Suzuki RF600/RF900 *deel 8* If Ferrari would build a bike.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Flex d'r in en een sluitschakel halen en ff ergens zo'n sluiter lenen. Of zelf met behulp van 2 hamers dichtslaan. Achterbrug uitbouwen voor een ketting heb ik 1 x gedaan in mijn onwetendheid. Wat een werk voor niks.
 
Flex d'r in en een sluitschakel halen en ff ergens zo'n sluiter lenen. Of zelf met behulp van 2 hamers dichtslaan. Achterbrug uitbouwen voor een ketting heb ik 1 x gedaan in mijn onwetendheid. Wat een werk voor niks.

Al doende leert men ! :(
 
Wiel eraf, ketting er om, wiel erop, spannen, klaar? (los van het klinken indien geen dichte ketting)...

Ik moet nog even een lucht tol halen voor de achterbouten.
Die krijg ik met flinke momentsleutel (<200Nm) niet los :X
 
Wiel eraf, ketting er om, wiel erop, spannen, klaar? (los van het klinken indien geen dichte ketting)...

Ik moet nog even een lucht tol halen voor de achterbouten.
Die krijg ik met flinke momentsleutel (<200Nm) niet los :X

Een paar dagen inspuiten met kruipolie......dop erop en flinke tik geven....komtie wel los hoor ( of hij moet ongeloofelijk vastgerot zitten.....dan draai je met een slagmoersleutel de boel ook kapot...)
 
Wat zijn die ouwe gixxers ook eigenlijk takkedingen om aan te sleutelen. Maar we vorderen gestaag.

IMG-20121204-00033.jpg


Ook nog ff een mooie gefreesde kroonplaat aangeschaft. Straks nog een paar stuureinden met knippers, mooi antraciet alu stuurtje en stalen remleidingen bestellen. Het wordt nog wel wat...
 
Niets wat niet is op te lossen maar qua bouw zijn het rampen om aan te sleutelen. Een RF is een stuk makkelijker vanwege het brugframe om het blok heen. Bij zo'n gixxer loopt het er onder en boven langs waardoor het blok helemaal omsloten is.
 
Even off topic:

@Oldskoel, jij zat eerst op het sv650 topic geloof ik? oude type.

Mijn vriendin heeft een sv650S en ik wil er een sv650n kroonplaat opzetten die ik nu 1 weet te liggen. Er gaan verhalen over een andere positie van het balhoofd. Als ik in de gegevens kijk is de naloop en balhoofdhoek gelijk voor de S en N. Toevallig mee bekend of dit gaat passen??
 
Het schijnt dat je dan ook het t-stuk moet hebben inderdaad. Zeker weten doe ik echter niet.
 
okay.. Zou ik niet verwachten. Wat zou onderste kroonplaat voor invloed kunnen hebben dan?


Had nog een site gevonden met een hele theorie precious information: clamp offset - Suzuki SV650 Forum: SV650, SV1000, Gladius Forums

In ieder geval daar stellen ze dat het 1e type gelijk is en 2e type wel verschil heeft.
Eens kijken wat hij ervoor moet hebben en dan maar op laten sturen.

Bij mijn weten als de naloop en balhoofdhoek gelijk zijn moet het passen. Op die site hebben ze het ook over de bandenmaat (invloed op naloop uiteraard) en die zijn gelijk.

Alleen contactslot kan dan nog problemen geven maar dat moet wel op te lossen zijn.
 
Sorry reactie ff vergeten. Ik zou zo niet weten wat het verschil is, je zou ff een poging kunnen wagen als het kroonplaatje niet te veel kost.
 
Iemand nog belang bij een setje kleine knippers:

IMG_5436.jpg


IMG_5433.jpg


Ik ga over op knippers in de stuureinden, dus deze komen vrij. 2 tientjes voor alle 4 vraag ik.

Past 1 op 1 op de originele gaten. Kwestie van draadjes ff netjes door verbinden en monteren.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik bedoel gewoon eerst een N kroonplaat testen of het past. Voor een paar tientjes kun je die gok nog wel nemen. Of je koopt een paar losse risers en monteert die op de huidige kroonplaat.
 
Na 5 jaar met veel plezier op mijn rf'je wordt het tijd voor iets snellers. Altijd goed onderhouden blauw/groene van 96 met handvat verwarming, donker kuipruitje, corbin zadel en heel veel extra onderdelen zoals een compleet motorblok.
 
Meer posten? Motorrijden is belangrijker. Met een 900 schiet ik niet veel op tegeover de 6,wat jammer is want vindt de rf heerlijk rijden. Nee ben aan het kijken voor een fazer 1000.
 
Bobbinmaat 8mm inderdaad.

Niet veel meer opschieten met een 900? Wel een serieus aan het gas gehangen met een 900?
Fazer 1000 is een prachtkanon, daar niet van. Maar de 900RF is een heel stuk bruter dan de 600. En hij kon onderin ook nog wel eens sterker zijn dan het R1 krachthonk.
 
Ja heb wel eens op een 900 gereden van een vriend van mij, maar natuurlijk gas niet vol open gedraaid want dat doe ik niet op een motor wat niet van mij is. Tuurlijk heeft hij meer koppel en vermogen dan een 600 maar is geen werelds verschil. Ik heb 5 jaar veel plezier gehad van mijn rf'je en heb alles op hem geleerd maar als ik een andere koop dan wil ik daar zeker 5 jaar mee kunnen rijden zonder dat ik me ga vervelen en dan kom je toch op een fazer uit + abs is een vereiste voor de volgende.
 
ABS wordt idd lastig. :9 Maar geen werelds verschil tussen een 900 en 600? Daar begrijp ik je even niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan