Suzuki LS650 Savage

22 dec 2012
4
0
Hallo iedereen,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben een student die graag een motor zou kopen om te leren rijden. Geld groeit immers niet aan de bomen dus is mijn budget echter gelimiteerd.

Is deze motor een goede om met te beginnen want ik heb dus nog nooit een motor bestuurd :P en moet dus op de mening van anderen afgaan.

Mijn oog is gevallen op een savage uit '91 met 16.000km voor €800 (kan er zeker nog wat afkrijgen) zonder schade. dit vind ik dus zeer aanlokkelijk. Is dit een goede deal of niet?

Ik heb echter al op bepaalde fora gelezen dat het motorblok snel kapot kan gaan.

Wat is hier van aan?
Kan het voorkomen worden door goed warm rijden / onderhoud?
Wat is jullie ervaring?

alvast bedankt voor de moeite!!
 
Vind die savages altijd wel mooie motoren! En valt ook best een erg vette bike van te customizen als je dat wilt!
Maar voor 800 euro zou ik er niet meteen vanuit gaan dat deze ook technisch tip top is ;) Maar ik neem aan dat je zelf voor dat geld ook al niet de hoofdprijs verwacht had.
Kan natuurlijk wel, maar wees dus wel ff kritisch bij een proefrit(altijd doen!) ;) En als je er zelf geen verstand van hebt, neem iemand mee die dat wel heeft.

Wat betrouwbaarheid betreft verder geen ervaring met een savage, maar wel met z'n grote broer intruder ;) En dat zijn zeker wel betrouwbare motoren. Maar goed, dat is natuurlijk wel ff een ander blok...
En elke motor gaat stuk bij gebrek aan onderhoud, dus goed voor je beestje zorgen kan zeker die problemen voorkomen ;) Mits de vorige eigenaar er ook goed voor gezorgd heeft...
*kuch* proefrit *hatsjoe!*
 
Laatst bewerkt:
mijn vader heeft 20 jaar gereden wel met supersport maar goed.

de huidige eigenaar heeft hem in '97 gekocht en naar eigen zeggen geen 1.000 km mee gereden. heeft in 2010 een volledig nazicht gehad (natuurlijk al 2 jaar geleden) maar er is sindsdien nog maar 200 km mee gereden (zegt hij natuurlijk)

wat moet ik bij deze aankoop aan kosten meteen verwachten?

dit is de enige foto:
http://img.2dehands.be/f/preview/135959462-te-koop-suzuki-savage.jpg
 
ik heb ook een savage, gekocht voor 750 euro, had toen 16.000 gereden.
paar kleine probleempjes maar die zijn weg te tweaken ;p (benzinekraan, bougies vervangen,..)

en let er ook op dat de nokkenaskettingspanner nog goed is, (rammel in blok)
en de olie in de gaten houden, met de savage geld ook, niet te warm laten worden, dan gaan de rondellen de de kop vast houden lekken (niet zo erg voor een luchtgekoeld blok) maar wel smerig ;)

ik zou het doen ;)
a3eb55eb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik zou maar vast beginnen als ik jou was! ;) Anders zit je straks met een motor waar je niet op mag rijden, dat zou toch mooi lullig zijn... Je hoeft maar één keer je examen te falen en je bent al weer een maand verder.
 
Heb zelf ook een Savage (als project), en het zijn leuke motoren kan ik je vertellen! Leuk geluidje, 4takt, zuinig (verbruik 1:20, 1:22 ofzo heb ik eens gelezen). Verder goed oliepeilen idd, zit maar een kleine 2liter olie in het blok, dus hij is snel onder het peil mede dankzij het hoge olieverbruik. Verder zit er riemaandrijving onder, scheeld weer in onderhoud.

En verder neem ik ook aan dat je belgisch bent? Want hier in NL gaat de regeling in op 19 januari ergens...anders ga ik ook maar als de bliksem beginnen..
 
t zijn wel redelijk gevoelige blokjes, maar t is gewoon kwestie van goed onderhoud ..

hebben er zelf wel eens 1 een beetje verbouwd..
full
 
was ook mijn eerste motor en heb er serieus slechte ervaringen mee, dacht ook dat die verhalen wel mee zouden vallen, niet dus.... zoiezo die starterkrans is al een geouwehoer met die oude modelen. (die krijgt bij het uitzetten elke keer zo'n klap dat de tanden afbraken) en nee ze zijn idd niet zo betrouwbaar. had mijn blokje met iets van 30.000 km aan puin gedraaid. vermoedelijk een klep in de zuiger gevallen. hoe dat komt? vast van de open uitlaat. ofzoiets. De blokken zien er wel erg tof uit dat dan weer wel.. maar als ik jou was zou ik voor een honda cmx kijken ofzo... best tof te verbouwen, goedkoper en over het algemeen een stuk betrouwbaarder.......
Als ik er ooit weer een zou kopen zou ik dat doen bij de dealer met garantie!!! want ik vindt deze motoren persoonlijk te tricky om tweedehands te kopen..
 
misschien een tip kijk bij de koop van een eerste motor even of er gemakkelijk een donorblok te krijgen is en wat die kosten... zeker als arm studentje (ben ik zelf ook nog) zijn onderdelen los gewoon niet te betalen... mijn ervaring is dat bij de suzuki ravage echt weinig donorblokken voor een normale prijs te vinden zijn (en dat heeft ongetwijfeld zijn redenen.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan