Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Snelle reactie. Worden we niet echt vrolijk van :P. Betekend dat tandwiel niet helemaal jofel is begrijp ik. Als vriendin er alleen maar rustig mee zou rijden zonder flink doortrekken zodat het niet optreed zou het dan nog lang mee kunnen gaan of is dit een teken dat het binnen een paar duizend KM sowieso moet gebeuren? Enig idee hoeveel kosten aan materiaal en arbeidsuren dit naar schatting zijn door een techneut?

Kost genoeg om op zoek te gaan naar een ander. Blok moet er onder weg en open. Kosten qua materiaal valt wel mee maar de uren tellen tegenwoordig leuk aan bij een motorzaak.

Edit: Is het die zwarte die ik hier bovenaan de pagina heb gepost?
 
Laatst bewerkt:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Vrouwen vinden de kleur ook belangrijk ;) Deze vond ze juist zo mooi. Ze heeft nog geen rijbewijs dus nog tijd om verder te zoeken. Er zijn er hier meerdere met deze kleur dus vroeg of laat komt er vast nog een beschikbaar. RF600R in paars of paarse accenten zou ook een optie kunnen zijn. Is die 600 ook eentje die erg fijn rijd met lagere toeren? 100pk is nog ruim voldoende.
 
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Vrouwen vinden de kleur ook belangrijk ;) Deze vond ze juist zo mooi. Ze heeft nog geen rijbewijs dus nog tijd om verder te zoeken. Er zijn er hier meerdere met deze kleur dus vroeg of laat komt er vast nog een beschikbaar. RF600R in paars of paarse accenten zou ook een optie kunnen zijn. Is die 600 ook eentje die erg fijn rijd met lagere toeren? 100pk is nog ruim voldoende.

Als een beginnend rijder rijd een 600 best lekker.. ik heb de 600 als iemand achterop mee gaat. Maar is ook mijn 1e motor.. bijmij schokt hij niet laag in de toeren...
 
Laatst bewerkt:
Als ze haar rijbewijs nog niet heeft dan zou ik eerst maar 's kijken naar een 600. Een 900 kan wel een handvol zijn als je 'm ff opentrekt. Qua kilo's is ie ook nog wat zwaarder.

Gezien de donkere onderkuip is daar ook iets mee aan de hand geweest. Kleur is mooi maar laat dat niet leiden tot een verkeerde keus. Als beginnend motorrijdster moet je je vertrouwd voelen. Ik weet niet waar ze op lest maar de overgang naar een bijna 20 jaar oude knar kan wel een cultuurschokje veroorzaken.
 
Snelle reactie. Worden we niet echt vrolijk van :P. Betekend dat tandwiel niet helemaal jofel is begrijp ik. Als vriendin er alleen maar rustig mee zou rijden zonder flink doortrekken zodat het niet optreed zou het dan nog lang mee kunnen gaan of is dit een teken dat het binnen een paar duizend KM sowieso moet gebeuren? Enig idee hoeveel kosten aan materiaal en arbeidsuren dit naar schatting zijn door een techneut?


Als je het zelf kan doen valt het volgens mij wel mee en heb je een nieuwe set met een 100 of wat euro's maar de arbeidsuren zijn enorm duur want het is een flink werk het blok te splitsen. Zelfs als je er met rustig rijden geen last van hebt moet je er wel rekening mee houden dat er iets niet helemaal goed is en dat waarschijnlijk na verloop van tijd erger gaat worden. Je zou zelf kunnen kijken of je dat de gok waard vind of dat je zoveel van de prijs af krijgt dat later vervangen de moeite waard zou zijn.

Over of de 600 een betere keuze is kan ik weinig zeggen, het is wel een compleet andere fiets dan de 900. Voor mijzelf is de 900 mijn eerste fiets, heb er in de afgelopen 1,5 maand een 3000 kilometer mee gereden en vind hem zelf heerlijk. Had niet met een 600 willen beginnen want ben nu al verslaafd aan de kracht van de 900 (gelukkig nog geen boetes gehad :X ) maar vind hem als beginners fiets rustig genoeg om niet gevaarlijk te zijn. Hij doet geen onverwachte dingen en is ook op het gas nog enorm beheerst
 
Toen ik onlangs zocht, leek mij deze wel wat (maar boven mijn budget) :
http://link.marktplaats.nl/m815058029

Zal vast nog wel iets vanaf kunnen.

Die motor staat er al op vanaf de periode dat ik begon met zoeken, rond december dus.
Prijs kun je vast wel over onderhandelen!

Wat betreft de 600, het is mijn eerste motor en die is echt rap genoeg, onderin de toeren niet denderend (dat vind ik als beginner echt niet erg), maar zodra je rond de 6000 toeren komt gaat het erg goed vooruit (met open staande systeem helm vliegt mijn hoofd naar achteren). Als je niet oplet zit je in zijn 3 al rond de 100km/h, dus ik zou een 600 zeker niet uitsluiten, en wellicht zelfs prefereren boven een 900 op dit moment.
 
Ik ben net bij een bedrijf geweest en daar stond in de hal een rode RF 600,
Toen ik vroeg van wie hij was antwoordde de man dat hij van zijn baas was en te koop was.
Zijn baas koopt en verkoopt alles wat los en vast zit zij hij. _O-
De man was er niet en hij wist ook niet wat hij er voor wou hebben.
Op het eerste gezicht zag de RF er wel goed uit maar ik ben bang dat het onderhoudsverleden niet traceerbaar is...
Laat maar ff weten of er interesse is want dan wil ik nog wel even bellen.
 
Snelle reactie. Worden we niet echt vrolijk van :P. Betekend dat tandwiel niet helemaal jofel is begrijp ik. Als vriendin er alleen maar rustig mee zou rijden zonder flink doortrekken zodat het niet optreed zou het dan nog lang mee kunnen gaan of is dit een teken dat het binnen een paar duizend KM sowieso moet gebeuren? Enig idee hoeveel kosten aan materiaal en arbeidsuren dit naar schatting zijn door een techneut?

Als je het laat doen zou je de fiets eigenlijk gratis moeten krijgen wil het interessant zijn. Als ie er 1 keer flink uitklapt heb je met een beetje pech ook de schakelvork krom. Doe je het zelf dan valt het allemaal best wel mee zoals Wim aangeeft.


Als ze haar rijbewijs nog niet heeft dan zou ik eerst maar 's kijken naar een 600. Een 900 kan wel een handvol zijn als je 'm ff opentrekt. Qua kilo's is ie ook nog wat zwaarder.

Ligt een beetje aan het karakter en de leeftijd van de vrouw. Mijn vriendin heb ik toen ze net der rijbewijs had ook gelijk mijn RF opgetrapt, dat ging (en gaat) allemaal prima.

Technisch gezien is de 900 de betere en degelijkere keuze. Als je voor een 600 gaat zou ik persoonlijk ook voor een ander type fiets gaan zoals een GSX, Bandit oid.

Just my 2 cts.
 
Wie kwam ik vanmorgen rond half 8 in Duiven tegen op een rode RF? Vanaf de stoplichten linksaf richting Westervoort? Zelf reed ik in een Volvo 245 met groene platen. Maar ik ben benieuwd of het iemand van hier is. ;)
 
Dank!

Wat een heerlijke motor en wat een geweld als je het gas lost trekt, niet normaal. :o

hzL1E4d.jpg
 
Prachtige fiets. Zal m strax ff in de OP zetten. Denk er wel om dat die pilot sports goed warm rijd voordat je los gaat. Ze scoren niet best met koude grip.
 
Prachtige fiets. Zal m strax ff in de OP zetten. Denk er wel om dat die pilot sports goed warm rijd voordat je los gaat. Ze scoren niet best met koude grip.

Bedankt voor de tip! Enne, wacht maar ff met het plaatje voor de OP als je wil. Eerst even een fatsoenlijke foto maken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Donderdag mooie paddock gekregen voor mijn verjaardag, vandaag even getest (moet zeggen dat het wel een gevecht is hem er fatsoenlijk op te krijgen in je eentje).
Gisteren is de Remus demper verzonden vanuit Wenen dus die komt hopelijk eind van de week ook binnen.

Voor een model uit 1993 vind ik hem nog steeds zó.. mooi, ook totaal niemand uit mijn omgeving geloofd dat deze motor al 21 jaar oud is, hebben ze goed gedaan bij Suzuki!

2mo5zxl.jpg

a427te.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, op het moment dat ik mijn originele uitlaat ga vervangen door de Remus, moet de motor dan ook opnieuw worden afgesteld? Ik heb geen flauw idee hoe de afstelling momenteel is, wellicht is het een goed idee om dit samen met kleppen stellen te laten doen?

En het fenomeen "carburateurs synchroniseren", dat valt dan toch binnen het afstellen van de motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan