suzuki rg 250 1987

undertaker

MF'er
26 sep 2004
34
0
kollum
wat voor ervaring, hebben jullie met deze rg 250 2 takt.
die van mij is nu klaar, nieuwe zuigers en nieuwe cilinders.
(powervalves ook goed aangesloten)
ik mis gewoon een boost...ik dacht altijd, als een 2 takt bij de 6 a 7000 toeren komt, dan gaat ie los.
bij mij is er ook wel een soort boost, maar max. toerental is 8500-9000...dan is het gebeurt met het trekken. (tot hoeveel toeren trekt zoiets door?)
en van de trekkracht had ik me toch veel meer voorgesteld.
carburateurs, staan ook goed... al vraag ik me wel af of die powervalves werken...(doen deze echt veel?)
ik heb wel es gehoort dat een 250 cc een wegracer tot de 100 eruit trekt...maar dat doet deze bij lange na niet.
nou is mijn vraag aan jou.....hoe zit dit nou? of zijn/waren mijn verwachtingen te hoog?
ik heb nu ook zo'n gevoel, dat er misschien electrisch iets mis is.
cdi unit misschien?

hoop dat jullie misschien weten wat er loos kan wezen.
 
Denk dat je moet zien dat een 250 cc een wegracer er uit rijdt... :z ...
Da's het probleem bij enkel horen, je ziet nix... ;)

Ps. Op mijn BMX rij ik makkelijk een Ducati of een Porsche zoek... 8-)
 
Ik denk toch dat er iets mis is, normaal gaat hij door tot 12.000 toeren. Staan de powervalves niet altijd dicht. En die powervalves helpen echt wel, ik heb nog een Kawasaki KR1S met kapotte powervalves (staan altijd open) en tot 8.000 toeren doet hij niets (inhouden en pruttelen) maar daarna schiet hij vooruit. Met de powervalves krijg je veel meer trekkracht op lagere toeren.
 
10000 toeren moet die met gemak goe kunnen doortrekken. Daanra is het vechten voor die laatste 2000 km. Ff je powervalves nakijken, mss zijn ze gewoon niet soepel meer bij het open en toe gaan.

suc6
 
Bij een RGV heeft het een duidelijk effect hebben als de powervalves open gaan. De powervalves gaan in twee stappen naar helemaal open.
 
kan het niet met de accu te maken hebben? Misschien is ie leeg ofzo?
 
Ik heb die fiets vroegah ook gehad :) wat jij nu verteld is volkomen normaal voor de rg 250, het vermogen is heel erg uitgesmeerd, absoluut geen sprake van een powerband whatsoever, de powervalves waar jij over spreekt versterken dat uitsmeer effect alleen maar. het zijn trouwens bij die suzuki geen powervalves zoals bij een yamaha 2takt,dat is een roterende klep die de uitlaat verlaagt tijdens lage toeren om daar wat meer kracht te hebben. bij suzuki is dat een heel ander systeem daar opent zich een soort kamer waar de gassen in kunnen stromen, wat dus zeer effectief de deuk in het vermogen opvult tijdens de overgang naar hogere toeren.

powervalves verhogen dus de kracht onderin waardoor de overgang in vermogen (powerband) niet zo duidelijk meer aanwezig is, wil je nog een echte 2takt powerband voelen moet je eens op een rd350lc stappen de eerste rdtjes zonder powervalves,die hebben idd zo weinig kracht onderin dat het bij de 7000 toeren net lijkt alsof de wereld vergaat })
 
Ik heb die fiets vroegah ook gehad :) wat jij nu verteld is volkomen normaal voor de rg 250, het vermogen is heel erg uitgesmeerd, absoluut geen sprake van een powerband whatsoever, de powervalves waar jij over spreekt versterken dat uitsmeer effect alleen maar. het zijn trouwens bij die suzuki geen powervalves zoals bij een yamaha 2takt,dat is een roterende klep die de uitlaat verlaagt tijdens lage toeren om daar wat meer kracht te hebben. bij suzuki is dat een heel ander systeem daar opent zich een soort kamer waar de gassen in kunnen stromen, wat dus zeer effectief de deuk in het vermogen opvult tijdens de overgang naar hogere toeren.

powervalves verhogen dus de kracht onderin waardoor de overgang in vermogen (powerband) niet zo duidelijk meer aanwezig is, wil je nog een echte 2takt powerband voelen moet je eens op een rd350lc stappen de eerste rdtjes zonder powervalves,die hebben idd zo weinig kracht onderin dat het bij de 7000 toeren net lijkt alsof de wereld vergaat })

Dus als ik het goed begrijp, zit er niet meer in deze motor...en is 8000 toeren het maximum..... best wel jammer dan...had toch meer van deze fiets verwacht.
nou ja.....hij loopt nu toch ook 160, das ook wel mooi, maar ik had dat echte 2 takt "rammen" verwacht, net zoals op mijn brommertje tig jaren geleden.
 
Dus als ik het goed begrijp, zit er niet meer in deze motor...en is 8000 toeren het maximum..... best wel jammer dan...had toch meer van deze fiets verwacht.
nou ja.....hij loopt nu toch ook 160, das ook wel mooi, maar ik had dat echte 2 takt "rammen" verwacht, net zoals op mijn brommertje tig jaren geleden.

Ik denk wel dat hij nog wel wat los loopt je hebt immers nieuwe zuigers en nieuwe cilinders ik heb toen met mijn rg 250r gamma vaak zat de tweehonderd (plat op de tank) op de teller gehad, maar het vermogen was heel erg uitgesmeerd geen piekje te bekennen kan me herinneren dat ie ook traag op het gas reageerde,de tzr250 die ik daarna kocht had veel meer dat tweetakt zwiepen,die rg reed ook lekker hoor maar meer 4takt achtig.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat hij nog wel wat los loopt je hebt immers nieuwe zuigers en nieuwe cilinders ik heb toen met mijn rg 250r gamma vaak zat de tweehonderd (plat op de tank) op de teller gehad, maar het vermogen was heel erg uitgesmeerd geen piekje te bekennen kan me herinneren dat ie ook traag op het gas reageerde,de tzr250 die ik daarna kocht had veel meer dat tweetakt zwiepen,die rg reed ook lekker hoor maar meer 4takt achtig.

maar hoeveel toeren had je dan?
is het dan normaal dat ie niets meer doet boven de 8000 toeren?
 
maar hoeveel toeren had je dan?
is het dan normaal dat ie niets meer doet boven de 8000 toeren?

Hoeveel toeren ik precies had kan ik me niet echt goed meer herinneren maar volgens mij inderdaad wel meer als 8000 toeren ja, maar misschien hebben je nieuwe zuigers wel een vrij strakke passing in je nieuwe cilinders,en dat dat boeltje gewoon nog ff in moet lopen.

Ik zou trouwens ook ff je luchtfilter goed schoon maken als je dat nog niet gedaan had.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel toeren ik precies had kan ik me niet echt goed meer herinneren maar volgens mij inderdaad wel meer als 8000 toeren ja, maar misschien hebben je nieuwe zuigers wel een vrij strakke passing in je nieuwe cilinders,en dat dat boeltje gewoon nog ff in moet lopen.

Ik zou trouwens ook ff je luchtfilter goed schoon maken als je dat nog niet gedaan had.

nee...ik heb em compleet gereviseerd...er zit dus ook een nieuw luchtfilter in.
maar het schijnt, dat na de 8000 toeren de ontsteking gaat vervroegen...en dat gebeurt bij mij dus niet....ik laat em doormeten, misschien dat de cdi unit kapot is. ook werken de powervalves niet, dus er is iets loos....ga dat nog even uitzoeken....jullie horen nog.
 
Kijk even op deze site:

http://www.suzukicycles.org/RG-series/RG250-Gamma.shtml

Daar staat dat deze soes z'n maximum vermogen bij 8500 toeren haalt. Hij moet dus wel iets verder door te trekken zijn maar alle fut is er dan wel uit. Een vriend van mij heeft een RG250Gamma en ook een RGV250, deze zijn dus absoluut niet met elkaar te vergelijken. De RG250 loopt tegen de 200, haalt de jouwe dat ook?

Je moet het met deze fiets meer van de bochtjes hebben dan van de power, alleen moet je niet vergeten dat het een oud beestje is, je kan hem dus niet vergelijken met de nieuwste motoren. Juist met accelereren kom je vermogen tekort.
 
Laatst bewerkt:
Kijk even op deze site:

http://www.suzukicycles.org/RG-series/RG250-Gamma.shtml

Daar staat dat deze soes z'n maximum vermogen bij 8500 toeren haalt. Hij moet dus wel iets verder door te trekken zijn maar alle fut is er dan wel uit. Een vriend van mij heeft een RG250Gamma en ook een RGV250, deze zijn dus absoluut niet met elkaar te vergelijken. De RG250 loopt tegen de 200, haalt de jouwe dat ook?

Je moet het met deze fiets meer van de bochtjes hebben dan van de power, alleen moet je niet vergeten dat het een oud beestje is, je kan hem dus niet vergelijken met de nieuwste motoren. Juist met accelereren kom je vermogen tekort.

nou nee...plat erop 160....dan is het echt wel gebeurt.
wat ikal zei...ik breng em even weg...even laten doormeten....volgens mij is die cdi unit wat in de war...de uitlaatkleppen gaan ook niet open en dicht. (powervalves)
 
nou nee...plat erop 160....dan is het echt wel gebeurt.
wat ikal zei...ik breng em even weg...even laten doormeten....volgens mij is die cdi unit wat in de war...de uitlaatkleppen gaan ook niet open en dicht. (powervalves)

Precies, het zijn de powervalves, als deze dicht blijven komt ie inderdaad niet boven de 8500 toeren uit. Je zal straks wel schrikken als ze het wel doen. Scheelt echt heel erg veel.
 
Precies, het zijn de powervalves, als deze dicht blijven komt ie inderdaad niet boven de 8500 toeren uit. Je zal straks wel schrikken als ze het wel doen. Scheelt echt heel erg veel.

nou..ik heb ze afgelopen week handmatig opengezet, maar ik merk geen verschil.
hij houdt op met trekken bij die 8000-8500 toeren.....
dus powervalves open of dicht maakt geen verschil...
wel heb ik "gehoord" dat bij deze toerentallen, de onsteking vervroegd wordt, zodat ie echt begint te trekken...en dat gebeurt bij mij dus niet.
maar ik kom er wel achter! })
 
nou..ik heb ze afgelopen week handmatig opengezet, maar ik merk geen verschil.
hij houdt op met trekken bij die 8000-8500 toeren.....
dus powervalves open of dicht maakt geen verschil...
wel heb ik "gehoord" dat bij deze toerentallen, de onsteking vervroegd wordt, zodat ie echt begint te trekken...en dat gebeurt bij mij dus niet.
maar ik kom er wel achter! })

Als het geen verschil maakt tussen PV open of dicht is er toch echt iets anders aan de hand. Dit maakt namelijk echt een wereld van verschil. Heb bij de mijne laatst een tijdje met kapotte PVkabel gereden waardoor deze ook niet meer open ging. En dan is het echt rustig aan rijden. Nu ze het weer doen is het weer feesten. Dus de powervalves moeten echt een groot verschil maken.
 
Maar jij hebt een RGV, en die kan je niet vergelijken met een RG. Ik denk dat ze beide een heel ander systeem hebben van powervalves. Maar 160 is idd wel te langzaam, er moet iets niet in orde zijn. Probeer een goede motorzaak te vinden met een monteur die veel verstand heeft van 2 takten. Misschien kent iemand die hier?
 
ik vermoedt dat de powervalve assen vast zitten is een kwaal van de rg250 zijn koud gelagerd en vreten in op de cilinders doordat ze niet voldoende gesmeerd
worden
 
ik vermoedt dat de powervalve assen vast zitten is een kwaal van de rg250 zijn koud gelagerd en vreten in op de cilinders doordat ze niet voldoende gesmeerd
worden

nope...dat is allemaal ok...ben er nog niet achter wat er is...maar er wordt aan gewerkt.
ik heb nu gehoord, dat de afstelling ook al heel erg belangrijk is, en dat de motor daarom niet op toeren wil komen doordat ie teveel benzine zou krijgen.
ik weet het ook niet meer....ik ga eerst het electrische gedeelte es nameten, voordat ik me met de afstelling ga bemoeien.
jullie horen nog.
 
Ik ben zeker benieuwd wat het nou is, ik heb namelijk ook zo'n ding erbij maar volgens mij werkt het bij mij wel ok :? ...
 
Ik ben zeker benieuwd wat het nou is, ik heb namelijk ook zo'n ding erbij maar volgens mij werkt het bij mij wel ok :? ...

nou....komende donderdag ga ik naar de suzuki dealer, om de rommel door te laten meten. gisteren, voor de "gein" de luchtschroef van de carb. een halve slag dichter gezet. en wat gebeurde er!...motor komt meer op toeren (9500) en trekkracht verbeterd aanzienlijk!? :9 ook daalt het toerental sneller, wanneer ik het gas loslaat. (daarvoor was het net, of de gas bleef hangen en daalde het toerental heel erg langzaam) zal straks weer even een proefrit maken. :] ..en uiterraard de schroevendraaier mee. kijken wat ie doet!
maar hij rijdt al een stuk beter...gisteren tegen de wind 160 km. per uur.
netjes dacht ik zo.
ik laat het jullie weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan