Suzuki RF600/RF900 *deel 8* If Ferrari would build a bike.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed genoeg. Ben erg benieuwd hoe dat hok van mij gaat klinken straks.

Nog mensen belang bij een kroonplaat compleet en een originele kuipruit?

IMG-20130102-00065_zpse7dd3d91.jpg


IMG-20130102-00068_zps77acf79e.jpg


Hoeft niet veel te kosten. :N
 
Goeiemorgen allemaal, Ik heb sinds een paar maanden een RF900 ( van me broer overgenomen die hem al 3jaar had stil staan ). Nu ben ik een paar weken geleden begonnen met de motor op te knappen/onderhoud te doen. Er zitten inmiddels anderre voorpoten onder aangezien de vorige nogal veroest waren met veel pitten er in. Ook heb ik de motor helemaal gepoets... Bizar hoe mooi de lak weer is geworden... Maar dan nu alvast mijn 1ste vraag. Ik krijg vandaag een ABM kroonpaat binnen voor een normaal stuur. Nu wou ik vragen of er mensen ervaring mee hebben ( ja ik heb topic ver terug gelezen en dat heeft me ook uiteindelijk doen besluiten om hem te gaan ombouwen). Nu had ik mijn oog laten vallen op een ABM streetbike zwart alu stuur. Weet iemand of dat helemaal gaat passen met stuuruitslag en de tank.

Ook had ik nog een vraagje, Stadlicht voor... Zal ik de kuip er af moeten gaan halen om te vervangen? In het service boek staat alleen afbeelding van het glas met aan de onderkant het stadlicht, alleen daar zit de kuip dus giga voor in de weg...
 
Goeiemorgen allemaal, Ik heb sinds een paar maanden een RF900 ( van me broer overgenomen die hem al 3jaar had stil staan ). Nu ben ik een paar weken geleden begonnen met de motor op te knappen/onderhoud te doen. Er zitten inmiddels anderre voorpoten onder aangezien de vorige nogal veroest waren met veel pitten er in. Ook heb ik de motor helemaal gepoets... Bizar hoe mooi de lak weer is geworden... Maar dan nu alvast mijn 1ste vraag. Ik krijg vandaag een ABM kroonpaat binnen voor een normaal stuur. Nu wou ik vragen of er mensen ervaring mee hebben ( ja ik heb topic ver terug gelezen en dat heeft me ook uiteindelijk doen besluiten om hem te gaan ombouwen). Nu had ik mijn oog laten vallen op een ABM streetbike zwart alu stuur. Weet iemand of dat helemaal gaat passen met stuuruitslag en de tank.


Ook had ik nog een vraagje, Stadlicht voor... Zal ik de kuip er af moeten gaan halen om te vervangen? In het service boek staat alleen afbeelding van het glas met aan de onderkant het stadlicht, alleen daar zit de kuip dus giga voor in de weg...

Het is even uitvogelen met de stand van het stuur en de vloeistof potjes, maar bij mij gat het precies. alleen de bovenste remleiding moest worden vervangen voor een langere, de overige kabels gaan nu achter de vorkpoten langs.

De top kuip zit aan de koplamp vast en moet inderdaad los B|
 
Tnxs, gaat helemaal goedkomen dan. Wat een waardeloos systeem zeg met die koplamp haha. Ik zet er ook stale rem en koppelingleidingen op en die neem ik dus ook allebei langer, dus moet helemaal goedkomen dan ;). En dan hoop ik dat beter stuurt :P

En zal trouwens vanavond ook even foto posten *D
 
Laatst bewerkt:
Zoals RF900 zegt, bij mij pastte het ook allemaal zonder aanpassingen. Sturen doet het een stuk beter. Gisteren net ff wat piccies van mijn aanpassing gemaakt:

Voor:

IMG-20130102-00061_zpsc41b62f1.jpg


Na:

IMG-20130102-00064_zps6cf36bbc.jpg
 
Alleen het stuur of ook de kroonplaat? Persoonlijk vind ik een alu stuur veel mooier. Vandaar ik 'm ook heb gewisseld. Op ebay.de worden soms wel mooie setjes aangeboden. Ik heb nog een set te koop, die er af komt maar als het goed is wil Knifto hem hebben voor zijn broer.

Edit: dit is een LSL maar dat maakt allemaal geen f*ck uit.

Deze knakker is ook niet duur met SBK stuurtjes. Als ik geen grotere bestelling had moeten doen bij Louis.de had ik 'm daar weggehaald.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de kroonplaat van ABM en ziet er precies uit als die van jouw. Alleen ziet hij er wat minder mooi uit... Dus ga ik hem eerst pas maken en dan er weer af halen en netjes maken. Het stuur dat ik oog had is bij optitune.nl vandaan en die zit hier tegenwoordig 500meter vandaan. Dus aangezien dat weer verzende scheeld daar maar even halen denk ik.

En heeft er iemand de bolletjes 8ter al vervangen voor led bolletjes? Ik vind het zo raar dat de RF maar 1 achterlicht heeft aangzien ik met me andere motoren wel meer dan eens ongemerkt een kapot lampje had die soms wel deed en soms niet... Dus zit ik te denken aan led bolletje met een aantal ledjes. ( steeklampje T10 ).
 
Ziet er nice uit, ga ik zeker bestellen! Hierbij een foto van me motor
GroteFoto-VUBKVQ8H.jpg


Echt duidelijke foto`s heb ik nog niet. We waren even 1 nachtje wezen kamperen met 2 personen op de motor :P. Hebben gelachen haha

Nog 1 gevonden:
GroteFoto-ZAOXHC3O.jpg
 
Laatst bewerkt:
Owja en is er iemand toevallig in het bezit van een topcasedrager die met meer dat 2 boutjes vast zit en die die zou willen verkopen ? :P
 
Nog iets anders: Is het misschien een idee om een nieuw topic te openen? En deze te laten sluiten? Kan de OP ook 's ff opgeschoond worden, want die is niet echt actueel meer geloof ik. Ik wil 'm wel ff bijhouden. Heb al contact gehad met Daphne en MGG.
 
Nog iets anders: Is het misschien een idee om een nieuw topic te openen? En deze te laten sluiten? Kan de OP ook 's ff opgeschoond worden, want die is niet echt actueel meer geloof ik. Ik wil 'm wel ff bijhouden. Heb al contact gehad met Daphne en MGG.

Klopt *D
Mag het van de modjes? *kijkt MGG heeeeeeeel lief aan*

Ja, in de OP staan gasten die al jaren geen bericht meer achter gelaten hebben...

Hoe is het eigenlijk met onze Angelique :?
Volgens mij niet meer heel actief meer sinds het verhaal met het samenrijden van/naar werk toen haar rijbewijs in beslag is genomen :P
Edit: :Laatste bezoek: (7 maanden, 16 dagen, 15 uren en 30 minuten geleden)

Ik ben er nog he, de beste wensen nog Rf Rijders en ex RF rijders ;)

En ik ook nog steeds wel :Y Alleen ben ik nu veel meer actief in andere topics ;)
Maar lees nog steeds wel beetje mee, toch m'n eerste liefde de RF :j
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan