Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Ben benieuwd of er reactie komt. Indien niet dan zit er niks anders op om maar eens een en ander te meten en te vergelijken. Ik heb een RF 900 dus ik kan wel een aantal dingen meten. Maar hopelijk heeft iemand dat al eens gedaan.
 
Beste allemaal. Helaas ga ik stoppen met mij RF600. Motor gaat te koop. Voor de motorfiets heb ik diverse nieuwe onderdelen, waaronder kuipdelen, tank etc. Mocht iemand interesse hebben, neem dan gerust contact op.
 
Hallo rf liefhebbers, ik wil mijn gsx-f verfraaien met wat rf onderdelen van het rijwielgedeelte. Nu zoek ik echter nog een km teller aandrijving en een bracket/remklauwhouder van de achterrem (kleine model). Heeft iemand hier die toevallig over? :)
 
Hallo rf liefhebbers, ik wil mijn gsx-f verfraaien met wat rf onderdelen van het rijwielgedeelte. Nu zoek ik echter nog een km teller aandrijving en een bracket/remklauwhouder van de achterrem (kleine model). Heeft iemand hier die toevallig over? :)

Ja heb nog wel een hele RF over :+
 
Ik heb sinds oktober weer een RF. Precies zo een als een dikke 20 jaar geleden.
Op een donkere ruit na helemaal origineel met 44.000 kms op de klok en geen spatje roest.

Suzuki RF900R.jpeg
 

Bijlagen

  • Suzuki RF900R.jpeg
    Suzuki RF900R.jpeg
    93 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Hij heeft sinds de proefrit nog geen kms gemaakt, maar er is wel al het nodige aan gedaan.

- Metzeler Z8 banden.
- Teflon leidingen op de voorrem en de koppeling.
- Verstelbare en wegklapbare rem- en koppelingshendels.
- Een klok/volt-/thermometer.
- 3-voudig achterlicht.
- Ledverlichting rondom, maar wel in de originele knippers.
- Handvatverwarming.
- Het pijpje in de tank is met 1 cm ingekort, zodat-ie niet zo snel op reserve hoeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb als project onlangs een RF900 aangeschaft. Nu kom ik er achter dat er een achterbrug met achterwiel van een 600 in zit. Deze zou ik graag weer terug willen bouwen naar origineel. Heeft iemand hier toevallig deze onderdelen nog nog liggen voor niet de hoofdprijs ? Het gaat om de achterbrug, achterwiel, remmen en schokbreker.
 
Dank voor de tips. Ben er inmiddels achter dat er veel meer met deze motor gekloot is. Alleen het kale frame blijkt van een RF900 te zijn, de rest is allemaal RF600, inclusief het blok. Kijk wel even wat ik ermee ga doen.
 
Dank voor de tips. Ben er inmiddels achter dat er veel meer met deze motor gekloot is. Alleen het kale frame blijkt van een RF900 te zijn, de rest is allemaal RF600, inclusief het blok. Kijk wel even wat ik ermee ga doen.
Vering goed op je rijgedrag afstellen, en gaan
 
Hallo allemaal, ik ben opzoek naar een main jet holder voor een rf600 j 94.
Deze zijn nietmeer te verkrijgen bij suzuki zelf wie heeft weet nog wat?
 
Vraagje aan de kenners hier.

Ik ben, met een beperkt budget, een beetje aan het rondkijken naar een dikke sporttour.

Mijn voorkeur gaat uit naar een cbr1000f of een rf900.

Waar moet ik op letten bij een rf900?
Wat zijn de zwakke punten?

Ivm het beperkte budget zal het geen in nieuwstaat verkerende motor worden, maar als ik met jullie advies een kat in de zak kan voorkomen, zou datheelfijn zijn
 
Uiteraard de algemene zaken. Maar de 2e versnelling wil het nog wel eens begeven. Flink gasgeven in z'n 2 en je weet het. Hij mag er niet uitspringen. Dan de dynamo (aandijving ervan) even spanning op de accu meten bij gasgeven en licht aan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Terug
Bovenaan Onderaan