Suzuki Monsutā aka Suzuki Monster

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdM-Racing

MF veteraan
4 sep 2012
1.831
4
Gemert
Hoi allemaal,
Ik zal me even voorstellen hier in dit topic.
mijn naam is Lloyd vd Made.
Kom uit Gemert.
Ben 22jaar jong.
En heb m'n motorrijbewijs sinds vorig jaar oktober.
M'n hobby's zijn bromfiets cross, motor&auto rijden ( C rekord uit '71 ) en als werk doe ik cnc draaien. Ook heb ik de mogelijkheid om conventioneel te draaien en frezen. Dus als er iemand ooit iets gedraaid of gefreesd moet hebben... dan ben je bij mij aan het goede adres. Ook doe ik graag solidworks tekeningen maken voor mezelf en anderen.


Nu begon het weer mooi weer te worden en het kriebelen naar een motor kopen begon steeds erger te worden.
Beetje rond zitten neuzen en ben een trotse eigenaar van een Suzuki gsxr750w uit '93 geworden.

鈴木モンスター
Suzuki Monster​


ciyq.jpg

lsjb.jpg

wqw.jpg

r40e.jpg

02dv.jpg

djnj.jpg

tivf.jpg

etyj.jpg

0h4a.jpg

zrvr.jpg

vifl.jpg

gb6r.jpg

94ox.jpg

5kd2.jpg

zz0z.jpg

klw5.jpg

k8ue.jpg

Had van een kennis van me een onderkuip gekregen van een motor (geen id wat voor een) Beetje zitte puzzelen met als resultaat:

x6f7.jpg

jzpl.jpg

over de rechterkant ben ik nog niet uit. Misschien iemand tips? Of evt. een hele andere lijn?
a9ms.jpg

a7fk.jpg

over de linkerkant ben ik wel uit hoe de lijn moet lopen.
a3s1.jpg



Ander stuur gehaald voor vervanger van het B-King stuur wat ik te hoor en te smal vond, en dus niet lekker reed.

oevi.jpg

l6gr.jpg

8t29.jpg


Heb een Ducati monster buddy gekocht op MarktPlaats.
Hier een voorbeeld hoe het er ongeveer uit komt te zien.
t3wn.png


Buddy binnen gekregen
7t1e.jpg

92h2.jpg


Zo begin is gemaakt aan mn soes, kreeg de 4RVS bouten van het subframe met geen mogelijkheid los en heb ze dus moeten uitboren, wat overigens niet mijn favorite bezigheid is..

7t1e.jpg

92h2.jpg

cy8e.jpg

lu7z.jpg

vu23.jpg

lxpn.jpg

4ajn.jpg


Nieuwe handvatten binnen gekregen.

0uzx.jpg

a70n.jpg


Tekeningen in Solidworks: vdM-Racing
Hulpstukken voor subframe
5sea.jpg

c3mx.jpg

s0zq.jpg

yyte.jpg

b02l.jpg

Valdop
bf5z.jpg


had vandaag ook nog materiaal gehaald voor subframe.. Tekort zal ik niet doen.. 6meter totaal 20x20x2 koker 1,5m per stuk en we hadden nog 1,80 Ø21x2 liggen.
Bovekant subframe word dus uit koker 20x20x2 gemaakt en onderstuk subframe word rond.
Dit omdat de onderkant zichtbaar word en de bovenkant niet.

valdoppen vandaag gemaakt en bevestigings punten voor subframe onderkant. Morgen op het werk even materiaal zagen en dan morgen avond weer frezen. (bevestigings punt bovenkant subframe)

Valdoppen
rdeo.jpg

lcd6.jpg

ophangpunt subframe
lsd9.jpg

i0b0.jpg

f01f.jpg

Momenteel staat de motor er zo bij:
epx2.jpg

fykq.jpg

5qhf.jpg

8l8h.jpg

dlxg.jpg

cxv8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog een volgeling erbij!
Zullen wel veel leuke dingetjes op komen als je een cnc machine tot je beschikking hebt ;)

Qua kleuren zou ik niet teveel op de kleuren van mn huidige pak af gaan.
Wat als je een nieuw pak koopt?
 
Nog een volgeling erbij!
Zullen wel veel leuke dingetjes op komen als je een cnc machine tot je beschikking hebt ;)

Qua kleuren zou ik niet teveel op de kleuren van mn huidige pak af gaan.
Wat als je een nieuw pak koopt?

Qua kleuren combo had ik al in gedachte voor ik mn pak kocht.
Heb zelf geen cnc machine beschikbaar want op t werk mag helaad niet gehobbyd worden. Maar een kennis van me heeft conventionele mavhines beschikbaar.
@bart. Doe dat haha :D
 
Wat leuk dat jij jouw adres op de foto zet, wanneer ga jij op vakantie ? :+

Leuk project, monster kontje staat goed.
Combinatie huisvlijt en beschikbare werktuigen geeft meestal een goed resultaat :)
Succes verder.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Ben Lloyd v.d. Made. ;)

Is dat bij Erwin?
De EFE -------> piccies!! ;)Ah, de fiets van Maikel84 ........ so nice. :Y

Hoi Fred. Dat is inderdaad het graagbezochte schuurtje van Erwin en die EFE is erg lekker. Van een Engelsman dacht ik. Binnenkort moet ik toch die kant op. Zal wat foto's maken als ik er aan denk.

Mooi project trouwens, ben benieuwd naar de update!
 
@wim komt goed met de updates. Ben nog lang niet klaar

@wynand bedankt en leuk dat je mn topic gaat volgen.

@hubertje ja dit is nog de std achterbrug. Maar ben wel vanplan een andere te monteren.
 
@bart iets plat en smal net kbipperlicht geïntegreerd
@tsjah ja is std.
@ knarf ja puch is al paar jaar weg. Nu een hm cre50 6bak
 
Klopt alleen kijkt raar omdat linkerkant gewoon n koker is.

KUT!

Heb andere luchtfilter nodig.. wat direct op de carbs zit ipv luchtfilterbox en dan nog n tuut naar achter toe.. Zoals ik mn subframe nu wil lasse kan ik mn accu niet kwijt.... Enigste manier zou zijn als ik korte luchtfilters heb en dan mn accu tusse t frame zet, waar nu de accubak zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een befaamde gixxer 750w achterbrug van 1995 liggen die weg mag! Ik gok dat ze zo in jouw 93-er past! Stuur maar een PB als je interesse hebt..

Heb ook nog een 4 in 1 uitlaat spruitstuk van vance & hines en wat kleine dingen (alu tank ontluchting van fighter rudy uit duitsland, k&n luchtfilters, ... bijvoorbeeld!)

Was zelf aan een 750w '95 bezig maar ben er mee gestopt!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag lekker gewerkt aan de motor, subframe gelast, tankbevestiging gelast.
Kom er alleen achter dat ik mn subframe achter moet inkorten ivm het achterlicht. Buddy wil ik laten aansluiten op het achterlicht, wel zo mooi i.p.v. dat het er 1cm onder zit.
Ook ben ik er achter gekomen dat ik andere luchtfilters er op moet hebben, zit te denken tussen K&N of Twinair filters. Kan er zelf een airbox omheen maken van polyester of carbon, net wat ik wil haha.
Daardoor win ik een hoop ruimte om mn grote accu kwijt te kunnen. Die past dan mooi op de plek waar nu het filter zit.

Zit alleen te dubben hoedat ik mn buddy ga bevestigen.. Waardoor hij dus op zn plek blijft zitten. Kan 2 lipjes aan de bodem vast poppen en versterken met polyester en dan zou ik het slotpen kunnen gebruiken. Zou ik eigenlijk een originele duc monster buddy slot moeten hebben, dat komt het beste uit.
Genoeg gelult.. Hier paar foto's (BTW let niet op de rommel xD)

sjq8.jpg

akv2.jpg

f3ay.jpg

y9b4.jpg

vnwq.jpg

fl5p.jpg

v5vz.jpg

6b1c.jpg
 
er liggen daar allerlei tools waar ik me echt vragen bij stel wat deze erbij doen :)

komt wel goed!
 
@gixxerron, klopt heb de soes slotplaat hier nog liggen en gepast en dat gaat wel. morgen nog eens beter naar kijken hoe dat ik die zo efficient kan gebruiken.

@sepp, haha heb nog helemaal niet opgeruimt dus gereedschap van het begin ligt er nog bij. Kreeg de 4imbus bouten van het subframe niet los dus heb vanalles gebruikt en dat zie je nog liggen.

EDIT: ik weet ook wat voor achterlicht en knipperlicht ik achter ga gebruiken..
a2rn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb deze ff in de favorieten gezet, heeft wel potentie deze fiets!

Handig ook dat je draai en freeswerk doet, niet dat ik nu iets nodig heb, maar je zit niet zo heel ver weg..
 
Dankje Mieluh. Leuk dat er toch mensen het topic volgen, reacties zijn altijd welkom net als tips en evt. ideën

laat maar weten als je wat nodig hebt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan