Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Gaat de RF meeting a.s. zondag nou nog door ?
Als dat zo is dan ben ik er niet bij i.v.m. vaderdag...
 
Ik heb er ook niets meer van gehoord maar kan inmiddels ook niet meer :(


Ik kwam trouwens op de RF Facebook tegen dat veel mensen het hadden over een ''roze draad'' die aan het neutraal licht vast zit die, als je hem los trekt, voor een merkbaar performance verschil zou zorgen (bij een 900). Meer mensen die dit verhaal kennen/het gedaan hebben?
 
Apparently not....

The pink wire connected to the ignition box of some of the later 900 bikes retards the ignition timing in the lower 3 gears to make the bike more user friendly, limiting the ability to spin up the rear wheel out of corners, and reduced wheelie tendencies. Disconnecting this pink wire disables this feature. The factory service manual shows this wire has no connection. On the left side of the motorcycle, behind the front sprocket cover, there is a neutral switch. If there is a single Blue wire coming out of it, then your bike does NOT have an ignition retard in the lower gears. If there is a 2nd Pink wire coming out of this sensor, then you do have an ignition retard in the lower gears.

So where are all the RFer's?? - Page 5 - Sportbikes.net
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er niet aan trekken maar als iemand anders het wel wil proberen ben ik wel benieuwd of het resultaat oplevert !
 
Ik heb er ook niets meer van gehoord maar kan inmiddels ook niet meer :(


Ik kwam trouwens op de RF Facebook tegen dat veel mensen het hadden over een ''roze draad'' die aan het neutraal licht vast zit die, als je hem los trekt, voor een merkbaar performance verschil zou zorgen (bij een 900). Meer mensen die dit verhaal kennen/het gedaan hebben?

De roze draad zit aan de versnelling pook. Deze begrenst het vermogen bij de lagere versnellingen. Deze kan gewoon los *O*
 
Ja de RF Facebook stond er vol mee met mensen die echt duidelijke verschillen merkte maar had het hier nog niet gehoord vandaar... Maar de meeste mensen op die group hebben toch wel echt verstand van zaken.

Alleen ergens lijkt het me dat er een reden voor is dat het vermogen in de lagere versnellingen begrenst is :/
 
Ja de RF Facebook stond er vol mee met mensen die echt duidelijke verschillen merkte maar had het hier nog niet gehoord vandaar... Maar de meeste mensen op die group hebben toch wel echt verstand van zaken.

Alleen ergens lijkt het me dat er een reden voor is dat het vermogen in de lagere versnellingen begrenst is :/

Is veiliger |( , met zo'n bruut vermogen.
We praten over een sport/toer uit 94
 
Of het weghalen van het draadje is de reden dat er zoveel RF's een lamme 2e versnelling hebben :')

Ik Toer met een RF een 15.000 per jaar en race met een andere RF, nog geen problemen gehad. In de racer overigens het 2e blok, het originele blok ging na 100.000 km olie gebruiken :(
 
Ik Toer met een RF een 15.000 per jaar en race met een andere RF, nog geen problemen gehad. In de racer overigens het 2e blok, het originele blok ging na 100.000 km olie gebruiken :(


Zijn daar nog goeie tijden mee te rijden, een RF? Wil eigenlijk dit of volgend jaar ook circuit training met mijn RF gaan doen.

En zijn er mensen die op hun 180 band de schaamranden er wel af rijden? Ik krijg ze er bij mij maar niet echt vanaf |(
 
Volgens mij was dat 2e versnelling probleem enkel bij modellen van voor '95 of '96 en hebben ze het later dus aangepast. Niet zeker van trouwens, dacht zoiets ooit gelezen te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik Toer met een RF een 15.000 per jaar en race met een andere RF, nog geen problemen gehad. In de racer overigens het 2e blok, het originele blok ging na 100.000 km olie gebruiken :(

Kijk aan, prima cijfers dus. :) Was die 100000 ook inclusief racen en heb je het blok helemaal origineel gelaten? Vind het echt strak dat je met een rf het circuit op gaat :}
 
Laatst bewerkt:
Kleine snik, maar ik hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van heeft.

v2.jpg
 
Ik zal goed voor d'r zorgen. ;)

Fiets staat nu in Ede voor een onderhoudsbeurtje en vervangen keerringen. Moet nog eventjes geduld hebben.
 
Weet iemand hier welke diameter benzineslang ik nodig heb voor de RF 600 ?? ik wil deze graag vervangen

Gr Arco
 
Dankjewel!

Tepper wist niet meer welke merk/type uitlaat er nu op zit, herkent één van jullie deze? Origineel was de demper nog wat langer. Ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk even moeten kijken naar een db-killer, ivm het bewaren van de vrede in onze straat als ik om 5:45 weg rijd straks. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan