Suzuki of Kawasaki of iets anders? Reageer...

De keuze moet volgens mij vallen op?

  • Kawasaki er5

    Stemmen: 1 5,6%
  • Suzuki gs 500

    Stemmen: 0 0,0%
  • Suzuki SV 650

    Stemmen: 13 72,2%
  • Honda NTV 650 (Hawk)

    Stemmen: 4 22,2%
  • Honda CB500

    Stemmen: 0 0,0%
  • anders.nl..

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    18

sem

MF'er
15 mrt 2004
35
0
tilburg
Dag,

Even voorstellen: ben beginnend motorrijder.(geen beperking mbt. 25 kw). Heb een aantal jaren geleden mijn rijbewijs gehaald. Sinds die tijd student geweest en nu ben ik eigenlijk aan het orienteren op een aanschaf van een motor.Ik zoek een 'naked bike' en zit aan de volgende alternatieven te denken: een Suzuki 500 gs, een Suzuki SV 650 (weet dat ze duurder zijn, kom ik zo op terug) of bijv. een Kawasaki er5. Even vooropgesteld:
1.natuurlijk heb ook ik een budget;
2. ben wel geinteresseerd in de techiek maar ben tot ben wat betreft motoren niet erg technisch. Krijg dit denk ik wel onder de knie, maar wil hiermee wel rekening houden met de aanschaf.
3. Ik wil er ook langere reizen (paar weken) mee gaan maken (c.q. tourmotor dus)
4. Qua postuur ben ik zo'n 1.75, dus verwacht daar geen problemen
5. Moet ik dus op zoek naar een lichtere 'beginnersmotor' (goedkoop?) of geeft ik E1000,- meer uit en zoek een iets zwaardere motor, omdat ik na een jaar toch raak uitgekeken op een lichtere motor?

Wat mijn plan nu is, is om eerst een aantal dagen verschillende motoren te huren voor een dag. Kijken wat ik lekker vindt rijden en dan goed gaan zoeken naar een tweedehands motor. Ik weet uberhaubt niet of dit de verstandige manier is, want je kunt ook als volgt redenen: steek dat geld om te huren in de aanschaf van je nieuwe motor! Ik ken eigenlijk in mijn directe omgeving te weinig mensen die me hiermee verder kunnen helpen.. en dus zoek ik een reactie van jullie, de deskundigen'.

Graag hoor ik tips, of dingen waar ik aan moet denken, niet over het hoofd mag zien, of gewoon wijze raad. Nogmaals: alle hulp hierbij is welkom

Ik woon in Noord Brabant, maar kom ook regelmatig in Nijmegen, Arhnem of Achterhoek, dus gaat je tip over een dealer of zo dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Alvast bedankt voor je reactie! Groet, Niels.

Ps: kan maar zo zijn dat je dit bericht ook op andere plekken tegenkomt, maar ik probeer dan daar ook even kennis te vergaren…
 
sv650 is een fijne en sportieve fiets. heb er een keer eentje een dagje gehuurd. kon er binnen een paar minuten mee lezen/schrijven. (gelijk de dijk mee opgegaan en flink mee gestuurd de hele dag)

wat mijn plan nu is, is om eerst een aantal dagen verschillende motoren te huren voor een dag. Kijken wat ik lekker vindt rijden en dan goed gaan zoeken naar een tweedehands motor.
goed plan hoor. zo heb ik dat ook gedaan voordat ik mijn motor kocht. een proefritje van een uurtje zegt toch een stuk minder als een hele dag op zo'n fiets.

sterker nog. mijn huidige fiets heb ik gekocht zonder er op te rijden (was wel nieuw, want 2e hands wil ik natuurlijk altijd rijden) want ik had hem eerst gehuurd en er een dag op rondgereden. wist dus wel hoe 'ie reed.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens naar een NTV 650. Is ideaal als naked tour motor, niet kapot te krijgen (iemand hier op MF heeft al 250.000 km erop zitten, rijdt nog steeds!), en weinig onderhoud omdat ie cardan heeft. Net als de SV heeft ie net wat meer power dan een 500tje, zodat je er voorlopig niet op uitgekeken raakt. En hij is voordelig in aanschaf! Je zei dat je wel een budget had, hoeveel ongeveer?

Qua lengte moet je ook hiermee uit de voeten kunnen, ik ben namelijk evenlang!

Verder heb ik geen ervaring met de types die jij hier noemt, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.
 
SV!!! Is echt een toppertje. Ik heb er twee gehad en nooit spijt gehad. Ook vakanties mee gedaan (4500 km in twee weken) en echt geen centje zadelpijn. Qua uiterlijk en geluid van de 3 opties absoluut die 1000 euro meer waard (als je het kunt opbrengen althans, maar daar ga ik maar vanuit omdat je hem zelf als optie aangeeft).

Wil je echter met wat goedkopers beginnen, dan is een NTV zoals Basia al zegt een leuke optie. Erger nog, een Hawk is nóg leuker ;) .
 
Welkom :]

Ik zou voor de sv gaan. Ik heb hem een keertje meegekregen als leenfiets en het is een ontzettend leuke speelfiets die ook op de snelweg goed bevalt. Ruim voldoende vermogen zonder dat je als beginnende motorrijder je zorgen hoeft te maken of je het wel aankan.
 
Z750 :} :+
nee ik zou ook voor de SV gaan, er nevernooitniet meer na het lessen en een gs lijkt me nou ook niet echt bepaald fijn..
 
Moet ik dus op zoek naar een lichtere 'beginnersmotor' (goedkoop?) of geeft ik E1000,- meer uit en zoek een iets zwaardere motor, omdat ik na een jaar toch raak uitgekeken op een lichtere motor?
Als je begint met motorrijden vind ik het verstandiger om op een "lichte" fiets te beginnen. Is makkelijker te corrigeren en ik vind dat je er beter op leert rijden. Er is trouwens een behoorlijk prijsverschil tussen een gebruikte 500 of die SV. Een goede GS vindt je al vanaf zo'n 1.500 terwijl je een SV niet snel onder de 4.500 zal tegenkomen. Een lichte motor hoeft niet te vervelen. Ik zo'n 10 jaar op 750 en 1000 cc ers gereden en heb nu al weer 3 jaar een lichte motor. Bij een lichte heb je ook al een hoop pret bij lagere snelheden. Bij de zwaardere fietsen begint de pret pas echt bij hogere snelheden. En dat vindt ik in dit van Gatsos vergeven landje lastiger. Je zit constant op snelheidscontroles te letten.
Je kan ook nog de Honda CB500 aan je poll toevoegen en uiteraard de al door Basia genoemde NTV
 
Als je begint met motorrijden vind ik het verstandiger om op een "lichte" fiets te beginnen. Is makkelijker te corrigeren en ik vind dat je er beter op leert rijden. Er is trouwens een behoorlijk prijsverschil tussen een gebruikte 500 of die SV. Een goede GS vindt je al vanaf zo'n 1.500 terwijl je een SV niet snel onder de 4.500 zal tegenkomen. Een lichte motor hoeft niet te vervelen. Ik zo'n 10 jaar op 750 en 1000 cc ers gereden en heb nu al weer 3 jaar een lichte motor. Bij een lichte heb je ook al een hoop pret bij lagere snelheden. Bij de zwaardere fietsen begint de pret pas echt bij hogere snelheden. En dat vindt ik in dit van Gatsos vergeven landje lastiger. Je zit constant op snelheidscontroles te letten.
Je kan ook nog de Honda CB500 aan je poll toevoegen
 
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties! Nog wat toevoeging over mijn budget dan maar: zit helaas aan een max van E 2500/ E3000. Vallen hiermee opties weg, dan wordt de poll in ieder geval realistischer (hoe jammer ik dat ook vind) ....Intussen pas ik de poll aan zoals je ziet. Nogmaals bedankt, Niels.
 
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties! Nog wat toevoeging over mijn budget dan maar: zit helaas aan een max van E 2500/ E3000. Vallen hiermee opties weg, dan wordt de poll in ieder geval realistischer (hoe jammer ik dat ook vind) ....Intussen pas ik de poll aan zoals je ziet. Nogmaals bedankt, Niels.

Voor dat geld kun je wat de NTV betreft een heel eind komen... voor 2000/2500 euro heb je al een hele mooie! Kijk eens op motoroccasion.nl o.i.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan