Suzuki RF600/RF900 *deel 8* If Ferrari would build a bike.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oi :)

Even een vraagje.
Wat vinden jullie eigenlijk het grootste pluspunt aan de RF?

Just curious...
 
Oi :)

Even een vraagje.
Wat vinden jullie eigenlijk het grootste pluspunt aan de RF?

Just curious...
De RF is natuurlijk een schitterende fiets die ik altijd al wilde hebben zodra ik er een had gezien. Ook rijdt de RF lekker, is sterk laag in toeren en loopt toch lekker door. De RF valt niet in de bochten maar loopt mooi neutraal precies daar waar je 'em / d'r wilt hebben.
 
Oi :)

Even een vraagje.
Wat vinden jullie eigenlijk het grootste pluspunt aan de RF?

Just curious...

De top- / en zijkuipen maar vooral de roosters.
Die kont ben ik niet zo kapot van maar die hoort er gewoon bij...
Heb wel eens overwogen er een andere kont op te gaan zetten maar dat is zo veel werk.
Met de rij eigenschappen sluit ik me helemaal aan bij Tomcat. :Y
 
deze graag voor de OP
rf600.jpg
 
Bij mij hebben ze de bt21 vervangen en ik ben er zeer tevreden over!
Niet meer het invallen in de bocht en geen stappen meer opzij bij koud en nat weer.


Ik zat ook te twijvelen tussen de BT21 en de pilot road. De BT was alleen niet meer op vooraad dus de keuze werd al voor mij gemaakt ;)
 
Oi :)

Even een vraagje.
Wat vinden jullie eigenlijk het grootste pluspunt aan de RF?

Just curious...


Het brede vlakke koppel. Voor de looks heb ik em iig niet gekocht, wel de specs. De kont vind ik echt lelijk. Maar goed, pluspunt is wel dat er een remlicht inzit dat niet is te missen :P.


grtz Thijs
 
Ok.. Ik kan het zelf niet bij 1 voordeel houden haha. Over de 900:

De bullige koppelstoot onderin, en het lineaire naar boven toe (wil graag blijven zitten :+ )
Ook de sound daarbij, alsof er een turbine aanzwelt. Topend niets te klagen. Zeer gewillige en accurate 5bak, zelf nooit problemen gehad met 2e versnelling o.i.d.
Verder qua ergonomics, de zit. Niet te belastend op de polsen, maar ook geen tour/rechte rug gevoel. Insturen kan ik onderschrijven. Erg mooi op 1 lijn te houden. Voorvering is wel wat stug/dempingloos; ook met terugdraaien niet echt beter te krijgen.
Ander klein minpuntje is wat instabiel gedrag op korte langzame draaitjes, o.a. vanwege het hoge gewichtspunt van de tank. Maar met 220 kg nat mag dat ook.

Qua looks: net als xbr gevallen voor de looks van de zijkant, vooral schuin/voor. Op de een of andere manier heeftie dan zo'n oldskool superbike look, wat ik erg mis bij nieuwe(re) motoren. Hij is zwaar, maar ziet er ook zwaar uit... Kont recht van achteren is prima, schuin van achteren en vooral van boven gezien istie wel erg groot.

Maar verder, love it en ik hou 'm nog even! :)
 
Laatst bewerkt:
Ook weer terug gevonden in deel 8! :D

De RF900rs2 in 1 woord geweldig! haha verder ja eigenlijk ctrl+c ctrl +v met jullie bevindingen. Maar tocht heeft de rs2 het voordeel dat de voorvork volledig instelbaar is. Heb we wel een flip up ruitje gemonteerd vind origineel wel erg laag, nadeel hiervan is wel dat je niet door hebt wanneer je te hard rijd. rijwind voel je eigenlijk pas boven de 180.

En dan zo'n machine op bt 023 is het een geweldig apparaat! Zelfs in de regen(=jammer) vandaag mogen proberen maar blijft de controle perfect! zelf nog even stukjes 190+ kunnen halen!
 
Oi :)

Even een vraagje.
Wat vinden jullie eigenlijk het grootste pluspunt aan de RF?

Just curious...

Ik heb niet heel veel meer toe te voegen aan bovenstaande reacties.....
-Ik vind de kont juist wel stoer. Gewoon een dikke kont! De nieuwe motoren
hebben van die kleine kontjes, lijken soms net scooters van achteren.
-Je krijgt ook veel motor voor weinig geld.
-Als je kijkt naar het bouwjaar heeft de RF echt t mooiste model. Anderen zijn erg
vierkant.

Groet'n
 
@ daGanz Mooie fiets maar toch geen RF he :P
Veel veilige km's gewenst.
Klopt, het is een totaal andere fiets. Het is vooral even omschakelen wat gasreactie betreft, die is echt een stuk lomper dan bij de RF. Heb (zolang de tweede versnelling werkte) altijd met ontzettend veel plezier op de RF rondgereden, ook na verschillende demodagen waar ik van choppers tot R1 gereden heb. Ding doet gewoon wat het moet doen, en de styling is zoals reeds gezegd ook afwijkend ten opzichte van de rest van de motoren uit die tijd :Y

Maar dit is toch net ff een stapje anders, en wat fun betreft ook wel weer een stapje extra *D
 
En zoals beloofd hier nog even snel twee foto's van de opvolger van mijn RF:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is geen motor meer dat is een kanon ;)


Uhm over de RF ja die kont vind ik het mooiste, toen ik nog aan het lessen was en ik aan het kijken was voor motoren zag ik een keer een motor rijden waarvan het achterlicht me op viel, het bleek dus een RF te zijn, en die is het toen geworden!

Ga morgen eens kijken of ze nog in de stalling staat :X
 
@ daGanz
Wat een ding he. Heel wat anders lijkt mij inderdaad. Ben je sowieso snelheidskoning mee om je heen op de weg:) Heeft dat nou al injectie?
Gasreactie lomper, hoe bedoel je dat? Scherper op het gas?

@ Tomcat
En wel die dB killer eruit he ;) mooie pijp, heb m al live gehoord en gezien bij Mikey-RF
 
Laatst bewerkt:
@ Tomcat
En wel die dB killer eruit he ;) mooie pijp, heb m al live gehoord en gezien bij Mikey-RF
Hmmm, naast doorzon woningen schijnen er ook doorzicht dempers te zijn, althans zo kreeg ik hem van daGanz aangeleverd. Ik denk dat een blik op de foto voldoende zegt. 8-) Ik ga het eens beluisteren.
full
 
Ik meende dat daganz 'm met db-killer had....of heb heb je die als eerste eruit geschroefd ? :Y

moet toch iedere keer weer lachen om deze gozert...
 
Laatst bewerkt:
"De ontvanger (me-daph) heeft aangegeven enkel prive berichten van contacten te willen ontvangen. Je bent geen contact van deze ontvanger."
Ja da's handig...
Niemand kan je dus een PM sturen tenzij ie in je private contact list staat.
Je kan mij wel PM'n ? (voor het toevoegen in de OP)


Bij deze. RF-ers kunnen mij weer PM-en ;)
 
Ik weet niet hoe dat werkt, maar je mag me erbij zetten hoor. Ik was niet van plan om snel van motor te wisselen....

groeten ruud


plaats maar een foto hier in het topic of stuur mij een PM met een foto. PM functie is nu wel weer actief. PM=meest rechtse icoontje onder mijn avatar ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan