Suzuki Monsutā aka Suzuki Monster

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor zover de Suzuki gsxr 750w..

altans.. het blok dan.
Afgelopen weekend naar zuid duitsland gegaan naar een Opel meeting. Caravan er achter 2 motoren erin en gas erop.
Zaten dicht bij het zwarte woud vandaar dat de motoren mee gingen.

zaterdags een rit van 250km gereden en op de laatste +-50km liep het blok kapot.
gister thuis even gekeken wat het kon zijn, nokkenas timing staat goed, nokkenasketting staat strak + onderspanning van de kettingspanner, ligt geen gruis bij de koppeling...

Geluid uit onderblok.. conclusie: of een krukas lager of een bigend lager..
Vanavond naar kennis van me even bekijken wat het gaat worden.
Denk zelf dit blok eruit en een nieuw 750blok erin..
 
Daaaag oma,,


Zo het is nogal lang geleden dat ik iets van me heb laten horen in mn eigen topic.
tijd voor verandering haha
Laatste keer was mn blok in de soep gelopen en was ik opzoek naar een ander blok.
Dankzij wat zoek werk hier in de buurt een andere blok gevonden en gekocht. Helaas niet horen lopen maar zag er wel goed uit.
Oud blok er uit nieuw blok er in. Wel gelijk de inlaat rubbers goed bekeken en die met RVS bouten was gezet ipv de verroeste schroeven.
Inmiddels met de motor op vakantie geweest (bouwvak 2014) hebben ruim 5000KM gereden door de landen, Nederland, Duitsland, Zwitserland, Italie, Oostenrijk, Duitsland en weer terug in Nederland.

Heel veel foto's en filmpjes gemaakt, maar ook weer een hoop foto's verloren, gelukkig de filmpjes niet want die stonden op de GoPro (film van de vakantie komt nog)
Ondanks het vele slechte weer (regen en onweer) toch een leuke vakantie gehad, soes had t goed uitgehouden tot aan italie, liep slecht (lees: 3cilinders) maar kon zo niet vinden wat het kon zijn, had ook geen gereedschap bij dus enigste wat ik kon checken was de bobines te verwisselen.. Dit hielp ook niet maar goed toch verder gereden alleen dan wat rustiger aan gedaan.
Later bleek dat er een bougie kapot gegaan was... Verwisseld en nu loopt ie weer als vanouds.

Hier even een leuke en mooie foto op de Stelvio pas
d1M1I2q.jpg


Daarna samen gaan wonen en nauwelijks nog leuke ritten op de fiets kunnen maken, ook nog aan verkopen zitten denken maar ja dat valt nu niet mee en het is maar net wat de gek er voor geeft.

Na lang denken en omdat ik nog een klein project voor de soes heb liggen toch maar besloten om de motor te houden.
Heb namelijk nog een leuke quickshifter liggen die een kennis van mn pa ooit gemaakt heeft (zelf ook gebruikt voor het sprinten) Zag m laatst weer liggen en dacht... Tsja die moet er toch maar eens opkomen als ik de soes niet verkoop of verkocht krijg..

Ook heeft de motor een kleine face-lift gekregen,
Andere koplamp, digitale km teller, ander stuur en een nieuwe kont. Nog wel met de Duc monster buddy maar subframe is anders gemaakt omdat ik daar de accu in kwijt moest plus heb nu mn origineel luchtfilter bak er weer in zitten. Werd gek van die open K&N filters, kwa zooi maar ook kwa geluid.

Hier een paar foto's

lhoqYc9.jpg

4GsGjFm.jpg

9077Ez0.jpg

DSgV7jU.jpg

4SWfjQ8.jpg


ja de motor pas net in de schuur
Y2a3Dpo.jpg


Ook met de soes eindelijk die lang verwachtte Knee-down gemaakt :P

Voor het nieuwe seizoen moet ik eigenlijk weer een nieuw setje vers rubber er om heen leggen (vooral achter) en wil ik een paar kleine dingen doen.
Wielen eens aanpakken want dat paar staat me niet meer aan. Misschien eens probere om de Clipons er op te doen maar hier ben ik nog niet uit. Een seatcover aanschaffen of een maken aangezien dr niemand achter op hoeft.
Binnekant van het subframe is nu nog bekleed met geplastificeerd karton.... wilde dit eigenlijk van aluminium maken maar we kregen het zo gauw niet gedaan aangezien we geen dun aluminium hadden.
En natuurlijk komt die quickshifter er nog op.

Groetjes Lloyd
 
Vele kilometers gemaakt zie ik maar weer, daar is tie voor natuurlijk :P.

Het nieuwe subframe is jammer genoeg niet zo mooi als het oude, maar wel functioneler. Aangezien je veel kilometers maakt snap ik die keuze. Voorkant is er lekker op vooruit gegaan, al kan het wel wat nieuwe lak hier en daar gebruiken zoals je al zei.

Ik ben benieuwd naar verdere vorderingen, Lloyd. Succes!
 
ja heel veel km's gemaakt, Vond het oude subframe ook iets mooier maar goed die was niet zo praktisch. In dit subframe zit alle electronica, de accu maar ook het koelvloeistof reservoir toch wel handig.
Zit er aan de twijfelen om de koplamp nog wat hoger te plaatsen maar daarvoor moet ik het frame wat voor aanpassen bij het balhoofd.

bedankt.
 
Absoluut handig om alles onder het zadel te hebben idd. Praktisch gezien veel fijner.

Ik zou de koplamp idd iets hoger en meer naar het balhoofd plaatsen. Dan lijkt hij minder los te staan van het geheel.
 
Vorige week even een setje kroonplaten getekend.
Wil ze ook zelf proberen te maken conventioneel
Het is nog maar een voorbeeld dus kwa maatvoering klopt het niet helemaal maar zit er niet ver van af.

Bovenste kroonplaat
RK8wRJP.jpg


Onderste kroonplaat
I9MkcOY.jpg


Risers
C6s8Q6o.jpg


En het totaal plaatje...
NWFRBrY.jpg


Als het goed is krijg ik vandaag een losse set kroonplaten zodat ik de maatvoering goed kan krijgen. Ook ga ik eens wat meten zodat ik m'n quickshifter kan ga an gebruiken.
Ook daarvoor moet ik nog wat dingen uit vogelen zoals aansluiten enz.

Vorige week ook nieuwe spiegels binnen gekregen (Bar-End mirrors) vanavond gelijk even origineel gsxr koppelings hendel houder ophalen en t zaakje monteren met m'n cnc gefreesde hendels.
Zal in het weekend wat foto's posten.
 
Dankjewel, heeft me toch ff geduurd voor ik er zelf tevreden over was hoor. Had ze eerst dicht maar dat was geen optie.
Zaterdag krijg ik een origineel kroonplaten set om te meten en dan kunnen de tekeningen gemaakt worden.
Dan maar eens wat materiaal regelen.
Kan ze mooi via het werk laten trommelen en daarna laten annodiseren dus komt goed uit.
 
Vandaag weer eventjes wat aan de soes gedaan. Had vd week eindelijk een andere koppelingshouder zodat ik mn cnc hendeltje er op kon zetten.
Ouwe meuk eraf nieuwe er op.

Tevens ook bezig geweest om eens te kijken hoe mn spiegels komen te zitten, alleen mn zelfgemaakte rubber in stuur met moer er achter.... Word m niet, eventjes nieuwe tekening maken en dan maar eens wat gaan draaien zodat de bar-end spiegels er wel fatsoenlijk op kunnen.

Ga een alu bus draaien met M8 er in, met een flens eraan waar ik dan de spiegel overheen kan schuiven en dan aan de andere kant een alu schijf met gat er in wat verzonken is zodat ik die verzonken M8 bout er in kan doen. Daarna dit maar gewoon zwart spuiten of polijsten maar dat weet ik nog niet.

Had ook de beugel die op mn stuur zat er afgehaald zodat het wat minder crosser is, oogt een stuk mooier. Aangezien er niet met de soes gesprongen word ed. heb ik die steunbalk niet nodig.
Hier gelijk wat up to date foto's van hoe de soes er bij staat.

43xIXgk.jpg

7zhDpt1.jpg

OeNErpr.jpg

HanRCmv.jpg

FeVYR3K.jpg

A8zFgFH.jpg

JY2S0I6.jpg
 
Zo nog even de bovenste kroonplaat afgemaakt kwa tekening, toch nog wat anders gemaakt als ik eerst van plan was.
van:
RK8wRJP.jpg


naar:
FS50WyS.jpg
 
Klopt is eigenlijk een linkse demper... Maar daar geven we hier niet veel om xD haha komt vanzelf goed..
 
Dag dag oma.




Eerister mooi busjes gedraaid zodat ik mn spiegels eindelijk kon monteren..

HAv74pP.jpg

mec72nt.jpg

d0D1aHg.jpg

nHM4B2z.jpg




Heb ook mn oude linkpijp mee genomen en de laser demper moet daar op passen moet em alleen een beetje rond maken de linkpijp.. Is een x goed gevallen ofzo...
 
Netjes opgelost, :Y alleen vond ik het geen kijken die spiegels naar beneden.
Elke keer arm weghalen om het goed te zien.
Qua looks wel de mooiste oplossing. ;)
Trouwens staat jou stuur niet aan de hoge kant, of vind je dit prettig zo. :] :W
 
Ejj ouwe... Wegwezen.

@kwajongen, ik heb er totaal geen last van dat m'n armen voor de spiegels zitten.

Zal ze eens een x omdraaien kijken hoe dat staat.


Gister maar eens begonnen aan m'n nieuwe demper
sfuFN79.jpg

Maar zo moet hij niet zitten natuurlijk.
Even bekeken hoe die dan beter zat.
0GOLnNX.jpg


Nog niet helemaal te vreden dus de zaag er in
Uit eindelijk hier op uit gekomen, de demper komt nog een stukje naar voren zodat hij wat mooier aansluit. nu linkpijp lassen dan hele uitlaat er onderuit, Vd week stralen en dan met hittebestendige zwarte lak spuiten.
FxYIgVN.jpg
 
Ja mooie duo-cover he hahahaha


Thnx man, vanmiddag even linkpijp hechten, vd week stralen dan laten tiggen en dan hittebestendig zwart spuiten en dan op temp laten komen door gewoon een stukje te rijden hahaha.
Heel de uitlaat word btr gestraald en gespoten.
Mag wel eens een keer, ziet er niet meer zo goed uit

Zag dat ze ook hittebestendig wit hadden... Maar denk dat het dan te veel eye catcher word
 
Hittebestendig wit zou ik zelf niet doen iig. Volgens mij is dat redelijk moeilijk schoon te houden.
 
Ja ik weet t ook niet, denk dat ik toch zwart pak omdanks dst de motor blauw met wit word gespoten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan