suzuki marauder VZ800 start totaal niet meer

kwiekk

Rookie
23 jan 2017
29
5
Geachte,

Sinds een aantal weken heb ik startproblemen met mijn suzuki marauder.
Er is een nieuwe batterij gestoken en een nieuwe spanningswisselaar.
Tot ik vandaag een ritje wou maken. Thuis startte hij perfect na 1 week stil te stil, hij was direct vertrokken. Een ritje gemaakt van 15 km. Iets gaan drinken op een terras, wou terug starten en hij was even weg en toen niets meer. Als ik de sleutel omdraai om hem te starten branden de lichtjes zelfs niet meer van mijn dashbord. Niets meer. Het is dus iets electrisch. Iemand raad? Heb dan de pechdienst gebeld, die zijn mij komen halen en hebben mij naar huis gebracht. Ondertussen heeft de pechtdienst mijn startrelais eens uitgemeten, en er bleek 1 kapot te zijn.
Is dat nu allemaal toeval? Of heeft de nieuwe batterij en de startwisselaar daar nu allemaal invloed bij.

Iemand raad?
Groetjes,
 
Raar verhaal.
Je hebt maar 1 startrelais. En dat heeft niks te maken met totaal geen lampjes bij contact aan.

Check zekering, mn de hoofdzekering naast het start relais.

In de how to lijst staat ook een goeie.
 
Zekeringen waren allemaal ok. Snap er ook niets meer van. De man van de pechdienst wist ook niet alles van moto's zei hij. Batterij uitgemeten en was ok.
Raar dat er totaal geen lampjes branden als ik de sleutel omdraai om hem te starten.
groetjes
 
Zekeringen waren allemaal ok. Snap er ook niets meer van. De man van de pechdienst wist ook niet alles van moto's zei hij. Batterij uitgemeten en was ok.
Raar dat er totaal geen lampjes branden als ik de sleutel omdraai om hem te starten.
groetjes
Het lijkt mij dan het contactslot als de accu genoeg prik heeft, en de hoofdzekering nog heel is.

Of het is een kabelbreuk.
 
Als er een pool op de accu loszit dan is de motor ook zo dood als een pier.

En dat kan onderweg zo gebeuren. Het rijd uitstekend, en na het tanken wil het kreng niet meer starten. Ook de verlichting dood. En 10 minuten later start het gewoon weer.

En dat diverse keren tijdens meerdere ritten op verschillende dagen.
En dan kom je erachter dat er 1 pool op de accu lichtelijk loszit.
 
Dat zijn allemaal zaken die de garage nu gaan testen. Vind het wel raar dat het allemaal samenkomt, nieuwe batterij, spanningsregelaar. Polen op batterij waren goed bevestigd. Bij het omdraaien van de sleutel totaal niets hé, zeer raar. Het vertrouwen is zoek bij mijn moto. Jammer.
Groetjes
 
Dat zijn allemaal zaken die de garage nu gaan testen. Vind het wel raar dat het allemaal samenkomt, nieuwe batterij, spanningsregelaar. Polen op batterij waren goed bevestigd. Bij het omdraaien van de sleutel totaal niets hé, zeer raar. Het vertrouwen is zoek bij mijn moto. Jammer.
Groetjes
Da's een bekend verhaal hé. If it ain't broken, don't fix it.
Dat betekend dus, als je eenmaal aan het sleutelen bent blijf je voorlopig nog wel even sleutelen. Want dan gaat er meestal nog meer kapot.

Het heeft dus ook gewoon een natuurlijke verklaring.
Niks geen spoken.
 
Ja, de regelaar was stuk. Het moet iets elektrisch zijn aangezien hij totaal niets van contact geeft. Heb er vorige week ook nog met gereden en geen probleem met gehad. Is dat nu allemaal toeval? Thuis start hij goed maar eenmaal ik ergens wil stoppen en terug wil vertrekken, zo dood als een pier. Begint allemaal tegen te steken. En ook de kosten lopen op.
 
Klinkt idd als losse draad na beweging. Niet heel spannend, wel lastig te vinden. Allerlei punten in kabels meten op spanning als ie weer dood is. Maar je zegt al dat garage hem na gaat lopen, die zullen dit voor je uitvoeren.
 
Ja, de regelaar was stuk. Het moet iets elektrisch zijn aangezien hij totaal niets van contact geeft. Heb er vorige week ook nog met gereden en geen probleem met gehad. Is dat nu allemaal toeval? Thuis start hij goed maar eenmaal ik ergens wil stoppen en terug wil vertrekken, zo dood als een pier. Begint allemaal tegen te steken. En ook de kosten lopen op.
De logica is een kabelbreuk of verrotte stekker bij de spanningsregelaar.
Daar zijn ze mee aan het trekken geweest om te vervangen.
 
18C9385C-CC11-491B-B5AD-68114D2948A0.jpeg

vanaf 1 t/m 11 meten t.o.v massa met contact aan en je moet steeds 12v krijgen.
 
holy shit, bedankt voor je moeite maar daar snap ik dus niets van hé :-)
Oké,
Nu snap ik ook dat het jou begint “tegen te steken”, de kosten oplopen en je het vertrouwen kwijt bent. Tot nu toe zeer onterechte emoties voor een storing als deze. We kunnen je wel helpen op afstand maar als dit al niet lukt zonder holy shit’s dan gaat het een beetje meer tijd kosten. Het ligt er nu dus aan wat jij durft! Er moeten ook niet twee tegelijk gaan prutsen want dat is tamelijk waardeloos storingzoeken.
Je gaat ook diverse stukken gereedschap nodig hebben waaronder een multimeter.

Iemand raad?
Groetjes,
Het ligt er maar net aan wat je wil horen. Ongeacht je keuze, het gaat je meer dan een kratje bier kosten.

succes.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf de accu is het
1draadje
2zekering
3draadje
4contactslot
5draadje
6knoppie
7draadje
8knoppie
9draadje
10zekering
11draadje
12lampje

Het lampje gaat al niet eens aan.
Even op de puntjes meten en je weet zo waar het mis gaat.
 
Gisteren ging de tl verlichting in de schuur niet aan.
Starters vervangen, niks. Lampen omgeruild, niks.
De lampen deden het wel in een ander bak.

Multimeter erbij en er was geen prik 🤔
De rest van het circuit deed het wel, dus de schakelaar losgedraait en dat was het hem 👍
 
Ja nou, lach er maar om.

Dit is echt het voorbeeld zoals het niet moet.
Als ik geen andere lampen had, had ik nieuwe gekocht en dan was ik erachter gekomen dat het zaakje het nog steeds niet deed;(




:o :+
 
Ja nou, lach er maar om.

Dit is echt het voorbeeld zoals het niet moet.
Als ik geen andere lampen had, had ik nieuwe gekocht en dan was ik erachter gekomen dat het zaakje het nog steeds niet deed;(




:o :+
En als je dan net als op de cursus punt voor punt het laddertje had afgelopen dan had je er uit gekomen toch?:Y
Daarom postte ik het maar zo.
Denk dat @TS er niet meer op terug gaat komen maar allèz hè da kunde wei ook niet wete nie da da ne technisch onwetende is hè?
 
Terug
Bovenaan Onderaan