Suzuki RF 900 dynamo

menno61

Rookie
7 jun 2011
4
0
velsen noord
mijn vraag is de dynamo is stuk en het type nummer is 31400-17E30
ik kan deze nergens meer krijgen maar wel type 31400-17E20
weet iemand het verschil tussen deze 2

Menno
 
Je hebt grote kans dat je dynamo niet defect is maar een koppelingsdeel die de dynamo aandrijft. Bij 98% van de RF-en is dit het geval.

Ga naar een Suzuki dealer en die kan je het onderdeel leveren..
 
Beste mensen,

Ik ben bezig een oude RF600 op te knappen. De accu laadt helaas niet meer op. Ik heb er een nieuwe accu in gezet en ook deze laadt niet op.

Nou hebben we de dynamo doorgemeten. Deze was goed. Dan denk ik dat de spanningsregelaar die in de dynamo zit niet goed is.

@TLRBOY jij zegt iets over een koppelingsdeel die de dynamo aandrijft. Is dat echt bij 98% van de RF-en zo? En hoe kan ik daar achter komen? Ik denk dat de kans ook groot is dat de spanningsregelaar in de dynamo kapot is toch?

Groetjes
 
Als de spannignsregelaar kapot is dan meet je doorgaans een te hoge spanning als de motor draait. Zet eens een multimeter op je accu als de motor loopt en gooi de waardes eens hier in het topic.

stationair en bij gasgeven.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben bezig een oude RF600 op te knappen. De accu laadt helaas niet meer op. Ik heb er een nieuwe accu in gezet en ook deze laadt niet op.

Nou hebben we de dynamo doorgemeten. Deze was goed. Dan denk ik dat de spanningsregelaar die in de dynamo zit niet goed is.

@TLRBOY jij zegt iets over een koppelingsdeel die de dynamo aandrijft. Is dat echt bij 98% van de RF-en zo? En hoe kan ik daar achter komen? Ik denk dat de kans ook groot is dat de spanningsregelaar in de dynamo kapot is toch?

Groetjes
Eerst meten, dan probleem verhelpen: how to - accu en laadsysteem controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan