee. Na die 30k is de ketting zo lang geworden dat de nokkenaskettingspanner dubbel klapt waardoor de ketting in de tunnel gaat rammelen.
Als je daar mee doorrijdt, verspringt een keer de nokkenasketting en dan klappen de kleppen tegen de zuiger met heel veel inwendige schade als gevolg. Ik kan het geluid van jouw bobber via jouwbuis niet goed inschatten, maar het verhaal begint met de ketting die je in de tunnel tegen de zijkant hoort klapperen. Als je het rechter carterdeksel open maakt, zie je aan de spanner snel genoeg hoe ver jouw ketting is. Er zijn mensen (o.a. ik) die een stukje aan de spanner gelast hebben. Oh ja, gebruik een nieuwe ORIGINELE suzuki pakking voor het rechter deksel. Andere pakkingen geven lekkage, vloeibare pakking geeft verstopping van oliekanalen.
De ketting zelf vervangen is veel werk. Rechter deksel er af, ketting er af, spanblad er uit, nieuwe ketting en nieuw spanblad er in en de boel weer op tijd zetten. Je kan het allemaal uitvoeren met het blok in het frame maar je moet wel schoon en nauwkeurig werken.
P.s. Suzukisavage.nl en Suzukisavage.com..... Vooral de laatste site heeft heel veel informatie.
Wat antwoorden:
- Ja, het blok moet uit het frame om de cilinder los te gooien.
- De nokkenasketting gaat ongeveer 30.000 km lang mee. Na die 30k is de ketting zo lang geworden dat de nokkenaskettingspanner dubbel klapt waardoor de ketting in de tunnel gaat rammelen.
Als je daar mee doorrijdt, verspringt een keer de nokkenasketting en dan klappen de kleppen tegen de zuiger met heel veel inwendige schade als gevolg. Ik kan het geluid van jouw bobber via jouwbuis niet goed inschatten, maar het verhaal begint met de ketting die je in de tunnel tegen de zijkant hoort klapperen. Als je het rechter carterdeksel open maakt, zie je aan de spanner snel genoeg hoe ver jouw ketting is. Er zijn mensen (o.a. ik) die een stukje aan de spanner gelast hebben. Oh ja, gebruik een nieuwe ORIGINELE suzuki pakking voor het rechter deksel. Andere pakkingen geven lekkage, vloeibare pakking geeft verstopping van oliekanalen.
De ketting zelf vervangen is veel werk. Rechter deksel er af, ketting er af, spanblad er uit, nieuwe ketting en nieuw spanblad er in en de boel weer op tijd zetten. Je kan het allemaal uitvoeren met het blok in het frame maar je moet wel schoon en nauwkeurig werken.
P.s. Suzukisavage.nl en Suzukisavage.com..... Vooral de laatste site heeft heel veel informatie.