Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Nee verstandig om het dan niet te doen! Voor hetzelfde geld is die 59.000 ook niet correct en staat er nog 20.000 extra op dat blok
 
En bij deze ben ik er ook weer bij. ;)
foto volgt van de week, moet ze nog steeds eens maken.

Nu ik hier toch weer ben hoe zit het nu met de RF-Meeting? Welke datum is het nu uit eindelijk geworden?
 
Nou mijn oude RF staat nog bij de motorzaak, staat alleen geen prijs op... dus mocht iemand interesse hebben, gewoon bieden daar :)
 
Wanneer moet je een nokkenasketting vervangen? Doe je dat als er iets mis is of is dat standaard na een x aantal km's?
 
Wanneer moet je een nokkenasketting vervangen? Doe je dat als er iets mis is of is dat standaard na een x aantal km's?

Ik weet dat ze ze van Honda blokken wel eens vervangen. Maar dan is er vaak al een tijdje mee gereden terwijl de spanner kapot was. Dan krijgt de ketting het ook voor zijn kiezen. Van een Suzuki blok ben ik het nog niet tegengekomen.
 
Ah, er staat er 1 op MP met 47.000km op de teller waarbij de nokkenasketting is vervangen. Is dus een beetje raar?
 
Ah, er staat er 1 op MP met 47.000km op de teller waarbij de nokkenasketting is vervangen. Is dus een beetje raar?

Dat ligt er aan wat de reden is geweest. Vastgelopen blok of gewoon een kapotte nokkenaskettingspanner.
 
Vastgelopen blok zal wel meevallen maar ik zou wel willen weten waarom ie vervangen is.
 
Gewoon om dit topic wat in leven te houden...

Zijn er mensen die hun RF een dyno kitje hebben aangedaan en viel daar eigenlijk veel mee te winnen? Niet dat ik te klagen heb over hoe mijn RF loopt (hoewel ik vermoed dat de carbs een keer gereinigd mogen worden) maar vroeg me eigenlijk af of een dyno nou echt de moeite waard zou zijn...
 
Gewoon om dit topic wat in leven te houden...

Zijn er mensen die hun RF een dyno kitje hebben aangedaan en viel daar eigenlijk veel mee te winnen? Niet dat ik te klagen heb over hoe mijn RF loopt (hoewel ik vermoed dat de carbs een keer gereinigd mogen worden) maar vroeg me eigenlijk af of een dyno nou echt de moeite waard zou zijn...

Sproeiers waren versleten, dus met de testbank nieuwe gezet, ander luchtfilter en afgesteld. Ik geloof niet dat er veel winst is gemaakt, uiteindelijk 120 pk aan het achterwiel.
 
Vastgelopen blok zal wel meevallen maar ik zou wel willen weten waarom ie vervangen is.

Ik heb het niet meer gevraagd omdat ik groter formaat foto's heb ontvangen en toen viel ie voor mij af. Veel roest, veel slijtageplekken. Leek wel alsof ie 140.000 had gelopen ipv 40.000, terwijl hij op marktplaats zo mooi lijkt.

Maar goed, als alles goed gaat ben ik binnenkort eigenaar van een prachtige 900. *O*
 
Gewoon om dit topic wat in leven te houden...

Zijn er mensen die hun RF een dyno kitje hebben aangedaan en viel daar eigenlijk veel mee te winnen? Niet dat ik te klagen heb over hoe mijn RF loopt (hoewel ik vermoed dat de carbs een keer gereinigd mogen worden) maar vroeg me eigenlijk af of een dyno nou echt de moeite waard zou zijn...

Bij mij is de boel ook onlangs aangepast. Hij liep niet echt lekker. Nu trekt ie als een beer. Maar mijn kleppen zijn ook gesteld, carbs gesynchroniseerd, k&n filter en regulier onderhoud. Wat nu het exacte effect van de kit is geweest weet ik niet maar volgens mijn broer is de afstelling een stuk beter dan ie was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan