Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

maar dan 15000 km 🤔
m'n pa heeft afgelopen jaar nog geen 200km gereden met z'n motor.

Dus ja, knetterlage kilometerstanden geloof ik vaak bij motoren wel. Er wordt hier gedaan alsof een lage kilometerstand altijd is teruggedraaid, maar juist dat kun je zien. Versleten stepjes heb je bijvoorbeeld nog niet bij 15000km. Net als gebruikerssporen zijn ook minimaal
 
RF900r black nieuw project .
 

Bijlagen

  • 20210814_164730.jpg
    20210814_164730.jpg
    330,4 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Komt ie helemaal niet kan de thermostaat open blijven staan. En zou die vervangen moeten worden.
Maar ik denk ook dat het wel meevalt en het zo hoort.
Krijgen we ook nog een foto?
 
Sinds anderhalf jaar heb ik een RF900, dus ik meld me hier. Zwart, 1995, zo'n 11.000 op de teller.

Nu nog even m'n sleutels terugvinden en dan kan ik er weer wat mee :')
 
Hallo mijn koppeling slipt in alle 5 versnellingen.
Vermoedelijk een verkeerde olie er ingehad. de rf900 /94 heeft 37000 km gedraaid.
(ik dacht eerst versn bak def maar bleek toch de koppeling te zijn valt mee dus)
Louis had een leuke aanbieding setje TRW (Lucas)van 120 euro voor 49 euro. 2 veer schijven en deksel pakking ook besteld.
Dop 50 geleend nu loshalen en even bekijken of de stalen platen ook nog goed zijn .
 
Laatst bewerkt:
Na het plaatsen van de nieuwe koppeling weer slippen.:? Het hydro zuigertje in de deksel zal wel vast zitten... had ik toch eerst moeten bekijken.
Wees gewaarschuwd
 

Bijlagen

  • 20220411_181633.jpg
    20220411_181633.jpg
    235,7 KB · Weergaven: 14
  • 20220411_181639.jpg
    20220411_181639.jpg
    181,3 KB · Weergaven: 14
De Druk schijf zit vast met dop 50 ( 94 model) heb hem met een 220v slagsleutel los gehaald. En in de versn gezet achterwiel geblokkeerd onderkant achter vork en op 10 kg weer vast gezet. :)

En hij loopt weer helemaal zonder problemen en schakeld weer als boter daar word je blij van. Groeten

(Achteraf bleek dat de vorige eigenaar de drukstift niet in het midden heeft geplaatst.
Dus bij het koppelen werd de zuiger klem gezet .... en ging niet meer terug. gevolg slippende koppeling.)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen! Sinds een week ben ik trotse bezitter van een rf600 uit 93. Fiets heeft wat TLC nodig, bij het sleutelen merkte ik op dat de vering voor erg zacht is, als in; ik druk hem erg makkelijk in. De preload is helemaal ingedraaid (zwaartste stand, volgens werkplaatshandboek).
Is dit normaal voor deze motor? Ik ben gewend aan mijn Pan, maar dat is natuurlijk geen vergelijk
Aanvulling: de veerpoten zijn droog, stofringen zien er nog redelijk uit, poten zelf zijn ook redelijk schoon.
 
Geen ervaring met de RF 600. Bij de 900 vind ik de voorvork juist erg hard. Vering gaat wel, maar ik heb de dunste voorvorkolie erin omdat ik de demping veel te zwaar vond.
 
Zowel voor de RF600 als de RF900 nog te verkrijgen niet goedkoop wel erg mooi.
alleen voor super poetsers merk: beowulf ( rv bescherming voor radiateur)
 

Bijlagen

  • rad bescherming.jpg
    rad bescherming.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 11
Goedemogge,
Nu voor de tweede keer dat er een cilinder uitvalt. Eerste keer weggebracht en werden de carburateurs gesynchroniseerd, iets rijker afgesteld, maar je rook gewoon de benzine en hij reed 1:10. Weer weggebracht en minder rijk afgesteld. Prima in het begin. Vorige week voor een rit van 360 km eerst even getankt, 98. Choke had ik eerst open en daarna dicht gedraaid. Het leek of hij niet helemaal dicht ging. Hij liep na verloop van tijd op 3 cilinders. Nu maar weer terug. Wat kan dat zijn?
 
Je verteld niets van de geschiedenis. Heeft de motor lang stilgestaan? Valt nu dezelfde cilinder uit? Je hebt het gevoel dat de choke niet helemaal dicht gaat, check dat eens. Rijker afgesteld, wat dan? Mengselschroeven, gasnaaldenomhoog of grotere sproeiers? Zijn de carburateurs goed schoon ( van binnen, na stilstaan? )
 
Hé Tomcat, de motor staat alleen tijdens de wintermaanden stil. Twee jaar terug heb ik de motor weggebracht omdat hij een beetje stotterde in de eerste versnelling. Carburators zijn gesynchroniseerd en hij liep weer perfect. Wel het advies gekregen 98 te tanken, ik reed altijd op 95. Tijdens mijn rit in Duitsland merkte ik dat ik veel eerder moest tanken dan normaal. Mijn vrienden tijdens de rit zagen af en toe een dot grijze rook. Je rook ook een beetje de benzine, op de terugrit naar Nederland begon hij weer op 3 poten te lopen. Weer weggebracht, de motor is afgesteld en 4 nieuwe bougies, hij liep weer prima tot het moment dat ik twee weken geleden benzine ging tanken en hij ineens weer op 3 cylinders liep. Kan hem de 17e weer wegbrengen, maar wat zou de oorzaak kunnen zijn? Altijd in onderhoud en inmiddels 81.000 km op de teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan