Suzuki LS650 Savage

22 dec 2012
4
0
Hallo iedereen,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben een student die graag een motor zou kopen om te leren rijden. Geld groeit immers niet aan de bomen dus is mijn budget echter gelimiteerd.

Is deze motor een goede om met te beginnen want ik heb dus nog nooit een motor bestuurd :P en moet dus op de mening van anderen afgaan.

Mijn oog is gevallen op een savage uit '91 met 16.000km voor €800 (kan er zeker nog wat afkrijgen) zonder schade. dit vind ik dus zeer aanlokkelijk. Is dit een goede deal of niet?

Ik heb echter al op bepaalde fora gelezen dat het motorblok snel kapot kan gaan.

Wat is hier van aan?
Kan het voorkomen worden door goed warm rijden / onderhoud?
Wat is jullie ervaring?

alvast bedankt voor de moeite!!
 
Vind die savages altijd wel mooie motoren! En valt ook best een erg vette bike van te customizen als je dat wilt!
Maar voor 800 euro zou ik er niet meteen vanuit gaan dat deze ook technisch tip top is ;) Maar ik neem aan dat je zelf voor dat geld ook al niet de hoofdprijs verwacht had.
Kan natuurlijk wel, maar wees dus wel ff kritisch bij een proefrit(altijd doen!) ;) En als je er zelf geen verstand van hebt, neem iemand mee die dat wel heeft.

Wat betrouwbaarheid betreft verder geen ervaring met een savage, maar wel met z'n grote broer intruder ;) En dat zijn zeker wel betrouwbare motoren. Maar goed, dat is natuurlijk wel ff een ander blok...
En elke motor gaat stuk bij gebrek aan onderhoud, dus goed voor je beestje zorgen kan zeker die problemen voorkomen ;) Mits de vorige eigenaar er ook goed voor gezorgd heeft...
*kuch* proefrit *hatsjoe!*
 
Laatst bewerkt:
mijn vader heeft 20 jaar gereden wel met supersport maar goed.

de huidige eigenaar heeft hem in '97 gekocht en naar eigen zeggen geen 1.000 km mee gereden. heeft in 2010 een volledig nazicht gehad (natuurlijk al 2 jaar geleden) maar er is sindsdien nog maar 200 km mee gereden (zegt hij natuurlijk)